Announcement

Collapse
No announcement yet.

14MZ - bytte skjerm selv?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 14MZ - bytte skjerm selv?

    Jeg har en gammel 14MZ som jeg er meget godt fornøyd med. Jeg har aldri hatt problemer med radioen, og jeg har aldri hatt den på service. Nå har touch skjermen blitt litt vrien, spesielt nede i høyre hjørne. Jeg har forsøkt å kalibrere skjermen uten at det gjorde noe fra eller til.

    En av landets bedre futaba pushere skaffer touch skjerm til en fornuftig pris, men det koster mer enn skjermen alene å sende inn radioen for å få skjermen byttet, radioen må vel da til Sverige.

    Så til spørsmåelt mitt: Er det noen som har byttet skjerm selv og har erfaringer å dele? Vet noen om forum tråder eller lignende som tar for seg dette?

    Planlegger 18MZ i løpet av neste år, det er grunnen til at jeg er litt gjerrig når det gjelder å vedlikeholde min gamle 14MZ. Lever heller med treig skjerm på gamleradioen enn å bruke for mye penger på den.
    Audun

  • #2
    Kan dette være til hjelp da?ScaleRCHelis.com • View topic - Futaba 14 Mz screen replacement.

    Comment


    • #3
      NØYAKTIG hva jeg har letet etter! Har googlet flittig uten å finne noe slikt selv.

      Må si at jeg trodde det ville være enklere å bytte skjermen, men tipper at jeg vil gjøre ett forsøk. Om ikke annet kan jeg få en god grunn til å kjøpe 18MZ...

      Takk for hjelpen!
      Audun

      Comment


      • #4
        Jeg byttet touch screen på min 14MZ for et par år siden. Det var ikkeno hokuspokus i det hele tatt. Kjør på!
        Mvh
        Morten Aase

        Comment

        Working...
        X