Unconfigured Ad

Collapse

OrangeRX futaba compatible 8Ch

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tertitten
    • Dec 2007
    • 3014

OrangeRX futaba compatible 8Ch

Noen som har testet denne noe mer?
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : OrangeRx Futaba FASST Compatible 8Ch 2.4Ghz Receiver
    Veit noen har testet på elektro-kjerrer, meg iberegnet. Men har noen testet litt mere, feks på bensin fly??
    Ble laget en tråd på denne tidligere, men det ble vel mest en krangletråd og lite konstuktivt.Så jeg prøver på en ny tråd.
    Har lyst til å teste den i Slichen som skal opp i løpet av uka. Er i beit for motagere og har denne liggende.

Har ikke hatt noe problemer i elektro flyene jeg har testet, så det burde jo funke like bra i større fly også. Er jo litt mere vibrasjoner i en bensinmaskin, men vi må vel gå ut fra at loddingene holder i disse også

Synspunkter og diskusjoner fra almuen, blir intresang lesing.
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"
  • Tertitten
    • Dec 2007
    • 3014

Ingen som har testet denne i det heletatt??????
    Terje Egeberg

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

Comment

• Guest

#3 Unapproved
      Blir nok du som må stå for testing

Comment

• Tertitten
        • Dec 2007
        • 3014

Tja , det ser sånn ut Men det blir maiden med org.motager. Får heller teste den litt senere når modellen blir "litt mere slitt"

Har jo gamle gode Extra`n jeg kanskje skulle putte den inn i?? Den er forøvrig oppe å går igjen.
        Terje Egeberg

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
        3DHS slick 89" EME 60.
        3DHS Slick 71"

Comment

• piper
          • Jan 2005
          • 378

Jeg driver og tester denne for øyeblikket. Har fløyet en 10-12 batteripakker a 6 minutter i en Hyperion Sukhoi. Foreløbelig ser det lovende ut. Ikke antydning til glitch og rekkevidden er meget bra. Time will tell, men nøler ikke med å prøve disse i dyrere modeller om suksesen fortsetter.

mvh Terje
          Terje Pedersen

Indre Østfold Modellflyklubb

91399490

Comment

• Tertitten
            • Dec 2007
            • 3014

Da er den testet i bensinmodell Ble ikke til at jeg byttet om igjen, så jeg tok tjangsen å prøvde. Tok først en rekkevidde-test med sender i bilen og kjørte avgårde. Jeg flyr vertfall aldri så langt unna men det som var artig, var å sammenligne med med org.14 kan. dem klikka omtrent på samme sted, men Orange`n kom kjappere tilbake igjen, når vi snudde og kjørte tilbake.
            Hadde ikke en eneste feilopplevelse, så denne blir sittende i denne maskinen ivertfall, så får vi se om den tåler langtidsbruk.

Så første runde , bare positivt

Jeg lover å legge inn nytt innlegg om noe negativt skjer.
            Terje Egeberg

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
            3DHS slick 89" EME 60.
            3DHS Slick 71"

Comment

• roksen
              • Dec 2009
              • 20

Har en selv som jeg bruker i en elektro kjerre helt uten problemer... Har fløyet hele sommeren uten et eneste problem !

Men, klarer ikke helt å putte en reciver til 29 $ i et fly til 10.000... Som man må slå av fail-safe på for at servoene skal slutte å skjelve som meg på søndags morgen Selvsagt kan den orginale vare svikte også, men føler jeg føler meg i alle fall tryggere.

Som HK selv sier er dette IKKE en kopi men et selvstående merke. Regner med de har bra kvalitetskontroll på produksjonen selv om det er billig.

Uansett har jeg bare bra erfaringer med den i en Park Master som har fått mye juling i løpet av sommeren.

Lykke til med testene videre.
              Ronny Øksnes

Seagull DECATHLON
              Seagull Edge 540
              Hangar-9 P-40

På byggebordet: Top Flite P-47 Giant Scale... Ferdig om leeenge

Futaba 8FG

Comment

• Tertitten
                • Dec 2007
                • 3014

Har ett spm. hvordan slås falesafe av og på. Har ikke brusanvisninga lenger?

Den sitter fortsatt i slich?n uten noe feilslag så langt.
                Jeg tenker ikke på denne i det heletatt lenger.
                Terje Egeberg

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                3DHS slick 89" EME 60.
                3DHS Slick 71"

Comment

• TorpaRC
                  • Nov 2009
                  • 121

Utdrag fra manualen:
                  Setting failsafe:
                  TFR8-S supports failsafe function for all channels. Follow the steps below to set failsafe:
                  1) Bind receiver first, and disable failsafe on the transmitter side;
                  2) Set all transmitter controls to the desired failsafe poition;
                  3) Press briefly the F/S button of the receiver, the GREEN LED of the receiver will flash twice, indicating the failsafe is set up successfully.

If you do not need failsafe function any more, just re-bind the receiver to set default failsafe mode.

WARNING!
                  Due to different failsafe settings between transmitter and FrSky TFR8, users must disable failsafe on the transmitter side. Otherwise you will notice a jitter during a period of time on the channel you set failsafe.
                  Henrik Lauvli
                  Clouds fly, Kyosho Calmato, Kyosho Calmato Sports
                  TWM Cub Clipped Wing 1/6, Raptor 50 og Futaba 6EX
                  MIkroflyger

Comment

• piper
                    • Jan 2005
                    • 378

Hvor mange turer har du med Slicken med denne mottageren nå Tertitten? Vurderer å prøve den i en 2,2 meter Yak. Den er snart på plass på hobbyrommet.
                    Terje Pedersen

91399490

Comment

• jab
                      • May 2007
                      • 407

Review: FASST Compatible Receiver

Comment

• Tertitten
                        • Dec 2007
                        • 3014

Originally posted by piper
                        Hvor mange turer har du med Slicken med denne mottageren nå Tertitten? Vurderer å prøve den i en 2,2 meter Yak. Den er snart på plass på hobbyrommet.
                        Begynner å bli noen turer nåIkke er det søndagsflyging heller
                        Tenker overhode ikke mer på om det sitter en slik motager der. Det som var litt artig var at på range-testen, sammenlignet med org. 14k, så kutta begge ut på omtrenet samme sted, men Orange`n kom tilbake fortere.
                        Vi haiv sender`n i bilen og kjørte til servoene flippa ut. Hadde sender`n i bilen, ikke utenfor.Når vi snudde måtte vi altså kjøre lenger tilbake før org. slo inn igjen.
                        Terje Egeberg

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                        3DHS slick 89" EME 60.
                        3DHS Slick 71"

Comment

• oistein
                          Moderator
                          • Apr 2006
                          • 681

Ser ikke hvordan man kan skru av failsafe, det går ikke, men man kan sette failsafe til hold istedenfor en bestemt servo posisjon. Regner med det er det som er meningen.

Comment

• piper
                            • Jan 2005
                            • 378

God kveld!

En aldri så liten oppdatering vedr. Orange fasst mottagere.

Jeg har nå flydd med disse i elektro/glow samt bensinmodeller i lang tid, forlengst passert 100 flights uten å ha opplevd noe i nærheten av problemer.

Trodde et øyeblikk i ettermiddag at første negative opplevelse var kommet da min 1,2 meter Rc-factory Rs 352 datt ned uten tegn til liv, men neida, brudd i Xt-60 plugg på esc! Nå er den også fit for fight igjen. Bare denne modellen står for 70 flights alene uten glitch.

Min konklusjon er at det er rimelig trygt å bruke disse billige fasst-mottagere framfor originale Futaba.

Neste blir å teste Corona 14 kanaler fasst mottager, har to stk. i bestilling, koster 200 små kroner på HK, litt billigere enn R6014 HS.
                            Terje Pedersen

91399490

Comment

• ehaga
                              • Feb 2005
                              • 1173

Hei,

I BMK (Bærum Modellflyklubb) har vi hatt flere tilfeller med uheldige crash hvor fellesnevneren har vært disse mottakerne. Dersom jeg ikke hukser feil var dette i 2011 sesongen og at folk sluttet med dem på grunn av disse crashene. Men for all del - dette kan være problemer som de har utbedret.
                              - Erik -

------------------------------------------
                              Logo 600SX + 6003D
                              Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

Working...