Unconfigured Ad

Collapse

Radio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • koda
    • Apr 2011
    • 145

Radio

Kjøpte meg for et år siden et cessna 182 epo 141, der var det en radio som fulgte med (flysky Fs-T4B 4channels) men nederst på radioen så er det fire knapper man kan dra opp og ned, hvor det står Servo reverser over, noen som vet hva de er til?
  • GTI20
    Moderator
    • Jul 2008
    • 1426

Ja er jo til å reversere servoene. slik at de kan gå motsatt vei. la oss si du har montert et fly sammen og kobler til batteri og når du bruker høyderor og det da går feil vei. reverserer du ganske enkelt dette med de/den knappen..
    syntes det er like gøy å se på som det er å fly
    carl goldberg ultimate
    DJI S900
    piper pawnie el kjærre

Futaba 14SG
    diverse epp tjafs
    Per-Egil Furuseth

Comment

• koda
      • Apr 2011
      • 145

Takk for svar. Har bare brukt radion som har fulgt med fly, men tenker med tiden å kjøpe en ordentlig radio, men hvordan får man koblet radion til fly? Vil den fungere på alle fly? Spør sikkert litt dumt, men har ikke fått satt meg ordentlig inn i det enda.

Comment

• halsen89
        • Apr 2007
        • 409

Hei,

Når du kjøper en radio så følger det som regel med en mottaker, mottaker er den delen som plassers i flyet og servoene kobles til denne, samt ett batteri som driver mottakeren og servoene.
        En slik mottaker passer i alle fly, noen fly trenger kanskje en mottaker/radio med flere kanaler/tilkoblinger pga flere servoer.

Comment

• koda
          • Apr 2011
          • 145

Det flyet jeg har nå er 2.4 ghz, men det jeg har bestilt meg er 35 mhz, vil jeg da kunne bruke en radio på begge de flya?

Comment

• halsen89
            • Apr 2007
            • 409

Originally posted by koda
            Det flyet jeg har nå er 2.4 ghz, men det jeg har bestilt meg er 35 mhz, vil jeg da kunne bruke en radio på begge de flya?
            Nei det kan du ikke, 35mhz og 2,4ghz går ikke sammen.
            Anbefaler deg å kjøpe en ny 2,4ghz radio etterhvert, jeg bruker spektrum og er kjempefornøyd, flere i klubben bruker et og. Enkelt og bruke samt at mange har det så enkelt å få hjelp om man lurer på noe.
            Her har du en grei radio Small Size Hobbyland AS

Der du får med 3 stk mottakere, bare å sette mottakere i flye ditt, så bytter du bare innstilling på radion etter hvilket fly du bruker.

Comment

• koda
              • Apr 2011
              • 145

Ettersom jeg nå får både et fly med 2.4ghz å et fly med 35mhz, så bruker jeg bare de senderene som fulgte med, å heller kjøpet ny radio senere.

Comment

• halsen89
                • Apr 2007
                • 409

Ettersom jeg nå får både et fly med 2.4ghz å et fly med 35mhz, så bruker jeg bare de senderene som fulgte med, å heller kjøpet ny radio senere.
                Ja det fungerer bra det, husk på å sjekke hvilken frekvens andre bruker før du flyr med 35mhz radioen, har dere samme så kan flyet få veldig rar oppførsel i lufta 35mhz er også utsatt for endel andre forstyrrelser fra andre ting og, mange som har kræsjet pga det... Så 2,4ghz er ett mye sikrere valg... Lykke til!

Comment

• koda
                  • Apr 2011
                  • 145

Men vil det være noe som er mer begrenset med 35mh? Tenker da på rekkevidde osv?

Comment

• surpass
                    • Apr 2007
                    • 833

Er vel så og si bedre rekkevidde på 35mhz såvidt jeg vet.

Comment

• Ofly61
                      • Apr 2008
                      • 785

Bytt ut 35Mhz mottakeren med en 2.4GHz mottaker kompatibel med den radioen du har.

35Mhz fungerer greit dersom du flyr alene langt vekke fra andre og eventuelle signal forstyrrelses kilder.
                      (Eksempel på kilder: Andre RC radioer, høyspent linje / trafo, bølgeblikk tak, sveise apparat, mobil tlf.
                      motorsager/gressklippere, radar, radiosendere o.s.v. lang liste )

Har gitt opp 35Mhz etter 3 fatale kræsj med 2 forskjellig fly og samme radio.

Comment

• prestifare
                        • Feb 2012
                        • 61

Originally posted by Ofly61

Bytt ut 35Mhz mottakeren med en 2.4GHz mottaker kompatibel med den radioen du har.

35Mhz fungerer greit dersom du flyr alene langt vekke fra andre og eventuelle signal forstyrrelses kilder.
                        (Eksempel på kilder: Andre RC radioer, høyspent linje / trafo, bølgeblikk tak, sveise apparat, mobil tlf.
                        motorsager/gressklippere, radar, radiosendere o.s.v. lang liste )

Har gitt opp 35Mhz etter 3 fatale kræsj med 2 forskjellig fly og samme radio.
                        Second that. 35MHz var greit før, men nå er det så vanvittig mange ting (ref. listen over) som gir interferens at det er risikabelt å bruke.

Mvh. Holdt på å kjøre ned 4 nærkiser i Sofienbergparken da skulle sjekke om en gammel 35 MHz-styrt buggy fremdeles virket og den låste throttlekanalen pga. interferens.

Comment

• Kyrre
                          • Feb 2009
                          • 2322

Er du kjapp kan slå kloa i denne RCMarked.no / Spektrum DX7s, en Spektrum DX7S til under halv pris, dog uten mottaker, men det får du billig fra feks Hobbyking.

Comment

• halsen89
                            • Apr 2007
                            • 409

DX7S har jeg og, meget fornøyd, brukes til både heli å fly. Å alt annet med en mottaker enhet

Comment

• koda
                              • Apr 2011
                              • 145

Flyet hadde 2.4gh, var gjort en feil i anonnsa på nettsida

Comment

Working...