Unconfigured Ad
Collapse
Graupner DS3288?
Collapse
X
-
Hei Jim
Har DS3288 i min nye B.Ceres på RDS, men har ikke hatt svev på dem enda. Rett ut av eska virker RDS systemet som Baudis bruker veldig tight ihvertfall. Lurte nesten på om rorene var limt fast
Skal rapportere inn så fort jeg har hatt det igang.
Støy er ikke noe som plager meg personlig, men er ikke overglad for å høre om dobbelsentrering.
Har oppdaget at JR DS339HV også burer veldig kraftig.
Vet ikke om videoen du postet var fra et brand nytt fly ? Men ligner da veldig på standard slark på et fly som har hatt endel turer. Ascoten min har litt dødgang men det skyldes litt slark som gjør at roret blir stående litt tilfeldig avhengig av hvilken retning man gjorde utslag. Merker ikke noe i praksis når jeg er i lufta, da flyr den som gull.Øystein T.
EF Extra 300 70"
Speedfire F5B
Baudis Fosa F3B
Ascot F3B
Lynx Carbon
EF Extra 300, 58" Electric
T-Rex 700N
www.artistic3d.net -
Han karen som posta de videoene på rc.groups sa også at han ikke merket noe til slarken når han fløy og flyet fløy rett
Ellers så går jeg litt trøtt av å lese side opp og ned om formeninger, noen liker MKS, andre hater dem. Noen liker RDS, andre sier det er det verste drittet som noen sinne har sett dagens lys osv osv.Øystein T.
EF Extra 300 70"
Speedfire F5B
Baudis Fosa F3B
Ascot F3B
Lynx Carbon
T-Rex 700N
www.artistic3d.netComment
-
Hei Øystein..
Ja leser mye rart på utenlandske forum.. Han som har lagt ut de filmene er mildt sagt spetisk og kverrulerende i det meste han skriver...
Har 4 stk 3288 på tur, så tror jeg går for de på flaps, blir vel 488des på balanseror...
Mulig man bare må bestille 4 stk MKS og teste selv og se om de er så mye bedre...-Jim Johansen-
Flyklart:
Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
Under construction:
Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, BackfireComment
-
Heisann Jim
Så sant så sant, jeg lar det stå litt åpent til jeg har prøvd.
Jiri Baudis (som selv flyr F3B aktivt) har normalt 3 typer servoer i sitt sortiment, hhv MKS 6125, DS3288 og gode gamle 3150.
Det samme gjelder vel med TUD (leverer Freestyler), og dette er vel også gutter som flyr aktivt.
Baudis anbefalte en sterkere servo enn 3150 på Big Ceres, så da falt valget på en av de to nevnte som han anbefalte.Øystein T.
EF Extra 300 70"
Speedfire F5B
Baudis Fosa F3B
Ascot F3B
Lynx Carbon
T-Rex 700N
-
3288 har jeg i hovedmodellen min fra i 2011. Dette er vell servoen som kan sammenlignes mest med mks. har ikke fått nevneverdig mye mer slakk etter ett års misbruk.
Piper gjør den, men glimrende servo !
Den store fordelen med mks er at det ikke blir slakk i kassa på den slik del KAN bli i en plastkasse.**********************
Mvh
Stig Olsen
Lillehammer MFK
Nan Xplorer FullCarbon X tail
Pike Perfect X tail
Pike Brio / Giant
Alpina 4001
DG 500/22 Elan under opppussing
Birde of Time ( Noe redusert må restureres )
Futaba 12Fg FasstComment
-
Stig: Kjører du denne på balanseror og? Er mer redd for dobbel sentrering, enn slark...-Jim Johansen-
Flyklart:
Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
Under construction:
Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, BackfireComment
-
Jepp. Denne kan du kjøre på alle ror. Jeg har kunne brukt dem i vingen i 3 av mine modeller. Har ikke klart å knekke noen.
Har kjørt 2s life på dem.**********************
Mvh
Stig Olsen
Lillehammer MFK
Pike Perfect X tail
Pike Brio / Giant
Alpina 4001
Futaba 12Fg FasstComment
-
Koblet opp et av mine balanseror idag og fant absolutt ikke noe annet enn en tight og fin servo med perfekt sentrering gang på gang og ingen unormalt høy lyd. Bruker forøvrig 5.8V regulert.
Øystein T.
EF Extra 300 70"
Speedfire F5B
Baudis Fosa F3B
Ascot F3B
Lynx Carbon
T-Rex 700N
-
Jepp. Raka vegen rett inn**********************
Mvh
Stig Olsen
Lillehammer MFK
Pike Perfect X tail
Pike Brio / Giant
Alpina 4001
Futaba 12Fg FasstComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment