Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forstår ikke V hale oppsett.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forstår ikke V hale oppsett.

    Det er kanskje vanskelig å svare på dette når dere ikke kjenner radioen. Senderen er en 9 ch Eurgle. Samme som Hobby King, Turnigy osv. Mottageren er 6 kanals.
    Det er to servoer i hver haleflate, med to kabler. Jeg plugger inn i kanal 2 0g 4. Og setter opp Elevator 1 og 2 +50. Rudder 1 +50 og rudder 2 minus 50. Dette virker, bortsett fra at uansett om jeg bytter om plugger. Får jeg elevator på venstre stikke, og ror på høyre! Kan jo ikke fly slik!
    Noen som aner hva som skjer, og hvordan jeg kan få ror på venstre, og høyderor på høyre stikke?
    Dette er en STM Blaze med ferdig monterte servoer. Nå ser jeg ulempen med Kina radioer, men det er nå den jeg har da. DX5 kan jeg ikke bruke, da den ikke har V hale mix.
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

  • #2
    Hei, skal se når jeg kommer til Aberdeen i morgen om jeg kan huske hvordan jeg gjorde det.....
    Ser du er inne på flysky! Mener jeg la inn et svar der engang.
    -63.
    Graupner MC
    JR
    Multiplex
    Turnigy.
    Fly, alt for mange.

    Comment


    • #3
      Kan det være at den står på mode 1?

      Comment


      • #4
        Originally posted by Kyrre View Post
        Kan det være at den står på mode 1?
        Det hadde vært rart, for jeg bruker den jo til andre fly. Og da er den på mode 2.
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

        Comment


        • #5
          Sjekker med Fly Sky også. Takk.
          Vennlig Hilsen
          Arne Husby

          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

          Comment


          • #6
            Originally posted by ArneH View Post
            Det hadde vært rart, for jeg bruker den jo til andre fly. Og da er den på mode 2.
            Nå er det lenge siden jeg har brukt min Turnigy radio, men jeg mener å huske at man måtte inn å endre mode på hver modell, man har ihvertfall muligheten til å gjøre det. Ellers har jeg bare brukt elevons/delta mix på min og det var ikke noe problem, det var bare å velge elevon mix i menyen.

            Comment


            • #7
              Originally posted by per.oines View Post
              Hei, skal se når jeg kommer til Aberdeen i morgen om jeg kan huske hvordan jeg gjorde det.....
              Ser du er inne på flysky! Mener jeg la inn et svar der engang.
              Det virker nesten som om jeg må ha 8 ch mottageren for å få det til. Men min er dessverre død.
              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

              Comment


              • #8
                Med mode 1 så har du trothle og sideror på høyre stikke og med mode 2 har du det på venstre stikke. Tror nok det er forklaringen. Så lenge du setter vingetype til delta så skulle du ikke trenge å endre andre parametre, annet enn utslagsbegrensningene og exponential eventuelt dual rates.

                Har flydd delta med 6 kanals sender og 4 kanals mottaker uten andre input enn det jeg nevner ovenfor.l
                Last edited by Superstar40; 06-10-11, 07:23. Reason: tyrkleif
                Espen Kvien
                Gruppeleder F3A
                Vingtor RC Club
                f3a.norge@gmail.com

                Mange fly og mye moro

                Comment


                • #9
                  Her gikk det litt fort i svingen. Du skal ikke sette til delta men til v-tail mixing. Siden du allerede har balanseror separat.
                  Espen Kvien
                  Gruppeleder F3A
                  Vingtor RC Club
                  f3a.norge@gmail.com

                  Mange fly og mye moro

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har mode to. Det er v tail mix jeg ikke får til skikkelig.
                    Vennlig Hilsen
                    Arne Husby

                    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                    Comment


                    • #11
                      Tar en pause fra Kina Radio. Prøver meg heller på en DX6, som jeg har ordnet meg.
                      Vennlig Hilsen
                      Arne Husby

                      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                      Comment


                      • #12
                        Ikke for å flisespikke, men jeg håper det er en DX6i, da DX6 (uten i) ikke er kompatibel med dagens Spektrum teknologi. Og tro meg, du kommer nok ikke til å bruke kina radioen på en stund med en DX6i i hånda, jeg ble lei av å knote meg frem og tilbake i menyer jeg aldri ble klok på. Så jeg holder meg til enkle 4 kanals oppsett med min kina radio (litt missvisende da Spektrum sikkert er laget i Kina den og).

                        Comment


                        • #13
                          Den er nok med I ja. Fikk det til med en gang. Blir sprø av å sitte å høre på pipingen når man prøver å programmere en Kina radio. Flisespikkeri er vel rette navnet på programvaren. Men den går jo an å flashe til det bedre.
                          Vennlig Hilsen
                          Arne Husby

                          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                          Comment


                          • #14
                            Hei igjen. Da er jeg vel installert på lugaren ombord! Regner med at du har aktivert V-Tail funksjonen på side 2 i menyen samt at den er i mode2.....Kan ikke helt skjønne at mottakeren skal ha noe å si for V-Tail mix, all den tid du har høyde/side-ror funksjon. Kan sende deg etpar gode bruksanvisninger om det trengs. Jeg er godt fornøyd med Turnigy radioen og synes den er enklere å sette opp enn de fleste andre radioer som jeg har.
                            Last edited by per.oines; 06-10-11, 18:31.
                            -63.
                            Graupner MC
                            JR
                            Multiplex
                            Turnigy.
                            Fly, alt for mange.

                            Comment


                            • #15
                              Jeg satte den opp med en DX6i. Funket med en gang. Men nå skjønner jeg hvordan jeg skulle ha gjort det.
                              Vennlig Hilsen
                              Arne Husby

                              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                              Comment

                              Working...
                              X