Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppladbare NI-HM igjen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oppladbare NI-HM igjen.

    Hvis jeg lader opp en del NI-HM AA type batterier. Kan de da ligge oppladet, en stund, og bevare effekten. Eller taper de seg fort, hvis ikke de er i bruk?
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

  • #2
    De taper seg ikke fort (alt er relativt..), men nimh har noe selvutladning så de blir utladet over tid, samt at de mister litt futt.

    Comment


    • #3
      Det kommer an på hvilken type. Om det er av typen LSD (Low SelfDischarge), taper de seg svært lite. Her er det mange å velge i, Sanyo Eneloop, Varta Ready2Use og Turnigy LSD for å nevne noen. Sistnevnte har jeg i hopetall i fjernkontroller, både for fly og TV etc., og det meste annet som går på AA eller AAA batterier. Hentet akkurat frem den elektroniske fluesmekkeren med Turnigy celler og den fungerte utmerket uten å ha vært ladet siden i fjor høst Eneste jeg har dårlig erfaring med, er noen som står Graupner på.
      Last edited by flarssen; 29-05-12, 17:25.
      Fred Larssen

      Comment


      • #4
        Skal du bruke NiMh batterier til RC så ville jeg alltid ha ladet de før bruk. NiMh batterier er også ganske sensitive for lave temperaturer.
        Hjemme bruker jeg det til trådløs mus og diverse spillkonsoller og bruker de da til de er "tomme" og lader opp igjen. Har da hatt de liggende en stund siden man lader flere på engang.
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

        Mange fly og mye moro

        Comment


        • #5
          Takk for svar. Egentlig er det da lurt å sette de til lading, kvelden før jeg skal fly. Men det ser ut til at de holder lenger enn jeg trodde.
          Vennlig Hilsen
          Arne Husby

          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

          Comment

          Working...
          X