Da jeg for 2 måneder siden gjorde innkjøp av mottagere hos Small Size, snek det seg med noe telemetriutstyr ( rart at det alltid blir litt mer en beregnet). Før helga ble GPS sensor og G Force sensor innmontert i MX2. Og det virker faktisk meget bra. Jeg kan lese ut høyde, fart (SOG) og G påvirkningen i modellen. Retning og koordinater er ikke så interessant, men kan være greitt hvis modellen går ned langt til skogs. Jeg ser også volt i mottagerbatteri både ubelastet og belastet. Ser nok for meg at dette blir installert i flere fly etterhvert. Skal prøve å ta bilde av skjermen neste gang jeg flyr.
Unconfigured Ad
Collapse
Spektrum DX 18 Telemetri ( Fly ).
Collapse
X
-
-
Når man først har kjøpt noen "duppeditter" må man ha fler. Det blir litt som i Byens Hi-Fi asyl.
Presiserer at jeg ikke sammenligner noen selgere i hobbybransjen med Ståle Krapyl.
Men moro er det å se hva som foregår når man flyr. Turteller skal inn slik at jeg kan se topp turtall og velge propell etter det.
Motortemperatur er også greitt å overvåke og eventuellt endre kjølelufttilførselen for å optimalisere ytelsen.
Spissverdiene blir lagret, så avlesning kan gjøres etter landing.
Jeg har avlest i overkant 6G i krappe manøvre, både positv og negativ.Karl Hans Glommen.
Mjøsa Modellflyklubb
Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment