Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spektrum DX18 vs JR 11X Zero?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spektrum DX18 vs JR 11X Zero?

    Var så heldig å vinne en ny JR 11X Zero med 2 moduler og samme programvare som XG11,samtidig som jeg har kjøpt en brukt Spektrum DX18 som forhåpentligvis er på tur i posten snart....... Noen som har erfaring med disse radioene? Er det stor forskjell i menyer og oppbygging på Spektrum og JR? Har brukt en DX8 det siste året, så den begynner jeg å bli bra kjent med, men har forstått det sånn at hvis jeg går over til DX18 må alle modellene tastes inn på nytt, det samme gjelder jo for JR radioen. Noen som har erfaring med disse radioene og kan komme med noen tilbakemeldinger?
    Last edited by robikris; 09-12-12, 21:41. Reason: feil

  • #2
    Grattis!

    Jeg har DX18. Denne radioen sitter godt i hendene og har en veldig enkel meny med mye fancy innstillinger. Jeg er veldig fornøyd!

    Det eneste jeg har å si imot er på batterikapasiteten, det er kun et 2600mah 2s batteri som holder i ca 3-4 timer maks. Men det følger jo med en ok lader så det er ikke så stort problem.
    Simen Andresen

    DX-18 TUSEN TAKK PAPPA!!!
    EF 91" Extra
    EF 70" Extra
    EF 48" MXS
    HK 51" Slick
    Indoor: RJ MX2 VPP, RJ MX2 10-9l, Arrow V6

    Takk til:
    Autopartner
    Smallsize
    Anders e

    Comment


    • #3
      Prøve begge selv, jeg har ingen problemer med noen av de, og er "favorittene" mine... så å ha begge er jo win!

      Comment


      • #4
        Originally posted by Deluxe3D View Post
        Det eneste jeg har å si imot er på batterikapasiteten, det er kun et 2600mah 2s batteri som holder i ca 3-4 timer maks. Men det følger jo med en ok lader så det er ikke så stort problem.
        WUT?
        Det må være noe feil på det batteriet. Har ladet min batteriet i min DX18 2 (to) ganger siden jeg fikk den i juli.
        Greit nok at jeg ikke flyr ekstremt mye, men har i det minste 4-5h simulatortid med de siste ukene uten dette merkes. Tror jeg ladet i september sist gang.

        Peter
        Peter Rahm
        Siggerud
        Cirrus RCFK

        Comment


        • #5
          WUT?
          Det må være noe feil på det batteriet. Har ladet min batteriet i min DX18 2 (to) ganger siden jeg fikk den i juli.
          Greit nok at jeg ikke flyr ekstremt mye, men har i det minste 4-5h simulatortid med de siste ukene uten dette merkes. Tror jeg ladet i september sist gang.
          Hmm.... Det er jo helt merkelig.

          Batteriet ser ikke ut til å lade til mer en 7,4V, ifølge displayet. Jeg har også satt batteri-alarmen til det minste som den tillater.

          Batteriet ser ikke skadet ut, men blir nok nødt til å ta en tur til smallsize.

          jeg bruker radioen min myyye, ca 1-3 timer daglig. Lader den nesten vær dag.
          Simen Andresen

          DX-18 TUSEN TAKK PAPPA!!!
          EF 91" Extra
          EF 70" Extra
          EF 48" MXS
          HK 51" Slick
          Indoor: RJ MX2 VPP, RJ MX2 10-9l, Arrow V6

          Takk til:
          Autopartner
          Smallsize
          Anders e

          Comment


          • #6
            Da må det være noe galt.
            Under NM i F3K fløy jeg i 2 dager uten at spenning falt såfremt jeg kan huske.
            (Nei, jeg ladet ikke i løpet av de dagene).
            Snakk med Leif på SS.

            Peter
            Peter Rahm
            Siggerud
            Cirrus RCFK

            Comment


            • #7
              Jeg skal ta turen til smallsize. Noe må jo være galt.
              Hvor mye står spenningen din på normalt sett?

              SS = Smallsize? eller?
              Simen Andresen

              DX-18 TUSEN TAKK PAPPA!!!
              EF 91" Extra
              EF 70" Extra
              EF 48" MXS
              HK 51" Slick
              Indoor: RJ MX2 VPP, RJ MX2 10-9l, Arrow V6

              Takk til:
              Autopartner
              Smallsize
              Anders e

              Comment


              • #8
                evt. sende en PM til (MFN) ModellflyNytt.no
                Tom I. Arntsen

                Comment

                Working...
                X