Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align DS servo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Align DS servo

    Hei!

    Align DS-servo (som mange andre) er anbefalt med max 6,0 V. Da kan jeg vel gå ut i fra at det er skadelig og bruke 2 celler life batteri som mottaker
    batteri? har hittil brukt nikkel metal batteri til mottaker på min T-REX 550E, hvilke batteri er egentlig og anbefale til både vinter og sommer bruk?

  • #2
    Har hørt det samme. På trex 600'n (12s oppsett) som jeg hadde tidligere var det Align-servoer rund baut, men der kjørte jeg 7,2V igjennom en regulator og ut til 3GX-enheten. Funka som rakker'n det.

    På 550'n (6s oppsett) jeg flyr nå tar jeg servostrøm rett fra hovedbatteriet, men kjørt igjennom en BEC. Det er en løsning som funker veldig bra - da har du LiPo på alt som trenger strøm, og du slipper unna med ett batteri.

    LiPo er vel det beste til vinterbruk, selv om heller ikke de er 100 prosent hvis det blir for kaldt. Kanskje elektrogutta har et mer utfyllende svar på akkurat det
    Kristian Westgård
    Nittedal

    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
    — Neil Armstrong

    Comment


    • #3
      Der jeg bruker eget mottakerbatteri kjører jeg konsekvent LiFe (6,6V). Alle servoer som er spec'et 6V skal tåle det helt uproblematisk. Det har i allefall ikke vært noe problem for meg.
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • #4
        Ok...takk for svar. Har brukt nikkel metal hittil som nevnt, men har liggende ett par life som jeg da vil prøve. Jeg hadde en uforståelig krasj med min 550E i forward flight(?), det som skjedde var at helien kjapt droppa litt for så og legge seg til venstre...der etter bang jeg satte det sammen igjen for så og sjekke hva det kunne være med det samme utstyret som ble brukt under flight. Målte mottaker batteriet, og det var greit. Tok og simulerte flight ved og røre på alle stikkenen i en periode, det som skjer etter en stund er at hodet plutselig gjør en ukontollert bevegelse i samme retning som helien gjorde i luften. Skiftet til et nyere batteri, og det ser ut til at de bevegelsene er borte. dette var mye forklaring, når mitt spørsmål kun er: hvordan "stresstester" dere mottaker batteriene. For dette batteriet droppet vel sannsynligvis veldig under belastning(?)

        Comment


        • #5
          Nå er vel ikke Nikkel batterier de beste når det gjelder evnen til å levere høye strømspiker. Og den evenen faller etterhvert som batteriet lades ut. Merker det godt ifm oppsett av fly/heli da jeg ofte bruker et nikkelbatteri når jeg holder på med bygging og oppsett. Eventuelle dårlige kontakter eller loddinger gjør det enda verre.
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • #6
            jeg har kjørt mine ds610 servoer på uregulert lipo gjennom ar7100r'n min. har ingen problemer med det så 2s life burde vle ikke ha noe å si
            dx7

            Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
            Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
            Løten MFK
            Stay Frosty

            Comment


            • #7
              Originally posted by Øyvind M View Post
              jeg har kjørt mine ds610 servoer på uregulert lipo gjennom ar7100r'n min. har ingen problemer med det så 2s life burde vle ikke ha noe å si
              Har du kjørt de på 8,4V, Øyvind?
              Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
              T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
              T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

              Comment


              • #8
                jeps. blir vel ikke like høy spenning gjennom hele flighten, men det har funka fint det ikke hadde noen problemer med de
                dx7

                Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                Løten MFK
                Stay Frosty

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Øyvind M View Post
                  jeps. blir vel ikke like høy spenning gjennom hele flighten, men det har funka fint det ikke hadde noen problemer med de
                  Vet du om det er mange som gjør det, og det blir ansett som trygt å gjøre det? Har lurt litt på å sette inn en Gryphon Extreme Gryphon Extreme-Heli DC-DC Voltage Regulator - BLACK (GVR-7020B) (GVR-7020B) - Best deals on og kjøre 8V på cyclic..
                  Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                  T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                  T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Øyvind M View Post
                    jeg har kjørt mine ds610 servoer på uregulert lipo gjennom ar7100r'n min. har ingen problemer med det så 2s life burde vle ikke ha noe å si
                    Øyvind gir alltid full gass! Teoretisk så blir det vel en forkortet levetid på servoene, og muligens noe økt varmgang. Men nå går vi inn i en kald årstid, så det med varme kan man vel se bort ifra. Bare ta en titt på helifreak. Der står de i ørkenen med 30 grader og kjører 8.4v (2s lipo ureg) flere av dem.
                    Med vennlig hilsen
                    Johannes Gjessing GMFK
                    || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

                    Comment

                    Working...
                    X