Unconfigured Ad

Collapse

Prisgunstig, lett fullrange mottager

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arild Johansen
    • Jan 2004
    • 426

Prisgunstig, lett fullrange mottager

Skal bygge en dogfighter og har følgende spørsmål:

Hvilken mottager bør jeg velge til min Futaba 9CHP?

Hviken servo fungerer best? Kriterier er jo som allt annet; pris, vekt, ytelse og holdbarhet.
    Arild Johansen

Modell-Helikoptersport
    Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
    AHMHK
  • klausre
    • Oct 2025

Hvis du skal bruke den til fight kan det være at det er lurt å spandere noen gram på solid plastbeskyttelse.

Jeg har brukt Grauner/JR R600 til Dogfight, eller du kan se på Schultze sin 435. Begge fungerer meget bra.

Av servoer er vel vel Waypoint et billig og greit alternativ.

Comment

• widowmaker
      • Mar 2004
      • 317

Schulze eller ACT, begge hos Moss hobby. Har prøvd begge,og ikke noe å si på rekkevidden ihvertfall. har flydd modeller nesten ut av syne med begge, og ikke tegn til noe glitching.
      Vær oppmerksom på at 4 kanalern til schulze krever minikrystall, mens 8 kanalern samt ACT 6 kanalern, begge går med standard krystall
      Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

Comment

• Arild Johansen
        • Jan 2004
        • 426

Takk for konstruktive svar.....

Fant denne servoen hos Tower! Noen synspunkter?

Hadde tenkt og bygge noen av de gamle Fighterne til Helge Ørbø. Alternativ motor blir enten OS 15 CV som går for å være en sinnatagg eller eventuelt OS 15LA. Litt ut av emnet men tar gjerne noen motorerfaringer med på kjøpet.
        Arild Johansen

Modell-Helikoptersport
        AHMHK

Comment

• joo
          MFN Skribent
          • Nov 2002
          • 6936

Servoen du nevner er ganske lik Waypoint 084. Hadde handla et dusin W084 i Norge jeg...
          Sjekk hva som allerede er testa her på MFN: http://www.modellflynytt.no/articles.php?articleId=71 sier litt om "den hissige" !
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Arild Johansen
            • Jan 2004
            • 426

Originally posted by joo
            Servoen du nevner er ganske lik Waypoint 084. Hadde handla et dusin W084 i Norge jeg...
            Sjekk hva som allerede er testa her på MFN: http://www.modellflynytt.no/articles.php?articleId=71 sier litt om "den hissige" !
            Ja jeg har lest test på denne motoren tidligere. Uforsvarlig dyr, men uforsvarlig for en entusiast og la være.... hehe....
            Arild Johansen

Modell-Helikoptersport
            AHMHK

Comment

• Arild Johansen
              • Jan 2004
              • 426

Waypoint 084 drar 1,5 kg..... Er det tilstrekkelig på dogfighter? Jeg hadde en for 12-13 år siden men er ikke kar om og huske hva jeg brukte. Det var vel egentlig mini-servo som gjaldt den gang, fordi micro var helv.... dyrt.
              Arild Johansen

Modell-Helikoptersport
              AHMHK

Comment

• joo
                MFN Skribent
                • Nov 2002
                • 6936

Den servoen du refererte til drar bare 1,2 - 1,3 kilo den Så W-084 er sterkere!
                Gamle standardservoer dro bare ca. 2,5 kilo... og vil du ta i så drar W-150MG drøyt 3,5 kilo og koster 50-lappen mer.
                Klart, er du entusiast så handler du den hissige OS`n, for som Supra25 sier så kan man vel ikke bruke for mye penger på modellfly?

Comment

• Arild Johansen
                  • Jan 2004
                  • 426

Javel joo

Jeg sjekket opp på denne servochart siden:

A massive list of servos available for radio controlled models and more...

Der var den oppgitt til 3,6kg, men det er mulig at det er ved 6volt. Uansett virker jo Waypointservoene så prisgunstige at de dermed er attraktive. Dessuten trenger man ikke gå over bekken etter vann så lenge det er varer her på berget
                  Arild Johansen

Modell-Helikoptersport
                  AHMHK

Comment

• joo
                    MFN Skribent
                    • Nov 2002
                    • 6936

Men jøsses og i himmelens og alle andre ånders navn!!! Den tabellen der kan du ikke bruke til noe annet enn som et bevis på at det er mye sprøe ting på nettet Årets skrekkeksempel på ubrukelig oppramsing av gale ting....

Bare sammenlikn de to første Airtronics`ene: den første er oppgitt til 45oz/in og det er oversatt til 3,3 kg/cm. Denne verdien er faktisk ikke på jordet, men sjekk så den neste: 18/23 oz/in er oversatt til 3,6 kg/cm.....!!!
                    18 oz blir ca 1,3 kg... det er den oz/in-verdien Tower har oppgitt

Hvem i alle dager har laget den tabellen...?

Neida, det er mulig å få ting i lufta om man handler her på berget også.

Comment

• Arild Johansen
                      • Jan 2004
                      • 426

Ja... når folk lager en slik tabell så regner jeg faktisk med at de har litt mellom øra. Når en først legger såpass med jobb i en sammenligningstabell så burde jo kildedataen stemme overens med virkeligheten.

Det er jo min feil at jeg ikke har vært mer kritisk (mangler vel noe mellom øra selv da....) men skal nok for ettertiden kontrollere litt nøyere.

I samme sleng... noen erfaring med Magnum 15... den har røffelig halve prisen av OS 15 CV-A...
                      Arild Johansen

Modell-Helikoptersport
                      AHMHK

Comment

Working...