Unconfigured Ad

Collapse

JR X11

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bardp
    • Nov 2010
    • 2473

JR X11

Har en JR X11 med både DMSS og DSM2 Modul. Har hat den i 1/2 år og brukt den en del med DSM2 kjempebra radio. Skulle nå ta i bruk DMSS men får det ikke til og binde. Testet også en UHF modul i radioen og den funka med en gang.
    Hva kan være galt eller hva gjør jeg feil. Setter i DMSS modulen, velger DMSS som modulasjonsform i radioen. Monterer sammen mottaker og satelit, setter i bindingsplug, og kobler til batteri. Det blinker i mottakeren. Slår på radio og velger binding i menyen, etter en tid kommer den opp med binding mislykket prøv på nytt. Det blir ikke noe bedre av og prøve på nytt.

Noen som har noe råd?
  • kkalle
    • Mar 2012
    • 134

Originally posted by bardp
    Har en JR X11 med både DMSS og DSM2 Modul. Har hat den i 1/2 år og brukt den en del med DSM2 kjempebra radio. Skulle nå ta i bruk DMSS men får det ikke til og binde. Testet også en UHF modul i radioen og den funka med en gang.
    Hva kan være galt eller hva gjør jeg feil. Setter i DMSS modulen, velger DMSS som modulasjonsform i radioen. Monterer sammen mottaker og satelit, setter i bindingsplug, og kobler til batteri. Det blinker i mottakeren. Slår på radio og velger binding i menyen, etter en tid kommer den opp med binding mislykket prøv på nytt. Det blir ikke noe bedre av og prøve på nytt.

Noen som har noe råd?
    Hadde problemer med å binde min, det viste seg at jeg stod for nær min trådløse internett-ruter.

Comment

• bardp
      • Nov 2010
      • 2473

Ja når jeg tenker meg omm står det en i etasjen over der jeg holt på. Får slå den av og forsøke en gang till.
      Men er dette utstyret virkelig så følsomt?

Comment

• bardp
        • Nov 2010
        • 2473

Har forsøkt med trådløsruteren avslott men det ble ingen forskjell.

Comment

• kkalle
          • Mar 2012
          • 134

Originally posted by bardp

Ja når jeg tenker meg omm står det en i etasjen over der jeg holt på. Får slå den av og forsøke en gang till.
          Men er dette utstyret virkelig så følsomt?
          Tja, min vil ikke binde 1m fra router, men ca 5 gikk bra

Comment

• torgeir
            • Oct 2003
            • 398

Kan være defekt satellitt, hvis det er mottaker med satellitt. Fikk ikke bundet en dmss mottaker. Bindingen bare timet ut. Prøvde en annen satellitt og bandt den med en gang.
            Torgeir K. Haugstad

Comment

• bardp
              • Nov 2010
              • 2473

Ja vil tro det er defekt satelitt for jeg klarer faktisk og binde mottakeren om jeg kjører ppm.

Comment

• heike
                • Nov 2001
                • 216

Har du satt inn den ekstra pin-kontakten i modul-brønnen? Den er skjult bak ett sort klistremerke. Det glemte nemlig en kompis og hadde samme problem.
                Kenneth Kåsereff

I hangaren:

Masse seilfly
                Masse Pattern/F3A
                Masse depron
                Haugevis med prosjekter

Og alt flyges med JR selvsagt

Comment

• bardp
                  • Nov 2010
                  • 2473

Har du satt inn den ekstra pin-kontakten i modul-brønnen? Den er skjult bak ett sort klistremerke. Det glemte nemlig en kompis og hadde samme problem.
                  Nei den hadde jeg ikke sat inn. Satte den inn og det funket med en gang. Takk for tipset.

Comment

Working...