Unconfigured Ad

Collapse

Trainerkabel til Spektrum

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tex Willer
    • Dec 2010
    • 20

Trainerkabel til Spektrum

Er trainerkabelen til Spektrum en vanlig 3,5mm mono kabel eller er den "krysset" for å bruke nettverks sjargongen
    Svein Rune
    -------------
  • lacappuchino
    • Oct 2007
    • 1342

Nei den er ikke krysset. Kjøp en vanlig 3.5 til 3.5mm jack så skal det fungere. Det fungerer hvertfall mellom min dx8 og dx7.
    Honeybee CP 2

Comment

• Tex Willer
      • Dec 2010
      • 20

Takker for info. Da kunne jeg bruke den kabelen jeg hadde liggende, så i dag tok jeg med junior ut på jorde så han fikk prøve P-51D Ultra micro
      Greit og få han litt bort fra WOW og COD og ut på litt ordentlig morro
      Svein Rune
      -------------

Comment

• Propepperell
        • Jun 2005
        • 1093

Er det altså helt vanlig 3.5mm jack kabel a'la Clasern som skal til?
        Peter Rahm
        Siggerud
        Cirrus RCFK

Comment

• Arcteryxxx
          • Nov 2010
          • 1070

Monokabel, vel?
          I hangaren:

SpeedFire F5B
          X-plane fra www.yuri-models.com
          Hawk F5B
          MiniHawk (2stk)
          3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
          UM Stryker Q 180
          FPV Raptor
          EPO Cessna (156cm)

Comment

• AudunJ
            • Jun 2011
            • 543

Har selv både DX7 og DX5 og prøvde først en "lyd-kabel sterio" og den virket ikke, men kjøpte den overprisede trainer kabelen som selges orginalt. Denne virket med engang.

Har nå vært ute i hobbyrommet og sett nærmere på den og de er altsp en "mono" kabel der tuppen er en leder, mens det som normalt på en lydkabel er delt opp som 2 kabler ned mot ledningen her er en mono løsning.

Egentliglitt rart at det da ikke virket med en lydkabel som er koblet 1:1, men kanskje kabelen jeg testet med var krysset, hvem vet.

uanset får man tak i 2 stk mono plugger og kobler de 1:1 skulle det jo virke, testet med multimeteret og det er ikke noe kryptisk med denne koblingen. Kun spiss til spiss og kappe til kappe.

Videre kan man også med fordel sette seg litt inn i de "trainer" kabel modusene man har på senderene:
            Normal: Her tar trainer TX over helt når den aktiveres, HUSK alle trim, rettninger og mix må være LIKT!

P-link: Dette overfører kun "stikke" bevegelsen fra trainer til master TX, så med en DX5 (uten mixing) virker bra når mixingen osv ligger på DX7 osv... Dette er måten jeg selv bruker dette, sist fredag testet 3 åringen en Wildwat F4 i sikker høyde så det er aldri fortidlig å starte...

Slave/Plink; Ikke satt meg inn i hvordan denne virker, men er muligens noe mer avangsert ?
            Audun Johnsrud
            Nittedal - HMFK

* Flyr divserse planker og noen visper.
            En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

Comment

Working...