Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mottakere til JR DSX9

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Står i manualen (hvis du hadde handlet original vare.....)

    Gå inn på Spektrum sine sider på nettet og last ned en AR6200 manual (.pdf fil)
    Her finner du den informasjonen du trenger.
    Last edited by Quadrocopter; 07-08-11, 20:37.

    Comment


    • #17
      Ja det fungerte den knappen på baksia av senderen var ikke omtalt i boka jeg har. Det neste blir og finne ut hvordan en skal få denne orange motakeren til og slå av motoren når den mister kontakt med senderen nå går den til 1/2 fart noe jeg synes er skummelt. I boka mi er det omtalt en meny for "fail safe" men jeg kan ikke finne den noe sted. Noen som vet?

      Comment


      • #18
        En standard AR 6100 eller 6200 vil kjøre THRO(ttle) kanalen ned til 0 når mottaker mister kontakt med sender. Dette gjelder kun for THRO kanalen alle andre havner i hva som kalles "last known good position" eller der de sto når signalet forsvant....
        På mer avanserte Spektrum mottakere så har du 2 failsafe muligheter, den ene er som nevnt over og den andre er at "nivået" på THRO utgangen legger seg på det som throttle stikka står på under selve bind prosessen (dette gjelder alle kanaler)

        Vet ikke hva Orange mottakeren støtter - hvis de støtter noe failsafe i det hele tatt! (mener at jeg leste en gang i tiden noe om at failsafe manglet på Orange mottakerne)
        Kan hende at det er noen andre her på forumet som har mer info om denne...
        Last edited by Quadrocopter; 07-08-11, 22:57.

        Comment


        • #19
          Jo det fungerte fint sattr stikka i 0 og kjørte ny bind og da ble det bra.

          Comment


          • #20
            Originally posted by Quadrocopter View Post
            En standard AR 6100 eller 6200 vil kjøre THRO(ttle) kanalen ned til 0 når mottaker mister kontakt med sender.
            Må ikke failsafe-verdien settes eksplisitt ved binding på AR6100?
            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

            Anything worth doing is worth overdoing!

            Comment


            • #21
              Originally posted by jotto View Post
              Må ikke failsafe-verdien settes eksplisitt ved binding på AR6100?
              Du har antakelig rett jotto, dette sier manualen:
              sitat:
              "Smartsafe Failsafe
              The AR6100/AR6100e features SmartSafe™ failsafe. SmartSafe is ideal for most types of electric aircraft.
              With SmartSafe, when signal is lost the throttle channel only is driven to its preset failsafe position (normally low throttle) while all other channels hold last command.
              • Prevents unintentional electric motor response on start-up.
              • Eliminates the possibility of over-driving servos on start-up by storing preset failsafe positions.
              • Establishes low-throttle failsafe and maintains last-commanded control surface position if the RF signal is lost.
              sitat slutt

              Den sier i tillegg under kapittel binding:
              3. Move the sticks and switches on the transmitter to the desired failsafe positions (low throttle and neutral control positions).

              Så min tolkning av denne teksten er at den går i failsafe dit du hadde satt stikkene ved binding,
              dvs IKKE automatisk 0 på throttle. Men her er det rom for tvil...............

              .
              Last edited by telecaster; 08-08-11, 09:57.



              Comment


              • #22
                Originally posted by telecaster View Post
                Den sier i tillegg under kapittel binding:......
                Som jeg sier - les manualen før man skriver noe...... og særlig når hukommelsen er som teflon

                Comment


                • #23
                  Originally posted by telecaster View Post
                  Du har antakelig rett jotto
                  Hurra!

                  Det er forresten skremmende få som faktisk sjekker at failsafen er satt riktig. Jeg har sett flere tilfeller der modellen av forskjellige årsaker har mistet kontakten med senderen, og så har motoren gitt bånn gass. Upraktisk!
                  Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                  Anything worth doing is worth overdoing!

                  Comment

                  Working...
                  X