Unconfigured Ad

Collapse

Vurderer å byttet ut jr XG7 med spektrum dx8. Kvalitetsforsjell?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kim.A
    • Mar 2013
    • 131

Vurderer å byttet ut jr XG7 med spektrum dx8. Kvalitetsforsjell?

Heisann.

Etter eg begynte og søke om og bygge om t-rex 450en til fbl, fant eg da ut at JR sin dmss ikkje har satelitter til og bruke til feks Beastx..
    Vurdere derfor og bytte om til dx8, pga alt av satelitter, BNF modeller osv. Har sjøl 2 stk BNF modeller eg bruker en spektrum DX6i til, men syntes det at kvalitetsfølelsen på denne radioen er enormt plastik. Hvordan er dx8 er i kvalitetsfølelse? Er det mye problemer me dem?

Vert veldig fint og kvittet seg med jr'en og dx6i'en, og hatt en radio til alt! Telemetri er noe eg ikkje ser vitsen i for min del ivertfall. Eg vil ha noe som funker, kan brukes til alt. Modelene eg har nå er Raptor 50, t-rex 450, Mcpx, et BNF fly, og kommer også et indoor fly.

Noen mening for og imot? Deres efaring me DX8? Veldig fristene og hente en når eg får lønning!
    • T-rex 450L Dominator. BeastX
    • T-rex 550 Pro Dfc. BeastX
    • T-rex 600N. Ikon
  • kjellovel
    • Jan 2013
    • 739

Har hatt dx6i og har nå dx8. Eg synes kvaliteten er som dag og natt. Dx8 fremstår som en mye bedre radio. Enklere meny, og justeringer gjøres enkelt
    Kjell Ove
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

Comment

• Kim.A
      • Mar 2013
      • 131

Hmm.. Trur eg må ha meg en tur på smallsize og ta en titt, kjenne korsen den føleses og se litt gjennom menyer

Men er det verdt og handle fra utlande? Ser for eksempel at på ebay får man samme sendern, til 2000 kr! 1500 kr billigere en i norgen! også kommer frakt på 220 kr..
      • T-rex 600N. Ikon

Comment

• kjellovel
        • Jan 2013
        • 739

Originally posted by Kim.A
        Hmm.. Trur eg må ha meg en tur på smallsize og ta en titt, kjenne korsen den føleses og se litt gjennom menyer

Men er det verdt og handle fra utlande? Ser for eksempel at på ebay får man samme sendern, til 2000 kr! 1500 kr billigere en i norgen! også kommer frakt på 220 kr..
        Ja du sparer mye på å handle fra utlandet. Se på denne Spektrum DX8 transmitter ONLY Mode 2 - Head RC eg handlet der i fra og er kjempe fornøyd. Prisen er jo ferdig fortollet. Hvis du har råd så sleng med et lipo batteri til radioen.
        Kjell Ove
        ---------------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

• Kim.A
          • Mar 2013
          • 131

Hm, men garanti.. kan man for eksempel levere den inn til norske forhandlere av spektrum?
          • T-rex 600N. Ikon

Comment

• kjellovel
            • Jan 2013
            • 739

Trur ikke det er noe problem....
            Kjell Ove

Comment

• Quadrocopter
              Moderator
              • Aug 2007
              • 6357

Originally posted by Kim.A
              Hm, men garanti.. kan man for eksempel levere den inn til norske forhandlere av spektrum?
              Norske "forhandlere" har normalt ingen forpliktelser for parallell importerte produkter og vil høyest sannsynlig ikke gi garanti på disse produktene.
              Du må da sende produktet på egenhånd til Horizon Hobby sin europeiske service hub som ligger i tyskland for å få utført garanti reparasjon.

Dette tar normalt ikke noe lenger tid men du risikerer å måtte betale frakt den ene veien (som fort kan bli noen hundrelapper) og håndterer moms refusjon/fritak på egenhånd

Comment

• Kim.A
                • Mar 2013
                • 131

Takk for bra svar Quadro Fikk oppklart det meste.

Låg også merke til at sendern i danmark er uten motakker, og da er det ikkje så stor forsjell på norsk og den danske forhandlern. Får prøve radioen og se va det blir til
                • T-rex 600N. Ikon

Comment

• E&E
                  • Apr 2008
                  • 578

DX8 er en grei radio som er fin å holde i og lett å programmere. Jeg har DX6i og DX8 selv og en vil merke at det er "ett steg oppover" når en bytter. Angående kjøp så har du jo RCmarked, for eksempel denne.
                  Olav Moe

-- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

Innholdet i min hangar, sånn ca

Comment

Working...