Unconfigured Ad

Collapse

FrSky modul i futaba 9c super

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sk8guy
    • Jul 2007
    • 77

FrSky modul i futaba 9c super

Vurderer sterkt å kjøpe meg FrSky accst modul med telemetri 2.4GHz DFT Two Way Communication System Module Only til min futaba 9c super. Grunnen er helt enkelt at jeg er lei av å betale fra 550kr og oppover for mottakere til mine nye fly og helikoptere. Mottakerene til FrSky koster fra 100kr og oppover. En 8 kanalers telemetri mottaker koster ca. 200kr. herfra 8ch 2.4ghz Frsky 2 way receiver D8R II !!!!!

Har lest rundt omkring på nettet, og finner mer eller mindre bare positive erfaringer med FrSky accst systemet, men lite fra norge.

En testvideo her:

Er det noen som har noen erfaringer med dette systemet? Det selges ikke i norge som jeg vet, men selges både på www.hobbyking.com og www.giantcod.co.uk - hvor sistnevnte har best utvalg. Noen som har erfaring med å handle fra giantcod?

Jeg skal kjøpe meg 2 nye 4 kanals mottakere for indoorfly nå, og da må jeg ut med 1200kr hvis jeg velger FASST systemet.

Hvis jeg velger å bytte ut mottaker i alle flyene og heliene jeg har i dag og skal ha 2 nye 4 kanalers, trenger jeg totalt: 5stk 7kanalers full range mottakere + 4stk 4kanalers (oppgitt til 500m rekkevidde) og selvfølgelig modulen (som har telemetrifunksjon). På giantcod må jeg da betale 132£ = ca. 1320kr!!!!!! Det tilkommer selvfølgelig frakt på rundt 150kr, og moms på ca.375kr. Totalt ender jeg opp på ca 1800kr. Er det noe å tenke på da?

Ble mye her, men vil gjerne at andre skal få opp øynene for dette - på sikt vil kanskje dette gjøre hobbyen noe billigere!?

Ramber`n

Parkzone Stryker F-27
    Sapac Wilga 2000
    Twister CP V2 - død
    Protech Helixx 3D
    Align T-rex 450 sport x2
    Align T-rex 250 se
    TechOne Piaget EPP indoor
    Free Air Blitz indoor

Futaba 9C super m/TM-8 2,4GHz modul (bortgjemt - 35MHz synth modul)
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

kjenner ikke systemet, men ser de har det her også HiModel - China, Radio Control, Remote Control, RC, R/C, Wholesale, Distributor, Manufacturer, wholesaler, Helicopters, Airplanes, Cars, Trucks, Boats. og har veldig god erfaring med å handle derfra
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• EL-Corazon
      • Mar 2006
      • 179

har sånnen men til jr. og uten telemetri i mottakerene. har ikke flydd langt med de enda. og har sålangt bare god erfaring
      med hilsen Arvid

Comment

• sk8guy
        • Jul 2007
        • 77

Liste over forhandlere finnes forresten her: Dealer-Model designing and manufacturing | FrSky Electronic Co., Ltd. | professional manufacturer of transmitter modules and receivers

Ramber`n

Parkzone Stryker F-27
        Sapac Wilga 2000
        Twister CP V2 - død
        Protech Helixx 3D
        Align T-rex 450 sport x2
        Align T-rex 250 se
        Free Air Blitz indoor

Comment

• Siggi
          • Aug 2009
          • 39

Ser ut til å være en forhandler av FRSKY i Sverige også Startsida Air Media

Comment

• sk8guy
            • Jul 2007
            • 77

Flott! Men er forholdsvis dyrt i sverige sammenlignet med giantcod desverre... Skal man først prøve å spare penger, kan man prøve å spare mest mulig med det samme

Ramber`n

Parkzone Stryker F-27
            Sapac Wilga 2000
            Twister CP V2 - død
            Protech Helixx 3D
            Align T-rex 450 sport x2
            Align T-rex 250 se
            Free Air Blitz indoor

Comment

• flarssen
              • Jan 2005
              • 1842

AloftHobbies har også bra utvalg. Prisene er ikke så langt unna HobbyKings. Du har vel forøvrig to valg, modul + display eller den eksterne modulen med innebygget display. Den siste har innebygget SD-kortleser for lagring av data, men er usikker på om det er implementert ennå.
              Har ingen erfaring med systemet, men har lest en del. Ennå synes telemetribiten å være av typen "DIY".
              Fred Larssen

Comment

• sk8guy
                • Jul 2007
                • 77

Har du noe erfaring med AloftHobbies da? Det er ikke viktig med telemetri for min del foreløpig, men modulen med telemetri koster ikke stort mer enn den uten. Dessuten er det fler som har den tilgjengelig på lager. Hva mener du med at telemetribiten ser ut til å være av typen "DIY"? Dette har jeg ingen peiling på!

Ramber`n

Parkzone Stryker F-27
                Sapac Wilga 2000
                Twister CP V2 - død
                Protech Helixx 3D
                Align T-rex 450 sport x2
                Align T-rex 250 se
                Free Air Blitz indoor

Comment

• flarssen
                  • Jan 2005
                  • 1842

DIY = Do It Yourself.
                  For å få fullt utbytte av telemetrien har man måttet lage spenningsdelere, mekke kabler for firmware oppdatering o.l. Spenningsalarm settes ikke i Volt men x ganger oppløsningen (i Volt) på sensoren etc. Det har kommet seg betraktelig i det siste, og vil sikkert bli bedre etterhvert. Det er nå bl.a. kommet cellespenningssensor som tar 6 celler og to kan kobles sammen for overvåking av inntil 12S pakker.
                  Har ikke bestilt noe fra AloftHobbies, men de får god omtale i FrSky trådene på RCGroups.

Last edited by flarssen; 02-03-12, 08:22.
                  Fred Larssen

Comment

• sk8guy
                    • Jul 2007
                    • 77

Ok, takk for det. Som nevnt så er det foreløpig ingen behov for telemetri for min del, så jeg får satse på at det kommer ferdige sensorer innen jeg tar i bruk telemetribiten.

Ser ut som det er få her inne som har noen erfaring med FrSky!? Da blir vel muligens jeg prøvekanin

Men ønsker fortsatt tilbakemeldinger på eventuelle erfaringer...

Ramber`n

Parkzone Stryker F-27
                    Sapac Wilga 2000
                    Twister CP V2 - død
                    Protech Helixx 3D
                    Align T-rex 450 sport x2
                    Align T-rex 250 se
                    Free Air Blitz indoor

Comment

• flarssen
                      • Jan 2005
                      • 1842

Vurderte sterkt å anskaffe FrSky for kun telemetri, da jeg har 30+ mottagere fra Assan og ikke trenger selve styringsbiten. Den kombinerte sender/telemetridisplay-modulen kan nemlig fint brukes som ren telemetri, dvs. den er ikke avhengig av signal fra noen RC sender for å kunne binde til en FrSky mottager og ta imot og vise data. Du kan f.eks. koble en mottager med cellespenningssensor til en batteripakke som står på lading og følge med på ladingen på displayet.
                      Fred Larssen

Comment

• sk8guy
                        • Jul 2007
                        • 77

Det er jo også en ide! Spesielt når anskaffelse er så billig!

Ramber`n

Parkzone Stryker F-27
                        Sapac Wilga 2000
                        Twister CP V2 - død
                        Protech Helixx 3D
                        Align T-rex 450 sport x2
                        Align T-rex 250 se
                        Free Air Blitz indoor

Comment

• eirikso
                          • Sep 2011
                          • 26

Jeg kjører FrSky (uten telemetri) på min Futaba 8U. Har ikke så mye å sammenligne med, men systemet har fungert 100% tilfredstillende så langt.

Comment

• sk8guy
                            • Jul 2007
                            • 77

Takk - det høres bra ut!

Har akkurat bestillt meg 5 x 7kanaler (fullrange u/telemetri) + 4 x 4 kanaler (full range m/telemetri) og telemetrimodul (inkl. 8 kanalers mottaker m/telemetri) fra hobbyking - så vi for se om jeg blir fornøyd!! Er også spent på hvor lang tid det tar med pakking og frakt derfra, da jeg har lest både positive og negative erfaringer på diverse forum (er vel oftere negativt enn positivt, men det er vel typisk det negative som oftest blir nevnt).

Til info kom alt utstyret inklusive en haug med propeller (sikkert 50stk), 4 børsteløse regulatorer (10-12amp), diverse batteriplugger og frakt på ca. 360$ = ca 2100kr med gårsdagens kurs. Dette er BILLIG (hvis radioutstyret er like bra som forventet). Det kommer vel moms oppå dette, raskt regnet 525kr - dvs. 2625kr inklusive moms og frakt (ems express) ferdig levert.

Ramber`n

Parkzone Stryker F-27
                            Sapac Wilga 2000
                            Twister CP V2 - død
                            Protech Helixx 3D
                            Align T-rex 450 sport x2
                            Align T-rex 250 se
                            Free Air Blitz indoor

Comment

• sk8guy
                              • Jul 2007
                              • 77

Da var varene kommet - alt var kommet med! Tok litt lenger tid enn jeg er vant med fra andre leverandører, men prisen veier opp!!
                              Har forsøkt å binde opp alle 10 mottakere mot senderen, og alt har gått smertefritt så langt. Nå gjelder det å teste utstyret i lufta. Kommer med tilbakemelding så fort jeg er komfortabel med en konklusjon av min erfaring med frsky i forhold til futaba. En ting er i alle fall sikkert - frsky er raskere til å binde seg opp mot rx igjen enn futaba hvis jeg slår av og på senderen!

Første handel hos hobbyking har jeg kun en bemerkning på - de kunne pakket og sendt raskere,men dette var jeg forberedt på.

Ramber`n

Parkzone Stryker F-27
                              Sapac Wilga 2000
                              Twister CP V2 - død
                              Protech Helixx 3D
                              Align T-rex 450 sport x2
                              Align T-rex 250 se
                              Free Air Blitz indoor

Comment

Working...