Vurdere nå sterkt å lage tidlig St.Hans bål av resterende flyvrak, intakte fly OG fly klare for bygging!
Enda et fly i går som gikk rett til skogs så kvister og balsa spruta...
1. turen gikk som MANGE turer med Cherokee'n: Problemfritt.
2. turen gikk som med Spacewalkeren i vinter: Ingen kontakt når sving skal rettes opp. (Denne gangen i retning fra nord mot syd. Sist gang fra syd mot nord.) Og denne gangen gikk det også så lang tid før krasj, at jeg rakk å prøve alle stikker FLERE ganger.
Nesten nytt batteri, (senhøstes i fjor) NYLADET, Futaba 10 C, Futaba 14 kanals FASST, OS motor.
NB: Ønsker IKKE spørsmål som: Har du ladet? / Har du sjekket ditt eller datt?
OGSÅ DENNE GANG foretok jeg range sjekk, sjekket alle servoer, batt indikator osv før take off. (Slik prosedyre sitter i ryggmargen etter x antall krasj!)
Kun brukt 2,4 siden høsten 2008. ALDRI hatt problemer, med unntakt av i vinter der jeg mistet kontakt med TS sin alternative 2,4 mottaker. (De har forøvrig ikke respondert på min henvendelse enda.)
Men når dette skjedde med Futaba også, blir jeg rett og slett sprø. Kanskje poteter på flystripa kan bli en fin hobby?....
Historikk 35 systemet:
Fra høst 2006 til høst 2008, var det en rekke fly der det har vært alt fra hendelser som 90 grader RETT NED eller 90 grader RETT til SIDEN under take off, til hendelser med heldig utfall. EN gang var det luftakrobatikk uten sidestykke før kontakt plutselig var tilbake. En annen gang forsvant flyet rett frem uten å svinge, rett inn i tåkeheimen, for så å dukke fram igjen rett mot meg etter at jeg hadde tilbakelagt 200 m spurt i rekordfart!
I det tilfelle fikk jeg ny radio av Hobbymann i Drammen. Test der nede viste "blinklysfeil" med radioen.
Puhhh! I hvertfall litt godt å få skrevet av seg noe av frustrasjonen!
Enda et fly i går som gikk rett til skogs så kvister og balsa spruta...
1. turen gikk som MANGE turer med Cherokee'n: Problemfritt.
2. turen gikk som med Spacewalkeren i vinter: Ingen kontakt når sving skal rettes opp. (Denne gangen i retning fra nord mot syd. Sist gang fra syd mot nord.) Og denne gangen gikk det også så lang tid før krasj, at jeg rakk å prøve alle stikker FLERE ganger.
Nesten nytt batteri, (senhøstes i fjor) NYLADET, Futaba 10 C, Futaba 14 kanals FASST, OS motor.
NB: Ønsker IKKE spørsmål som: Har du ladet? / Har du sjekket ditt eller datt?
OGSÅ DENNE GANG foretok jeg range sjekk, sjekket alle servoer, batt indikator osv før take off. (Slik prosedyre sitter i ryggmargen etter x antall krasj!)
Kun brukt 2,4 siden høsten 2008. ALDRI hatt problemer, med unntakt av i vinter der jeg mistet kontakt med TS sin alternative 2,4 mottaker. (De har forøvrig ikke respondert på min henvendelse enda.)
Men når dette skjedde med Futaba også, blir jeg rett og slett sprø. Kanskje poteter på flystripa kan bli en fin hobby?....
Historikk 35 systemet:
Fra høst 2006 til høst 2008, var det en rekke fly der det har vært alt fra hendelser som 90 grader RETT NED eller 90 grader RETT til SIDEN under take off, til hendelser med heldig utfall. EN gang var det luftakrobatikk uten sidestykke før kontakt plutselig var tilbake. En annen gang forsvant flyet rett frem uten å svinge, rett inn i tåkeheimen, for så å dukke fram igjen rett mot meg etter at jeg hadde tilbakelagt 200 m spurt i rekordfart!
I det tilfelle fikk jeg ny radio av Hobbymann i Drammen. Test der nede viste "blinklysfeil" med radioen.
Puhhh! I hvertfall litt godt å få skrevet av seg noe av frustrasjonen!
Comment