Hei hei! Jeg har et radio-problem som jeg oppdaget når jeg satt og træææna heli….på simmen. Skal prøve og gi en kort redegjørelse på det.
Når jeg beveger throttle/pitch-stikka opp mott 50%, oppdager jeg at når stikka fysisk er på ca 40% viser verdien på displayet allerede 50%....altså verdien på displayet viser 50% før stikka og ” streken” som er på grafen kommer opp på 50%. Når jeg har stikka i 50%, for eksempel ved hovring, og beveger stikka ett hakk videre (sånn hakkete throttle stikkeJ ) letter helien litt. Når jeg da beveger stikka videre mot første strek etter midt på stikka smeller helien i bakken, da viser verdien på displayet fortsatt 50%. Streken på grafen i for eksempel throttle-bildet bevger seg oppover når jeg throttler opp, men når jeg nærmer meg første strek etter midt på stikka synker streken ned til 50% igjen. Om jeg throttler litt mer enn 1. strek etter midt fyker verdien fra 50% opp til ca 66%. Den markøren på grafen som markerer hvor stikka er (kalt streken) ser jeg er ustabil i hele regiseret, den fyker litt opp og ned i visse områder når jeg throttle opp……
Yupp…..det var da også en forklaring J……….noen som forstod i hvertfall litt av det…og som har vært borti dette?
Jeg har ikke fått testet dette med en servo ennå....
Comment