Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilke er de råeste heliservoene om dagen, og hvorfor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilke er de råeste heliservoene om dagen, og hvorfor?

    Futaba BLS, MKS/Torq, Hitec, Savox/Align mv.
    Hvor sterke servoer har man nytte av?
    Ser endel bruker svært sterke servoer beregnet på fly, men er det egentlig nødvendig?
    Futaba T8FG-S
    Noen planker og noen visper

  • #2
    Hei,

    Du må nesten si noe om hva du skal bruke servoene i. Skal du fly FBL krever dette mer av servoene. Hvor hardt flyr du. osv. osv.

    - Erik -
    - Erik -

    ------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

    Futaba 18MZ

    Comment


    • #3
      Jeg ønsket bare å starte en liten diskusjon om temaet, og høre om folks erfaringer og meninger. Selv bruker jeg så langt Align DS-610/DS-620/DS-650 uten problemer, men jeg flyr ikke større enn 600 str og er heller ikke noen vass pilot. Men disse servoene har fungert bra for meg og har tålt utrolig mye juling (særlig DS-610). Dog bruker DS-610 mye strøm, men fungerer utmerket, noen bruker dem også uregulert på 2S-Lipo og sier det går fint. Men dette er jo å regne som standardservoer i heliverdenen, og de er jo også halve prisen av de heftige.

      Men det jeg lurer litt på er hvor kraftige servoer man virkelig trenger til heftig 3D heli opp til maks størrelse. Futabas topp Cyclic heliservo BLS-255HV gir 12kg/0,08sek, MKS/Torq gir 16,5kg/0,10sek og Savox SB-2271SG/Align BL700H HV - 0.06speed/20kg. Dette er vel de tre på topp i dag vil jeg tro.

      Men jeg ser noen går for ultrasterke servoer som f.eks. Futaba BLS-157HV 37kg/0,11sek, som egentlig er en flyservo og lurer litt på om det er nødvendig.
      Futaba T8FG-S
      Noen planker og noen visper

      Comment


      • #4
        Låner tråden litt

        Hvilken er den beste haleservo for tiden?

        Noen erfaring med Savox SH-1290MG eller evt Align DS-650? Lest at disse to er like!

        Har kun erfaring med GY401 m/org servo pakka når den kom på markedet (husker ikke model nr til servoen - S9256?)!

        Vurdere ny gyro til 50`n.. (bruker Futaba S9255 på resten).



        Bruker:
        Turbulence : GY520 m/DS650 (Ikke flydd modellen ennå,resten av modell sitt det Savox SC-1258TG)
        EVO90 : GY701 m/BLS251 (kjøpes + kjøpes : DS615 på resten)
        Tommy

        Futaba 14Mz 2,4GHz
        Futaba 10CG 2.4GHz

        Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
        Raptor 50Titan SE (x3)

        Div. modell flyr.. (alt for mange)

        Comment


        • #5
          Originally posted by Heligutten View Post
          Låner tråden litt

          Hvilken er den beste haleservo for tiden?

          Noen erfaring med Savox SH-1290MG eller evt Align DS-650? Lest at disse to er like!

          Har kun erfaring med GY401 m/org servo pakka når den kom på markedet (husker ikke model nr til servoen - S9256?)!

          Vurdere ny gyro til 50`n.. (bruker Futaba S9255 på resten).



          Bruker:
          Turbulence : GY520 m/DS650 (Ikke flydd modellen ennå,resten av modell sitt det Savox SC-1258TG)
          EVO90 : GY701 m/BLS251 (kjøpes + kjøpes : DS615 på resten)
          Den beste haleservoen er vel enten mks hbl 980, Torq 9188 eller bls 251. Det er sikkert flere gode servoer der ute, men det er disse jeg har hørt mest skryt om. Disse 3 servoene koster også masse.

          Har aldri brukt align Ds-650, så det kan jeg ikke kommentere noe om.
          Compass Atom 550 FBL - ds510m - bls 251 - mini v-bar
          XG8
          Snart:

          Compass 7hv v2 - MKS HBL 950 - HBL 980 -
          V-bar
          Compass Warp 360 - MKS DS95 - DS95i - Beast X - Yge 40A

          Comment

          Working...
          X