Unconfigured Ad

Collapse

Spektrum DX 18 Telemetri ( Fly ).

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Karl H.
    • Mar 2006
    • 1452

Spektrum DX 18 Telemetri ( Fly ).

Da jeg for 2 måneder siden gjorde innkjøp av mottagere hos Small Size, snek det seg med noe telemetriutstyr ( rart at det alltid blir litt mer en beregnet). Før helga ble GPS sensor og G Force sensor innmontert i MX2. Og det virker faktisk meget bra. Jeg kan lese ut høyde, fart (SOG) og G påvirkningen i modellen. Retning og koordinater er ikke så interessant, men kan være greitt hvis modellen går ned langt til skogs. Jeg ser også volt i mottagerbatteri både ubelastet og belastet. Ser nok for meg at dette blir installert i flere fly etterhvert. Skal prøve å ta bilde av skjermen neste gang jeg flyr.
    Karl Hans Glommen.
    Mjøsa Modellflyklubb

Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.
  • jarud
    • Mar 2004
    • 213

FYI:
    Spektrum Telemetry Viewer - RC Groups
    -Jan Erik Arud

Comment

• Karl H.
      • Mar 2006
      • 1452

Click image for larger version

Name:	DSCN0535.jpg
Views:	1
Size:	79.6 KB
ID:	599335Når man først har kjøpt noen "duppeditter" må man ha fler. Det blir litt som i Byens Hi-Fi asyl.
      Presiserer at jeg ikke sammenligner noen selgere i hobbybransjen med Ståle Krapyl.

Men moro er det å se hva som foregår når man flyr. Turteller skal inn slik at jeg kan se topp turtall og velge propell etter det.
      Motortemperatur er også greitt å overvåke og eventuellt endre kjølelufttilførselen for å optimalisere ytelsen.
      Spissverdiene blir lagret, så avlesning kan gjøres etter landing.
      Jeg har avlest i overkant 6G i krappe manøvre, både positv og negativ.
      Karl Hans Glommen.
      Mjøsa Modellflyklubb

Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

Comment

Working...