Announcement

Collapse
No announcement yet.

Futaba 12z service

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Futaba 12z service

    KRISE!!!

    Noen som har peiling på hvor en kan få utført service på Futaba radioer.
    Har fått ett underlig problem med min noen år gammle Futaba 12z.
    Når jeg setter i ett nyladet batteri så går det kun sekunder før radioen begynner å pipe og batteriindikatoren viser 0%.
    Skrur jeg av og på radioen så viser den igjen 100%, etter noen sekunder begynner å pipe igjen.
    Tør selvfølgelig ikke fly med denne lengre
    Jan Eric Klausen
    Forus RC Klubb

  • #2
    Fikk problemer med min 12Z for noen uker siden jeg også, men helt symptomer enn deg.

    Det er Elefun som tar seg av service på Futaba i Norge. De utfører ikke servicen selv, men du trenger bare å forholde deg til dem.
    Min radio har vært inne et par uker nå og jeg regner med den vil være inne et par uker til. Måtte skaffe meg en reserveradio mens den er på service.
    Try to keep the number of your landings equal to the number of your takeoffs.
    http://www.hadelandmodellflyklubb.net/

    Comment


    • #3
      Var en gang i tiden noen som reparerte i sverige men etter som jeg har hørt så har de sluttet og reparere RC utstyr

      Du kan sjekke med futaba sitt service senter i USA og høre om de har en hub i europa som du kan sende til.

      De norske forhandlerene bare vidresender og det kan av og til ta dobbelt så lang tid som å gjøre jobben selv.


      Futaba Service Center
      3002 N. Apollo Drive, Suite #1
      Champaign, IL 61822

      Telephone: 1-217-398-0007. Available Monday-Friday, 8am-5pm U.S. Central Standard Time.
      Last edited by Quadrocopter; 13-06-12, 21:35.

      Comment


      • #4
        Har sendt en mail til Elefun.
        Men blir ikke klok på denne radioen lengre, nå har den holdt seg på uten å pipe i en times tid.
        Men tror ikkr jeg hiver noen fly i luften med denne radioen før den har vært på service.
        Jan Eric Klausen
        Forus RC Klubb

        Comment


        • #5
          Kan det være batteriet som er problemet?

          Forøvrig, så reparerer Minicars i Sverige Futaba radioer.

          Dette er mailadressen til han som utfører reparasjonen.

          kaj.johansson@se.abb.com

          Dersom radioen er kjøpt i Norge og ikke er over 5 år gammel, så er det nok greiest å forholde seg til selger.
          Last edited by orjanp; 14-06-12, 02:41.
          Ørjan Pettersen
          Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

          Comment


          • #6
            Har hatt radioen på i mange timer i dag uten noe problem, skrudd den av og på uten ett pip.
            Slikt blir man ikke klok av, lurer jo da selvfølgelig på om den er trygg å bruke.
            Har sendt forspørsmål om service til Minicars i sverige.
            Jan Eric Klausen
            Forus RC Klubb

            Comment

            Working...
            X