Unconfigured Ad

Collapse

FrSky modul i futaba 9c super

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Oldflyer
    • Jul 2010
    • 7

Jeg har brukt FrSky sitt utstyr i flere år, riktignok til koseflyging for det meste. Jeg er gammel modellflyger med Multiplex, Futaba og Graupner i årene, men etter at jeg tok opp hobbyen etter mange år i dødvanne, fant jeg ut at jeg ville prøve noe nytt, som datafrik frister jo et og annet. Det eneste kravet jeg satte, var at utstyret skulle ha FC godkjenning.......
    Etter et mellomspill med HITEC OPTIC 6 og FrSky modul (fungerte perfekt!) tok Futabablodet over, og jeg fikk meg en 9C Super, som modulen havnet i...........
    Jeg eksperimenterer for tiden med multirotor, og derfor fikk batteriovervåking høy fokus (multirotor seiler som kjent med en rate 1: murstein!). Derfor kjøpte jeg inn et system fra Flytron som virket OK, men hadde ikke lydalarm. Så ble det FrSky telemetri system, og lydalarm i sender. Denne var klurete å sette opp, men nå er FrSky kommet med en del nye ting som jeg for tiden tester litt ut : Voltsensor med panel! som viser volt pr. celle, og kan settes med alarmgrense pr. celle. I tillegg kan du velge skjerm på eksisterende innsats sendermodul, eller en ekstern modul med sender innebygget sammen med skjerm.
    Jeg har prøvd begge, endte med at jeg valgte sender innsatsmodul og ekstern skjerm, ble mindre klumpete.
    Har så vidt testet andre sensorer, slik som turtall, batteritemp. og triaccsial akselrasjon, pluss GPS. Alle disse overfører data til skjerm, i form av posisjon, hastighet, spenning og turtall. Greit å ha hvis du har tid til å se på skjermen......volt/voltalarm er nok den viktigste for de fleste. Disse sensorene krever en puttliten hub som kobles til motageren.
    Jeg har også et eksperiment gående med en FrSky innbygningsmodul i en EURGLE/Turnigy 9X, skikkelig kinaradio, men med open source programvare.
    Alt om denne finnes her: Hexaflyer - YouTube

Comment

Working...