Unconfigured Ad

Collapse

Da er min Graupner MC-32 i hus :)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ja9
    • Dec 2002
    • 572

Originally posted by Quadrocopter
    En pult radio i MC32 klassen bør henge rundt halsen (hvis du ikke har for mye kroner)
    I DLG sammenheng er det definitivt en fordel å ha radioen i hånden for å få en motvekt til flyet i den andre hånden, dette skaper en optimal og velbalansert rotasjon i kastet.
    Pultradioer egner seg ikke til å holdes i hånden uten nakkereim/sele

DLG = piggsvin radio
    , jeg hadde jo ikke tenkt å montere kastepeg i radioen og slenge den av gårde.
    Det er først og fremst F3F jeg flyr og til dette vil nok MC32 være suveren, men jeg flyr dlg litt av og til.
    Kansje jeg skal vurdere MX20 i stedenfor.
    Jan Eric Klausen
    Forus RC Klubb

Comment

• Quadrocopter
      Moderator
      • Aug 2007
      • 6357

Originally posted by Ja9
      Det er først og fremst F3F jeg flyr og til dette vil nok MC32 være suveren, men jeg flyr dlg litt av og til.
      Har sett folk (undertegnede) som har havnet på "ræva" etter en piruett og radioen ligger i grøfta 5 meter unna (den gikk lenger enn DLG'en)

En billig reserve radio er nok tingen ja
      Last edited by Quadrocopter; 19-06-12, 22:37.

Comment

• thjesper
        • Dec 2004
        • 70

Click image for larger version

Name:	20120606_5522.jpg
Views:	1
Size:	84.0 KB
ID:	589397
        Originally posted by Ja9
        Muligens litt dumt i en MC-32 tråd, men dette er en kombinasjon som jeg bruker. MX-20 i senderpult med lange stikker, til "store" fly. Og så uten pult med korte stikker til DLG.
        En annen ting er at vi bruker mye penger på fly, det er da godt og dra på tur med en backup sender på samme system. MX-16 er på tilbud, det er en fullgod DLG radio, og passer godt som en nr.2 sender til MC-32
        Thorbjørn.

Comment

Working...