Announcement

Collapse
No announcement yet.

JR XG8 kontra Graupner MX-16. Synspunkter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JR XG8 kontra Graupner MX-16. Synspunkter?

    Overskriften sier vel sitt....
    Noen som har synspunkter å dele?
    Stein Johnsen
    http://www.blåmåsan.com

  • #2
    Hei. Her er det vel mest smak og behag, men undresøk hvor brukervennlig de to er. Graupner synes jeg er veldig lett å forstå software i.
    Nå er det lenge siden, men har kikket i en gammel JR, og den gikk fort ut døra.
    Og når du først skal handle radio, hvorfor ikke en MX 20? Den koster en høvding mer, men da har du radio for mange år og kanaler i fremtiden.
    Fly well-make my day!

    Comment


    • #3
      Jeg har aldri brukt Graupner, men at JR XG8 er vanskelig å programmere kan jeg ikke skjønne. Den er etter min mening temmelig enkel.
      Kristian Westgård
      Nittedal

      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
      — Neil Armstrong

      Comment


      • #4
        Originally posted by spacewalker View Post
        Hei. Her er det vel mest smak og behag, men undresøk hvor brukervennlig de to er. Graupner synes jeg er veldig lett å forstå software i.
        Nå er det lenge siden, men har kikket i en gammel JR, og den gikk fort ut døra.
        Og når du først skal handle radio, hvorfor ikke en MX 20? Den koster en høvding mer, men da har du radio for mange år og kanaler i fremtiden.
        Brukervennlighet... Ja det var bl.a det jeg håpet å få noen innspill på her. Det er et vesentlig punkt. Regner med det er utmerkede radioer begge to.
        Stein Johnsen
        http://www.blåmåsan.com

        Comment


        • #5
          Jeg har hatt Mx12 HOTT. Jeg synes at Jr/spektrum var mye enklere og forstå, så graupner'en ble solgt fort.

          Sent from my ST17i using Tapatalk 2
          Multiplex Easystar 2, Fpv Raptor, Stm Cessna 182, HK Reaktor, NE Solo Pro 260, 1989 mod Carl Goldberg Eagle II(under construction)
          Spektrum Dx8 Dsmx

          Comment


          • #6
            Jeg har MC22 og synes den er utmerket. Og jeg trodde at denne softwaren ble videreført i MX serien, men kanskje ikke? Har ikke MX selv.
            Men uansett hvilken du går for, kjøp en radio som du føler du kan bruke i en del år fremover. Ta deg god tid til å bli kjent med den. Det er som regel flere muligheter enn det man til daglig har bruk for, da vil du få full glede av radioen din.
            Lykke til!
            Fly well-make my day!

            Comment


            • #7
              [QUOTE=spacewalker;313673]Jeg har MC22 og synes den er utmerket. Og jeg trodde at denne softwaren ble videreført i MX serien, men kanskje ikke? Har ikke MX selv.


              De første versjonene av MX-12 og MX-16 Hott var de samme som tidlige 35 MHZ og IFS versjonene av disse radioene.
              Disse hadde JR softvare.
              De nye MX-12 HOTT, MX-16 HOTT har Graupner softvare.
              MX-12 er veldig lik MC-19, MX-16 er omtrent samme som MC-22, MX-20 har softvaren fra MC-24 og MX-24.
              I tilegg så har alle full telemetri, med bl.a. språk/tale opplesing av alle ønskede data!
              Thorbjørn.

              Comment


              • #8
                Den jeg hadde var Mx12 med innebygd telemetri og tale.

                Sent from my ST17i using Tapatalk 2
                Multiplex Easystar 2, Fpv Raptor, Stm Cessna 182, HK Reaktor, NE Solo Pro 260, 1989 mod Carl Goldberg Eagle II(under construction)
                Spektrum Dx8 Dsmx

                Comment

                Working...
                X