Unconfigured Ad

Collapse

Valg av radio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • koda
    • Apr 2011
    • 145

Valg av radio

Hei. Noen som har anbefaling til en bra radio for en nybegynner.pris opp til 2000kr. Har ingen erfaring med radior for uten de som har fulgt med flya.Hvordan er spektrum Ds6i ?
  • E&E
    • Apr 2008
    • 578

Hei.

Spektrum DX6i er en veldig grei radio for den "gjennomsnittllige" modellflyger. 10 modellminner, mixemuligheter, rorutslagsbegrenser (dual-rate), endepunktsjustering/reversering av servoer, kort sagt alt det en vanlig sender har. Norske forhandlere (smallsize/elefun/osv..) gjør det enkelt å få tak i ekstrautstyr som mottagere. Det selges også jevnlig sendere og mottagere på f.eks rcmarked. Du har og et stort utvalg av Bind-n-fly fly fra Parkzone. Du kan og se på DX7/DX8 som og dukker opp på rcmarked stadig vekk.
    Olav Moe

-- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

Innholdet i min hangar, sånn ca

Comment

• bardp
      • Nov 2010
      • 2473

Dette er også en meget god og billig radio og såpas som 9 kanaler må en nesten ha.
      WFly WFT09II 9CH 2.4GHz - ThrottleStore.Com
      Det eneste svake punktet er kansje bruksanvisningen.
      Om du vil kjøpe noe brukt er jo dette en kjemperadio enkel og programmre og en kan kjøpe billige mottakere fra HK.
      RCMarked.no / JR DSX9 2,4 GHz

Comment

• Kyrre
        • Feb 2009
        • 2322

Kjøper du DX6i nå får du med to ekstra mottakere, og det er en knall radio. Small Size Hobbyland AS Veldig lett og bruke og har de funksjonene du trenger i starten, samt at du som nevnt over får mulighet til å fly såkalt bnf modeller fra E-Flite/Parkzone, både fly og helikoptre. I tillegg får du mottakere fra Hobbyking fra 6$ og opp, og selvom de er uoriginale, så funker de helt topp.

Comment

• bardp
          • Nov 2010
          • 2473

Ingen tvil om at DX6i er en grei radio men 6 kanaler blir veldig fort for lite. Jeg startet med en Wfly 7 kanaler som også er en meget bra radio men 7 kanaler ble fort for lite. Og derfor måtte jeg bare etter et 1/2 år investere i en JR DSX9 2,4 GHz får og få nokk kanaler. Den kan forøvrig bruke samme mottakerene som Spektrum og det går fint og bruke disse BNF modellene med denn.

Comment

• halsen89
            • Apr 2007
            • 409

SPEKTRUM! Ingen over, ingen ved siden! Andre merker kan bare gå å legge seg

Comment

• Kyrre
              • Feb 2009
              • 2322

Originally posted by bardp
              Ingen tvil om at DX6i er en grei radio men 6 kanaler blir veldig fort for lite. Jeg startet med en Wfly 7 kanaler som også er en meget bra radio men 7 kanaler ble fort for lite. Og derfor måtte jeg bare etter et 1/2 år investere i en JR DSX9 2,4 GHz får og få nokk kanaler. Den kan forøvrig bruke samme mottakerene som Spektrum og det går fint og bruke disse BNF modellene med denn.
              For min del holdt det lenge med 6 kanaler, det var derimot minne med plass til bare 10 modeller som gjorde at jeg nå har endt opp med en DX8. Jeg setter stor pris på at en del har blitt enda lettere å stille inn, men innser samtidig at jeg fortsatt hadde klart meg med en DX6.

Comment

Working...