Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Hvordan skal du få "snakket" med 2 stk 2,4ghz RX på likt her?
Ikke noe problem. Jeg linket opp 2 Orange FASST mottagere for bruk i min Twin Mustang. Throttle flydel 1 , Balanseror flydel 1, sideror flydel 1 på den ene mottageren, og throttle flydel 2, balanseror flydel 2, sideror flydel 2 og høyderor på mottager 2. Har i senere tid tatt ut den ene mottageren og kjører skjøtekabel i stedet, da det ikke var noen problemer med Orange FASST kompatible mottagere
.
Hadde vel sett på en spesial boks som er bygget for å gi redundans isteden for å basere seg på noe hjemmesnekret som gir deg 50% ror-flater hvis noe skjer.
Men dette gjenspeiler vel (etter min mening!) noe av det som skjer der ute - man kjøper en glossy modell til noen titalls tusen og så spikkes og spares det i den andre enden
Originally posted by jotto
Det første flyet hadde en Orange-mottaker, og det var jo nærliggende å tro at problemet lå i mottakeren. En times tid senere gikk et nytt fly ned med samme radio, og da var det med en original Futaba FASST-mottaker.
Vi Har en kar i klubben våres som har 2stk motakere i sitt seilfly, og han flyr med futaba 18mz så de er fullt mulig. Skal spørre han hvordan de er lagt opp....
Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
På vei inn i Hangaren.
Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm
er de noen her inne som med handa på hjertet si at en FUTABA 2.4GHZ har svikta i lufta?? jeg har ikke hørt om det. er som regel folka som har hatt en løs ledning eller noe som har gjort at saken har gått ned... ååååå om en servo skulle kortslutte så er du vel fucka uansett?
Nei du e ikkje fucka me en powerbox, eller strømskinne. Den vil alikavell gi strøm til de andre kanalene.
Så har du jo støyfilter, regulator.... osv... mange fordeler.
Å 2 bakdeler.... vekt og kostnad
Svein Roe
----------------
Skymaster F-15 - Nexus Mk II Boomerang Sprint - Simjet 2250
Starfire II P-60
C-arf Extra 2,3 - DA 50
EF Extra 91" - DA 60
EF Edge 48"
Ventus 4m
Mini Nyx
Se litt på Weatronic, som har dobbeltmottakere. Imidlertid må du benytte sendersystemet deres også. Jeg kommer til å benytte det på min MC 32 bare tilkoblingskontakter/ledninger blir tilgjenglige. Jeg har skiftet til 7,4 V servoer og 2 S LiPo noe som fungerer bra.
Du sier du har MC-32, til den så følger det jo med en GR-32, denne har etter hva jeg vet 2 separate mottagere, det er vel derfor den heter DUAL! med diversity på 2 antenner hver.
dvs. 4 antenner ialt.
6 batteri innganger som kjører 4 servoer hver. Hvorfor Weatronik?
Min tanke er at man bør greie seg uten power box. Det blir jo bare en ny feil kilde.
Sett inn 2 mottagere. Disse forskynes med strøm fra 2 forskjellige batterier.
Da trenger du også to brytere.
Mottager 1 : et balanse ror, et høyde ror, og sideror.
Mottager 2 : et balanse ror, et høyde ror, og trottel.
Kan bli litt vanskelig og lande uten motor ved feil på mottager 2 .
Du kan ha en feil i systemet uten å miste kontroll over modellen.
Man har ikke innført flere komponenter som kan feile.
Løsningen er billig.
Dette funker bare der hvor man har høyderor som er delt i to deler, med en servo på hver del.
Det funker helt supert på Futaba FASST, Bruker det på min Fokker f-2 med 2 stk 7ch Fasst
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment