Announcement

Collapse
No announcement yet.

Weatronic no transmitter signal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Weatronic no transmitter signal

    Har endelig fått i hus sendermodul og mottager fra Weatronic.
    Skulle vært julekveld i stua, men får feilmelding på sendermodulen, no transmitter signal.
    Er også en melding i menyen på senderen som sier no rfm.
    Sender er en multiplex Royal Evo 12.
    Fungerer med 35 og multiplex sitt 2,4 system.
    ----------------------------------------------------------------------
    Kenneth Thommesen
    http://www.vingen.no/
    www.bmfk.org

    Ventus 2cx 1/4, Club Libelle 1/4,
    RaceM, Aspire
    Pike Perfection
    35cc Extra 260
    Extra 300L Leki

  • #2
    Jeg har ingen erfaring med Weatronic, men jeg har samme radio som deg konvertert til M-link ( Multiplex 2,4 system ). Problemet ditt er sannsynligvis at sendermodulen ikke får noe PPM-signal. For at MPX Royal Evo skal fungere med M-link ( såfremt du ikke har en utvendig HFMx-modul ) må firmware oppdateres til 3.xx, men da har du ikke lengre noe PPM-signal som kan brukes av uoriginale sendermoduler som f.eks Jeti, Spektrum og sannsynligvis også Weatronic.
    Løsningen på ditt problem vil sannsynligvis være å få lagt inn firmware 2.62 ( eller eldre ) såfremt du nå kjører på firmware 3.xx . Jeg har ikke forsøkt dette selv, men jeg har sett i andre fora at det visstnok lar seg gjøre. Ulempen er at du da ikke lengre vil kunne bruke M-link systemet såfremt du ikke anskaffer deg en HFMx-modul for å plugge inn i kontakten bak på radioen.
    Hvis du har problemer med å finne firmware du kan bruke, så gi meg et hint. Det er mulig jeg kan spore opp noe på den gamle datamaskinen.

    Lykke til!
    Real airplanes have two wings and round engines

    Comment


    • #3
      Takker for svar, klarte å finne løsningen på det på nett. Står selvfølgelig også på sidene til Multiplex at de har lagt inn sperre for annet utstyr enn M-link.
      Det er ikke fristende å gjøre denne endringen.
      Husker ikke helt hva de nye oppdateringene var i software.
      Mener det er fler muligheter for expo og utslag i de forskjellige fasene på siste oppgradering.
      Må da også gjøre om modellene til en tidligere versjon? Måtte sende fil over til Multiplex sist oppgradering, men det er mulig dette var en versjon 1.xx. Ble da endel feil i oppsett på flyene, orker ikke sette opp alt av fly kun for dette.

      Her er løsningen jeg har klart å finne til nå. Update/Correction for Evo 12 Module from Spektrum « Page 1 « Maelectrics Blog
      Mulig jeg gjør denne endringen når skuffelsen har lagt seg.
      Last edited by Knett; 19-07-11, 09:00.
      ----------------------------------------------------------------------
      Kenneth Thommesen
      http://www.vingen.no/
      www.bmfk.org

      Ventus 2cx 1/4, Club Libelle 1/4,
      RaceM, Aspire
      Pike Perfection
      35cc Extra 260
      Extra 300L Leki

      Comment


      • #4
        Du skal ikke behøve å endre noe på filene som er lagret selv om du går tilbake til firmware 2.62. Forskjellen på filtypen er mellom Royal Evo og Royal Pro. Din radio er i praksis en Royal Pro så lenge du kan kjøre firmware 3.xx og M-link på den. Jeg tror heller ikke det har noen betydning for expo og utslag hvorvidt du kjører versjon 2.62 eller 3.xx. Det er mulig jeg tar feil, men såvidt jeg husker er hovedforskjellen på de to firmwareversjonene at 3.xx gjør det mulig å benytte M-link på radioen.
        Real airplanes have two wings and round engines

        Comment


        • #5
          Stemmer nok som du skriver, forrige oppgraderingen min var fra 1.xx til 3.xx.
          Bare å prøve å leite frem kabel til senderen nå.

          Fikk svar fra Multiplex, sendte spørsmål før jeg fikk sjekket rundt selv.
          Takk for hjelpen Multiplex

          Submit date: 19th July, 2011 Tuesday 15:27:44 GMT +0100
          Subject: Fitting Weatronic to Royalpro 12
          Posted by kenn-da(Ticket owner)
          I am trying to fit a Weatronic module to my Pro 12, but the transmitter
          don't send a signal, the code in the display is no rfm.
          Is this a common problem?

          Subject: Aw: Fitting Weattronic to Royalpro 12
          Posted by Helmut Heid (Operator)

          Dear Sir,

          no, it isn´t.

          Kind regards
          After Sales Service
          MULTIPLEX Modellsport GmbH & Co. KG

          commercial register: Mannheim HRA 503805
          CEO: Chun Sue Park, Dieter Wörner
          tax-number: 30042/14456
          WEEE reg nr: DE 89838279
          ----------------------------------------------------------------------
          Kenneth Thommesen
          http://www.vingen.no/
          www.bmfk.org

          Ventus 2cx 1/4, Club Libelle 1/4,
          RaceM, Aspire
          Pike Perfection
          35cc Extra 260
          Extra 300L Leki

          Comment


          • #6
            Hva i all verden var det for et svar? Fyren må ha hatt en dårlig dag!
            Real airplanes have two wings and round engines

            Comment


            • #7
              Satser på at det var han som gikk glipp av ferien eller noe slikt.

              Har nå testet med min gamle RoyalEvo sender, her var det bare trykk og spill.
              Ser ut til at jeg må sende inn denne og bruke den til Weatronic, irriterende å måtte bruke to radioer, men.
              ----------------------------------------------------------------------
              Kenneth Thommesen
              http://www.vingen.no/
              www.bmfk.org

              Ventus 2cx 1/4, Club Libelle 1/4,
              RaceM, Aspire
              Pike Perfection
              35cc Extra 260
              Extra 300L Leki

              Comment

              Working...
              X