Unconfigured Ad

Collapse

Har et problem me sender eller motaker spektrum

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alfi
    • Nov 2009
    • 49

Har et problem me sender eller motaker spektrum

har noen vart borti å miste signalet med fly/helicopter? har nå krasjet 3 fly pga miste signalt, det virke som alt går i lås på flyet å akuratt d sama sjer med alle...... har prøvd med forsjelige motakera ar7000 å 6200 å d samma sjer..å motakarane var heilt nye.. einaste er at dei har stott i flynå i garasjen uten varme både vinter å sommer? kan det ha noe å sei? hadde og en dx7 sender å det samma sjedde med den, ente opp med å kjøpte dx8 så sjer d igjen gjer snart opp hobbyen begynne å bli dyrt ska det forsette sånn.. håper noen han gi meg et svar??
  • kapia
    • May 2005
    • 1435

hva står på batteri siden? er det nitroheli, att du bruker en ekstern RX batteri?
    er det samme batteri du har opplevd tøys med? kan det hende du har brukt samme elektronikk bak motakker i sammtlige fly eller heli?
    kan være alt fra servo til batteri.

Comment

• Alfi
      • Nov 2009
      • 49

I sender et det spektrum 2000mah nihm battari, og må motaker er det 2100mah 4,6v . Har kun hatt d i fly, å aldri brukt d Sama av udstyr i någe av det som er krasjet men det Sama sjer med flynå rett før d går i lås

Comment

• jotto
        • Jul 2007
        • 3060

Du får nok flere svar hvis du ikke skriver dialekt. Det blir litt mindre slitsomt å lese da. Lite tips i hverdagen.
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• joo
          MFN Skribent
          • Nov 2002
          • 6936

Originally posted by Alfi
          einaste er at dei har stott i flynå i garasjen uten varme både vinter å sommer? kan det ha noe å sei?
          Jo i teorien kan det skade elektronikk og batterikabler.
          Hvis du åpner mottakerne og sjekker på printet så se etter om det kan ha dannet seg et lyst belegg. Kondensering og særlig hvis det er Leca/betong i garasjen kan det skje i løpet av en vinter. Dette belegget kan man fjerne med en børste og teknisk sprit. Faren er at det holder på fuktighet og begynner å lede strøm så elektronikken blir forstyrret.

Skjedde dette da utstyret var helt nytt? Er rekkevidden ved rangecheck god?
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Alfi
            • Nov 2009
            • 49

Hei, ja eller senderen er heilt ny, hadde dx 7 fust å Sama sjedde med den. Di 2 siste krasjå hadde eg ar6200 i, en av di var ny. Men har stott i et fly heile vinteren og fram t i går.. heile garasjen er betong 2år gammal, eg tar ikke sjangs på å fly mer før eg finne ut ke så kan vær gale.. rekkevidden er god når eg tar rangtest. Har du noe ide?

Comment

• kapia
              • May 2005
              • 1435

hvor ofte skjer det? og går alt i lås? jeg tror ikke det er noe med TX og RX men igjenn så misstenker jeg det er noe bak motakeren, dvs, batteri, ESC eller servoer som forårsaker en kortsluttnign som gjør att RX går i restart.

la du merke til om motakeren blinka etter disse flyturene?
              jeg vet att ar6100 blinker etter en tur om du har hatt brownout (strømkutt)
              Last edited by kapia; 09-06-11, 22:36.

Comment

• Husebø
                • Oct 2010
                • 13

Sjekk denne linken:
                ATTENTION: Service Bulletins Announced for Specific Transmitters | RC Heli Resource

Comment

• Alfi
                  • Nov 2009
                  • 49

Kan noen forklare ke pid betyr? Eg har jo som sagt brukt ar6200 på flynå..

Comment

• Husebø
                    • Oct 2010
                    • 13

Originally posted by Alfi
                    Kan noen forklare ke pid betyr? Eg har jo som sagt brukt ar6200 på flynå..
                    PID er bare forkortelse for product id.
                    Har du en radio som har et PID som begynner med HS, HH, HT, HE, HA, HO?

Trond

Comment

• Alfi
                      • Nov 2009
                      • 49

Ja den begynner med HS?

Comment

Working...