Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeti DS-16 Unboxing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jeg har en sånn 104" du har nå som står tom og skal kitters serruuu

    Comment


    • hmm ola hvor handlet du fra igjen? du kjøpte ikke denne? DUPLEX 2.4EX Central Box 200 | Receiver | 2.4 GHz Duplex

      ser steintøft ut

      Comment


      • Radio kjøpte jeg hos elefun, resten hos esprit.
        CB200 ser bra ut ja, men den var ikke kommet når jeg kjøpte. Akkurat kommet på markedet den.

        Jeg ble også litt sugen når jeg så den saken men en må vel muligens ha jetibox i tillegg for å programmere den også? Mener jeg leste det et sted.
        Last edited by OlaGB; 19-08-13, 06:12.
        Ola G Bråten -77
        Sunndal flyklubb avd. Modellfly
        Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
        3DHS Slick 89" Q80-8m
        Jeti DS-16

        Comment


        • Originally posted by OlaGB View Post
          Radio kjøpte jeg hos elefun, resten hos esprit.
          CB200 ser bra ut ja, men den var ikke kommet når jeg kjøpte. Akkurat kommet på markedet den.

          Jeg ble også litt sugen når jeg så den saken men en må vel muligens ha jetibox i tillegg for å programmere den også? Mener jeg leste det et sted.
          Det er Jetibox-emulator i radioen.
          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

          Anything worth doing is worth overdoing!

          Comment


          • Originally posted by jotto View Post
            Det er Jetibox-emulator i radioen.
            Aha nice, det hadde jeg ikke fanget opp!
            Må se litt nærmere på 200'n jeg og tror jeg. Den hadde nok passet bedre i 104'n enn det jeg først hadde planlagt med r18 rx.
            Ola G Bråten -77
            Sunndal flyklubb avd. Modellfly
            Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
            3DHS Slick 89" Q80-8m
            Jeti DS-16

            Comment


            • Originally posted by OlaGB View Post
              Aha nice, det hadde jeg ikke fanget opp!
              Må se litt nærmere på 200'n jeg og tror jeg. Den hadde nok passet bedre i 104'n enn det jeg først hadde planlagt med r18 rx.
              remember... CENTRAL BOX IS VERY ADVANCED

              men seriøst, uten tvil det man vil ha i en 104,den har jo mui på begge inputs så du ser mah brukt av hver rx pakke og 90A strømbus. + muligheter å mixe inn en 40% rett uten equalizere og løs drit, sparer vekt gjør det også. Jeg maser litt rundt hos forhandlere for å få tak i noen nå.

              Har også en plan å handle en hobbyking sender, og dytte inn i en R5 med ppm + 2s lipo, så får man wireless bridge for inneskiten

              Comment


              • Originally posted by andersand View Post
                remember... CENTRAL BOX IS VERY ADVANCED

                men seriøst, uten tvil det man vil ha i en 104,den har jo mui på begge inputs så du ser mah brukt av hver rx pakke og 90A strømbus. + muligheter å mixe inn en 40% rett uten equalizere og løs drit, sparer vekt gjør det også. Jeg maser litt rundt hos forhandlere for å få tak i noen nå.

                Har også en plan å handle en hobbyking sender, og dytte inn i en R5 med ppm + 2s lipo, så får man wireless bridge for inneskiten
                Si ifra om du finner tilgjengelig da. Blir nok kjøpt her og.

                Mn hvordan blir det med duplex med 200'n? Blir den redundant med 2 satelitter og full utnyttelse av duplex (bruker begge tx i radioen separat), eller bindes det imot systemet med kun 1 tx?

                Litt forvirret ang duplex enda serru.
                Ola G Bråten -77
                Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                3DHS Slick 89" Q80-8m
                Jeti DS-16

                Comment


                • Originally posted by OlaGB View Post
                  Si ifra om du finner tilgjengelig da. Blir nok kjøpt her og.

                  Mn hvordan blir det med duplex med 200'n? Blir den redundant med 2 satelitter og full utnyttelse av duplex (bruker begge tx i radioen separat), eller bindes det imot systemet med kun 1 tx?

                  Litt forvirret ang duplex enda serru.
                  den har 2 mottakere? elns inni seg, men du kan i tilegg være paranoid og koble på opptil 2 sattelitter utifra det jeg skjønner

                  den har også wireless on off switch mulighet, litt fancy, heldigvis med kort rekkevidde

                  Comment


                  • thomas tipset om jeti R3, er som rsat2, men med fler innanger for sensor uten expander... naaajs.

                    også fant jeg denne i annen post:
                    Brand New Fuel Flow Sensor, Use it for Glow/Gas/Jet or Diesel Fuel. More info next week

                    det er genialt, da kan man fly lenger, for når pål låner fly tror jeg at han har ca 1/3 av flytia den sirkelgreia mi bruker

                    Comment


                    • Originally posted by andersand View Post
                      thomas tipset om jeti R3, er som rsat2, men med fler innanger for sensor uten expander... naaajs.

                      også fant jeg denne i annen post:
                      Brand New Fuel Flow Sensor, Use it for Glow/Gas/Jet or Diesel Fuel. More info next week

                      det er genialt, da kan man fly lenger, for når pål låner fly tror jeg at han har ca 1/3 av flytia den sirkelgreia mi bruker
                      Den fuel måleren funker vel dårlig på motorer som må suge fuel
                      Er lagd for jet med el pumpe det der..

                      Godt tips ang r3!
                      Bare håpe cb200 blir tilgjengelig snart nå da.
                      Ola G Bråten -77
                      Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                      Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                      3DHS Slick 89" Q80-8m
                      Jeti DS-16

                      Comment


                      • Hei (litt kvalifiserte spekulasjoner her)

                        duplex = toveis kommunikasjon. Det har jeti hatt hele tiden har ingen ting med antall RF moduler/mottakere.

                        Double path = ta i nytte to RF moduler i senderen mot minst 2 mottakere på forskjellige "bånd".

                        Central Power vil (når den snart kommer) ikke ha innebygd mottaker slik jeg ser det - det blir som en powerbox på steroider. Denne har innebygget 3 ports ekspander for telemetri og fullt redundant. Det kommer tydelig nye digitale satelitter med EX BUS støtte (som jeg inntill videre kaller Rsat3) som skal kobles til denne for maks hastighet og lite latency i signal overføring. Da må man nok ha 2 stk Rsat 3 - og det er ikke mulig med mer (da har du 4 antenner - bør være nok) - men i dag har jeg 6 antenner i de store modellene mine.

                        Wireless on/off = ekstra opsjon. Denne kan sikkert brukes både til central Power, men det er også en helt vanlig av/på brytes sett fra utstyret i modellen så denne kan nok brukes over alt hvor man har brytere i dag.

                        Det er også bekreftet Jetcat sensorer hos Jeti USA - i høst. Venter spent på den.
                        TMFK/CMFK
                        Jeti DC-24, JR DSX9 DSM2
                        CARF Tucano Turboprop JetCat SPT5 V3 Turbin, C&C MB339
                        Align T-rex 600PRO perf boost m/Ikon, Brain V2, 470M m/Beastx
                        Indoor Elanor 2015, Clik NG
                        EF Laser 60", TAFT Viper, T-28
                        Freestyler 3, Ocelot

                        Comment


                        • Originally posted by thomasek View Post
                          Hei (litt kvalifiserte spekulasjoner her)

                          duplex = toveis kommunikasjon. Det har jeti hatt hele tiden har ingen ting med antall RF moduler/mottakere.

                          Double path = ta i nytte to RF moduler i senderen mot minst 2 mottakere på forskjellige "bånd".

                          Central Power vil (når den snart kommer) ikke ha innebygd mottaker slik jeg ser det - det blir som en powerbox på steroider. Denne har innebygget 3 ports ekspander for telemetri og fullt redundant. Det kommer tydelig nye digitale satelitter med EX BUS støtte (som jeg inntill videre kaller Rsat3) som skal kobles til denne for maks hastighet og lite latency i signal overføring. Da må man nok ha 2 stk Rsat 3 - og det er ikke mulig med mer (da har du 4 antenner - bør være nok) - men i dag har jeg 6 antenner i de store modellene mine.

                          Wireless on/off = ekstra opsjon. Denne kan sikkert brukes både til central Power, men det er også en helt vanlig av/på brytes sett fra utstyret i modellen så denne kan nok brukes over alt hvor man har brytere i dag.

                          Det er også bekreftet Jetcat sensorer hos Jeti USA - i høst. Venter spent på den.
                          Utifra videoen, forstår jeg som den har innebygget, men når jeg ser pdf, blir jeg usikker.

                          se pdf også på Jeti RX combo and security - HeliFreak

                          nye rsat, kan vel kobles i seg selv igjen også? og man kan vel strengtatt også ha 2stk centralbox for "quadruple" antenner?

                          Er du happy med din thomas?


                          får drømme om at fuel sensoren også funker på ting som suger, er det så mye luftbobler i sugebensin?
                          Last edited by andersand; 19-08-13, 13:48.

                          Comment


                          • ref r3
                            In US/Canada apparently FCC approval is what is holding it back. For Europe not sure what is unless they are waiting for US to make it a one shoot release. But if past experience with FCC is any indication even the distributors don't have a time frame when it is in the bureaucrats hands.

                            Comment


                            • Jeg tror ikke det er mottaker i cb200 nei - må ha to satellitter slik jeg forstår det. Linken du viser til tror jeg henviser til at det er 2 satelitter. Dette er både maksimum og minimums konfig - kan ikke bruke cb200 uten. Dvs du må ha 2 satelitter og det er ikke plass til fler.

                              Jeg har ikke noen cb200 - venter på at den skal bli tilgjengelig - har tenkt å putte den i Tucanoen og rive ut den primitive PowerBox greia

                              JETI USA
                              Men er veldig fornøyd med Jeti generelt, har bare hatt trøbbel med en mottaker og har brukt Jeti Duplex siden det kom på markedet.
                              TMFK/CMFK
                              Jeti DC-24, JR DSX9 DSM2
                              CARF Tucano Turboprop JetCat SPT5 V3 Turbin, C&C MB339
                              Align T-rex 600PRO perf boost m/Ikon, Brain V2, 470M m/Beastx
                              Indoor Elanor 2015, Clik NG
                              EF Laser 60", TAFT Viper, T-28
                              Freestyler 3, Ocelot

                              Comment


                              • Takker for avklaringen Thomasek!
                                Ola G Bråten -77
                                Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                                Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                                3DHS Slick 89" Q80-8m
                                Jeti DS-16

                                Comment

                                Working...
                                X