Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spektrum DX8 range problem med DSM2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spektrum DX8 range problem med DSM2

    Hei

    Jeg har hatt min DX8 nå i 2 mnd, fungerer perfekt med alle DSMX mottakere.
    Jeg har en del DSM2 mottakere som AR6200, AR6100 samt orange rx 6ch og 9dh med satelitt.
    Alle disse DSM2 mottakerne fungerer ikke særlig bra.
    Ved range sjekk slutter de å fungere allerede etter 8-10 meter når flyet er helt nede på bakken.
    Løfter jeg flyet 40cm opp fra bakken øker lengden til mellom 17-20 meter.
    Har siste versjon av firmware fra Spektrum.
    Er det noen her på forumet som har gode erfaringer med DX8 og DSM2 mottakere?
    Jeg er klar over at orange er en clone, men de fungerte like bra som orginal DSM2 på min gamle DX6i.
    Har de endret noe på DSM2 protokollen eller er det DX8 som ikke er god nok på DSM2?
    Håper på tilbakemeldinger fra andre DX8 eiere som har testet dette.

  • #2
    Har du sjekket opp med Spektrum om din radio er tilbakekalt? DX8 har hatt en rekke problemer gjennom sin korte tid og er mange småfeil. Mener å huske at det var snakk om noe med DSM2 mottakere for litt siden.
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      Jeg har DX8 og bruker AR7000 i 4 av modellene mine samt en AR500 i en annen, og alle kan flys "beyond visual" helt uten problemer så langt.
      I hangaren:

      SpeedFire F5B
      X-plane fra www.yuri-models.com
      Hawk F5B
      MiniHawk (2stk)
      3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
      UM Stryker Q 180
      FPV Raptor
      EPO Cessna (156cm)

      Comment


      • #5
        Takker for alle innspill.
        Jeg har lest disse fra Spektrum, min sender starter med HC så den skal egentlig ikke være en av de berørte.
        Mest sanssynlig selger jeg senderen å kjøper noe annet.
        Var svært fornøyd men min gamle DX6i, var ikke helt forberedt på at DX8 ikke var helt 100%

        Comment


        • #6
          hmm......
          Du burde vel levere den inn for en sjekk FØR du selger den,
          sikkert ikke alle som er glade for å få en kræsj med på kjøpet?



          Comment


          • #7
            Skal sjekke det opp, men den fungerer som den skal mot DSMX, det er bare mot DSM2 at det er problemer.
            Skal sende en mail til Spektrum å sjekke opp dette.

            Comment


            • #8
              Originally posted by ykarlse1 View Post
              Skal sjekke det opp, men den fungerer som den skal mot DSMX, det er bare mot DSM2 at det er problemer.
              Skal sende en mail til Spektrum å sjekke opp dette.
              Hvis det er problemer med DSM2, så er det noe feil på radioen...

              Hvis du kjøpte den ny for 2 måneder siden, så burde den ikke ha DSM2-buggen som forårsaket tilbakekallingene tidligere i år. Har du sjekket at du ikke har satt radioen i DSMX-only-modus? Hvor langt fra hverandre har du sender og mottaker når du binder dem? Du skal ha ca en meter. Hvis du har dem rett ved siden av hverandre, risikerer du at de ikke bindes korrekt.
              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

              Anything worth doing is worth overdoing!

              Comment


              • #9
                Har i dag oppdatert senderen til software versjon 2.04
                Testet range med en klubbkamerat i dag, 40+ meter før den kuttet.
                Min klubbkamerat med software versjon 2.01 fikk under 20 meter før den mistet forbindelse. Radioen hans er forøvrig kjøpt samtidig med min.
                Jeg har lest gjennom relese notes fra Spektrum, den sier ingen ting om utbedringer på DSM2. Men noe må være endret..?
                Jeg er iallefall fornøyd, beholder radioen.

                Comment

                Working...
                X