Har nå blitt tilbudt en DX7 uten batterier for 800 kroner. Jeg lurer på hva forskjellen på en DX7 og DX7s er?
Unconfigured Ad
Collapse
Forskjell på DX7s og DX7
Collapse
X
-
Tags: None
-
Forskjell på DX7s og DX7
Jeg veit ikke forskjellen, men er det ikke bare dx7 gammel modell og dx7s ny modell.
800,- for dx7 er en bra pris. -
DX7S bruker den nye DSMX protokollen, og har mulighet for telemtri. Den har også et helt annet menysystem som er litt enklere å bruke, og byr på flere justeringsmuligheter feks vingetyper, og så har den minnekort som du kan bruke til å flytte/hente modeller til radioens eget minne slik at du i teorien har uendelig med modellminne. I mine øyne er det ikke noen tvil om hvem som er best av de to, men som nevnt, 800 er en god pris for den gamle DX7'en og det er en bra radio (hadde en før jeg gikk over til DX8 ), en brukt DX7S vil vel ligge på omtrent det dobbelte.Last edited by Kyrre; 05-03-13, 12:22.Comment
-
-
Husk her også at DX7s (har det nye designet) samt at den også er bakover kompatible med DSM2 systemet som den orginale DX7 benytter. Men mener og ha lest at det ved å sende en DSM2 (DX7orginal) motaker inn til service kan man få denne oppgradert for 75$ eller var det 45$ til å støtte DSM-X.
Forskjellen mellom DSM2 og DSM-X er at X versjoen heletiden hopper i frekvens på de 2 bære kanalene som sikrer bedre motstad mot interference (radio forstyrrelse), mens dem gamle DSM2 ved oppstart "scanner" radio frekvensene og velger 2 ledige frekvens sloter og låser seg på disse.
Selv har jeg hatt min DX7 fra den første uka disse kom til Norge via SmallSize og har fortsatt mye glede av denne radioen som er brukes ukentlig, kun byttet sender batteri for noen år siden.
Mens (DX7s) er en lillebror av DX8 som var første modellen med telemetri og noen barnesykdomer, har jeg aldri hørt noe galt om denne 7s'n. Utsene er jo ok og menyene er jo litt mer "forstårlige".
Så ikke noe negativt sakt om begge modellene.. (Men til sammenlikning syntes jeg DX6i er litt plastik) så styr unda denne.Audun Johnsrud
Nittedal - HMFK
* Flyr divserse planker og noen visper.
En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.
Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment