Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeti DS-16 Unboxing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by gnistjeger View Post
    Hvor handler du de?
    Silicagel for sale | eBay
    GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
    sigpic



    Comment


    • Driver og skal sette opp en ny modell. Fant frem en R11EX, og skulle binde den til radioen. Alt virket flott helt til jeg tok ut bindepluggen. Da begynte jetina å mase på lav spenning RX. Fant frem en annet batteri, men samme melding der. Målte på batteriene og viste 6,8v. Telemetrien sier 3,93v og forbruk på 352mA uten servoer tilkoblet.
      Prøvde og oppgradere FW men samme skjedde. Mottageren ble brukt for 2mnd. siden uten noen form for problemer.

      Noen som har tips.
      GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
      sigpic



      Comment


      • Prøv å flashe rx med ny fw.. Men jeg tviler på den blir bedre..

        Til opplysning, så hadde jeg en R18 som feilet.. Den erstattet espirit uten å blunke (kjøpt hos de). De ba meg sende min til Jeti for obduksjon da..
        Ola G Bråten -77
        Sunndal flyklubb avd. Modellfly
        Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
        3DHS Slick 89" Q80-8m
        Jeti DS-16

        Comment


        • Originally posted by jotto View Post
          Det høres ut som du har for kort pulslengde. Gå inn i Device Explorer og sett det til 20 ms. Default er vel 11.

          (Svarer her også i tilfelle noen andre har får samme problem)
          Tror dere at pulslengden kan ha noe å si for ex futaba 611 gyro?
          Sliter bigtime med å få gyroen til å holde halen på R720'en. Fatter ikke hva som gjør dette og har knotta som en gal på gyro forsterkeren uten noe nevneverdig resultat.
          Har brukt denne gyroen andre helier uten problem dog med 35mhz
          T-rex ccpm (den gule) (solgt)
          Raptor 50 se ccpm Favoritten, selger den aldrig
          Raptor 90se (solgt)
          Extra 300 . (kontainer mat)
          Mini funtana ( Peis varme )
          Protech Cessna 182

          Comment


          • Har en R8 ecp mottager jeg ikke får til å virke. Strøm inn på ekstern plugg eller i en av inngangene hjelper ikke. Hva er det jeg ikke har fått med meg.....? Noen tips? Har fått oppdatert den med siste firmware.

            DOA?


            Click image for larger version

Name:	Jeti R8.jpg
Views:	1
Size:	98.0 KB
ID:	606466
            Last edited by gnistjeger; 01-02-14, 11:22.
            Rune Haugen
            // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
            // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
            // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
            // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

            " It's all 100% electric ! "


            Comment


            • Har tenkt å lage en "jeti to spektrum" konverter. Bruke en jeti mottager med ppm ut, til en spektrum modul med ppm inn.
              Har en spektrum DX5e som ligger å støver bort. Tok den opp, å går finfint å bruke den da ledninger til ppm inn sitter på kontakt.
              Spørsmålet mitt er. Siden det er opprinnelig en 5 kanaler. Hvordan blir det med antall kanaler jeg kan bruke da på mitt jeti system?
              GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
              sigpic



              Comment


              • Noen som klarer å finne igjen programmering av Failsafe etter oppdatering til ver 2.22 på DS-16'n??

                http://www.jetimodel.com/en/Download...-Version-2-22/

                Eller sitter øya mine i veien??
                Rune Haugen
                // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                " It's all 100% electric ! "


                Comment


                • Failsafe programmmerer du vel direkte i mottakeren via "device explorer."
                  Denne ligger vel under MODEL menyen.
                  Jan Eric Klausen
                  Forus RC Klubb

                  Comment


                  • Device explorer ja..

                    Og husk, det er moderskipet som skal settes opp med failsafe, altså mottakeren/cb200'n servoene er tilkoblet, ikke satelittene..
                    Ola G Bråten -77
                    Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                    Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                    3DHS Slick 89" Q80-8m
                    Jeti DS-16

                    Comment


                    • Originally posted by OlaGB View Post
                      Device explorer ja..

                      Og husk, det er moderskipet som skal settes opp med failsafe, altså mottakeren/cb200'n servoene er tilkoblet, ikke satelittene..

                      A-Ha! Thnx !
                      Rune Haugen
                      // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                      // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                      // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                      // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                      " It's all 100% electric ! "


                      Comment


                      • Ikke enkelt å oppdrive motagere om dagen. noen tips hvor jeg kan få tak i?

                        Comment


                        • Fikk en pakke fra espritmodel her om dagen, gikk akkurat en uke fra jeg bestillte til pakken lå i postkassen, de har det meste til jeti på lager!

                          Comment


                          • electricwingman.co.uk
                            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                            Anything worth doing is worth overdoing!

                            Comment


                            • rart ingen her til lands kan ha noe på lager. var egentlig det jeg var på utkikk etter.

                              Comment


                              • Det er HeadRC i Danmark som er listet hos Jetimodel som norsk distributør - og de har dessverre tapt seg det siste året. De har ikke mye på lager, og folk sliter med å få varene de har bestilt. Elefun har noe, men ikke mye. Jeg har god erfaring med espritmodel og electricwingman.

                                Så vi burde hatt en "orntli" distributør i Norge, med tanke på Jeti-tettheten her i landet.

                                Comment

                                Working...
                                X