Announcement

Collapse
No announcement yet.

WFLY Wft07 Får ikke til finjusteringa av elevator. HJELP!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • WFLY Wft07 Får ikke til finjusteringa av elevator. HJELP!

    Har en WFLY wft07 Sender, når jeg justerer på elevator justeringa så ser jeg at verdien endres på displayet, men servoen beveger seg ikke. Har prøvd og gå gjennom alt av justeringa på sendern, men får det ikke til...

    Noen som har noen ideer???

  • #2
    Er det trimmen eller subtrimmen du mener?
    På trimmen kan du justere oppløsningen, og hvis den er høyere enn oppløsningen på servoen, så blir det fort en tre-fire klikk før servoen blir med. Jeg snakker utifra en wfly08, så menyene er nok ikke helt like, men jeg antar at du har mulighet for å justere oppløsningen.
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

    Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

    Comment


    • #3
      Trimmen ja, som man utfører samtidig som man flyr.

      Comment


      • #4
        Om du set i monitorvinduet endrer rorposisjonen seg der?
        I så tilfelle går signalet til mottakeren og servoen burde flytte på seg mednindre den er ekstremt upresis.

        Comment


        • #5
          Hva slags servo er det snakk om?
          Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

          Steinar B Johansen
          Lillehammer mfk

          Comment


          • #6
            Noen microservoer stod i flyet den var med til, nå så har vi prøvd på noen diverse hitec servoer.

            Comment


            • #7
              De fleste hitec servoene har lavere oppløsning enn wflyen,så det tar et par klikk før servoen blir med. Senk oppløsningen på senderen, hvis ikke det hjelper, så er jeg ikke sikker... De reagerer på stikkebevegelser?
              Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

              Steinar B Johansen
              Lillehammer mfk

              Comment


              • #8
                Originally posted by bad scientist View Post
                De fleste hitec servoene har lavere oppløsning enn wflyen,så det tar et par klikk før servoen blir med. Senk oppløsningen på senderen, hvis ikke det hjelper, så er jeg ikke sikker... De reagerer på stikkebevegelser?
                Da har vi begynt og ta fram utstyret igjen, har prøvd det meste nå, høyderoret reagerer på stikka, men ikke om man justerer på podmeteret..

                Hva er problemet??

                Comment


                • #9
                  Hvilket påpmeter er det du justerer på?

                  Comment


                  • #10
                    Kan det være en feil med senderen?... Kanskje du skulle sendt en mail til TS og spurt de om de har en ide om hva feilen kan være

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by bardp View Post
                      Hvilket påpmeter er det du justerer på?
                      Justerer nå på det på siden av stikka, for man ser at posisjonen endrer seg på skjermen på radioen, men servoen står i samme posisjon uansett...
                      Podmeter justering fungerer på alle andre kanalene uten problem...

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Flyfreaken View Post
                        Kan det være en feil med senderen?... Kanskje du skulle sendt en mail til TS og spurt de om de har en ide om hva feilen kan være
                        Ja jeg tror snart det ikke kan være noen annen løsning...

                        Comment

                        Working...
                        X