Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spektrum remote eller satellite på 3GX FBL system

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spektrum remote eller satellite på 3GX FBL system

    Hei!

    Har søkt mye for å prøve å finne ut følgende:

    1: Hva er satellite reciever til en spektrum ar8000 mottaker?

    2: Hva trenger man og hvordan funker dette på en align 3gx fbl enhet? align skriver at det er klart for satellite antenna (replace factory reciever)? Hva betyr alt dette?

    Forstår nesten ikke noe av dette.. Noen sier vi ikke trenger reciever på en 3GX fbl enhet visst du har enten JR eller Spektrum radio.

    Takker for alle svar!

  • #2
    Sattelitten er en liten ekstra antenne. Det er en liten boks, som er koblet med en kabel til hovedmotakeren.

    http://mikrokopter.altigator.com/ima...m-Satelite.jpg

    Flyr ikke 3gx men jeg tror du bare plugger satelitten inn på siden av 3gx.
    Sendt fra min android
    Compass Atom 550 FBL - ds510m - bls 251 - mini v-bar
    XG8
    Snart:

    Compass 7hv v2 - MKS HBL 950 - HBL 980 -
    V-bar
    Compass Warp 360 - MKS DS95 - DS95i - Beast X - Yge 40A

    Comment


    • #3
      Den fungerer som en signalforsterker? Hvorfor bruker ikke futaba dette? Er det kun en satelitt jeg kan plugge rett i 3GX'en å legge mottakeren på hylla? Spør igjen siden kanskje noen andre vet noe

      Comment


      • #4
        Originally posted by odlaen View Post
        Den fungerer som en signalforsterker? Hvorfor bruker ikke futaba dette? Er det kun en satelitt jeg kan plugge rett i 3GX'en å legge mottakeren på hylla? Spør igjen siden kanskje noen andre vet noe
        Futaba bruker ikke satelitter fordi det ikke er nødvendig på Futaba

        3GX støtter både DSM2-satelitter (Spektrum) og Futaba S-Bus. Hvis du har Futaba, så kan du bruke denne S-Bus-mottakeren med en enkelt kabel til 3GXen: elefun.no - Radiostyrt hobby

        Den er ikke stort større enn en Spektrum-satelitt, og du klarer deg med én.
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

        Anything worth doing is worth overdoing!

        Comment

        Working...
        X