Unconfigured Ad

Collapse

Erfaringer JR XG7 og XG8?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • troasb
    • Dec 2008
    • 591

Erfaringer JR XG7 og XG8?

Det hadde vært artig å fått noen tilbakemeldinger fra de som har kjøpt disse nye radioene siden Elefun fikk dem inn.
    Futaba T8FG-S
    Noen planker og noen visper
  • doogledee
    • Jul 2006
    • 452

Har ikke personlig erfaring med disse, men prata en god del med Joe Wurts om disse på VM i F3K. Han brukte XG8 på alle sine DLG'er i VM og skrøyt radioen opp i skyene.
    Leif Bjørgo
    Cirrus-RCFK

Comment

• kristianwest
      • May 2011
      • 1769

Hepp. Jeg har xg7. Solid radio, oser kvalitet av brytere og stikker. Gode muligheter for programmering og miksing, men ikke mer fancy enn det man kan/bør forvente. Telemeteri-funksjonalitet. Radioen har for meg fungert knirkefritt siden jeg fikk den, og det betyr en god del.

På den negative siden nevner jeg en litt slapp manual, men om man har erfaring med computerradio fra før bør det gå greit.
      Jeg sliter også litt med å finne deler - jeg vet om kun Elefun som f eks kan levere mottagere. Til sist er det kanskje verdt å nevne at DMSS så vidt jeg har erfart ikke støttes av noen andre enn jr selv - du får f eks trøbbel med å finne satelitter som passer i fbl-enheter til heli. Dette kan muligens endre seg?

JR Propo sin nettside er heller ikke mye å skryte av - å finne detaljer eller laste ned bruksanvisningen digitalt har ikke jeg fått til.

Min konklusjon er at radioen i seg selv er god - kanskje til og med særdeles god - men at logistikken/mulighetene rundt pt er mindre gode.
      Last edited by kristianwest; 11-08-11, 08:32.
      Kristian Westgård
      Nittedal

Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50

Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
      — Neil Armstrong

Comment

• affa
        Administrator
        • Jul 2002
        • 5878

Kjører XG8 nå og er veldig fornøyd. Satt den opp på forskjellige modeller og skal i gang og programmere en stor warbird nå så fort den er klar.

Slipper review av den i løpet av en mnd

Sendt fra min HTC Sensation

Comment

Working...