Announcement

Collapse
No announcement yet.

Servo og batteri spenning spørsmål

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Servo og batteri spenning spørsmål

    Jeg skal bygge en Extra 35% med Futaba 12Z 2.4GHZ radio system.
    Jeg har kjøpte Hitec servoer, jeg skal bruke HS-7955 på Aileron/Elevator, HS-7950 på Rudder og HS-5625 på throttle og choke.
    Jeg ser mange bruker Lion,Lipo, A123 batterier etc med batteri spenning på ca 7 - 7,4Volt.
    Kan Hitec HS-7955 og HS-5625 og Futaba RX kobles rett til et 7,4 Volt batteri uten og bruke regulator? Jeg ser det står 4,8V/6V i manualen.
    Hitec HS-7950 servoen er HV servo så den kan kobles rett til 7,4 Volt, men hva med de andre?

    Hvilken batteri type bør jeg bruke til dette systemet?
    Jeg kommer til og bruke dual RX med 2 isolerte strøm system. Jeg kunne tenkt meg og gå enkelt med batterie, Bryter rett til servo hvis mulig.

    Jeg vet det er blitt en hel jungel med nye batterier og systemer på markedet, så jeg håper noen med litt erfaring kunne hjulpet meg litt på vei.
    På forhånd takk.
    Tom-Vidar Berg
    72 Model

  • #2
    7955 har mange kjørt på LiPo/LiFe. Mener til og med Hitec har sagt at det går bra. Er mer i tvil om 5625, som vel begynner å bli gammel?
    Istf å gå for LiPo er LiFe et valg pga lavere spenning. Med to batterier trenger du ikke allverdens kapasitet. F.eks disse: 6,6V 1600mAh - 5C - Hyperion LiFe Receiver Pack - elefun.no - Radiostyrt hobby
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment

    Working...
    X