Unconfigured Ad

Collapse

Overføring av data JR

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Razzle
    • Jan 2004
    • 266

Overføring av data JR

Hei.
    Kan noen si meg om det er mulig å overføre data fra JR 9XII til JR PCM 10X ?
    Hvis det er mulig, hvlken kabel må en ha for å få til dette ?
    Håper noen vet dette og kan hjelpe meg.
  • Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

her er en link til hva du trenger og hvordan du overfører data fra en 9x2 til 9x2/PC: http://www.modellflynytt.no/thread25127.html

Er ikke helt sikker på om du kan flytte direkte mellom 9x2 og 10x, normalt er det enkelt å duplisere samme type radio men med en gang det blir noe forskjell så dukker "inkompatibilitet" spøkelse opp.
    Et eneste parameter som mangler/er forskjellig vil medføre at det ikke går!

Fordelen med kabelen er at skulle det ikke være mulig å kopiere data mellom radioene så vil den manuelle jobben være vesentlig enklere på PC-skjermen.
    Last edited by Quadrocopter; 30-05-12, 20:28.

Comment

• Quadrocopter
      Moderator
      • Aug 2007
      • 6357

Her er en link til kabelen - finnes sikkert også hos norske JR forhandlere
      PC Data Transfer | Horizon Hobby

Comment

• Razzle
        • Jan 2004
        • 266

Takk for gode svar Quadrcopter.
        Får vel skaffe meg den kabelen etc. å prøve.
        Regner med å komme tilbake med flere spørsmål da data og PC som oftest ikke er helt venner med meg.

Comment

• morsan
          • Apr 2003
          • 373

Kjenner litt til problematikken. Har selv en X9303 og en DSX9, og håpet at med to så like radioer skulle gå greit å overføre mellom radioene, men selv der dukker inkompatibilitetsproblemet opp.

Comment

• Razzle
            • Jan 2004
            • 266

Originally posted by morsan
            Kjenner litt til problematikken. Har selv en X9303 og en DSX9, og håpet at med to så like radioer skulle gå greit å overføre mellom radioene, men selv der dukker inkompatibilitetsproblemet opp.
            Takk for det, men tror du det går bra med sånt utstyr som Quadrocopter linker til?

Comment

• morsan
              • Apr 2003
              • 373

Ja, det er det utstyret jeg har. Som det er nevnt her kan det være nyttig å se alle innstillingene på pc-skjermen, men jeg er redd for at du ikke får til en overføring av modeller mellom to ulike JR-radioer. Du kan evt høre med Horizon.

Comment

Working...