Announcement

Collapse
No announcement yet.

Futaba 14 sg telemetri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Futaba 14 sg telemetri

    Er det noen som vet om det går an å se telemetri data etter du har landet med modellen (logg)? Er ikke bare å se på radio og fly samtidig... Har oppdatert sender til versjon 1.4. Har nå tilkoblet en GPS sensor og alt funke. Er det en mulighet for å se data etter flight f.eks høyeste hastighet/høyde?

  • #2
    det tror jeg ikke går med Futaba's eget system , jeg har brukt en Unisens fra SM-Modellbau online Shop for å kunne måle og varsel forbrukt strøm, funker greit men det hender dama i radioen går litt amok, dette er på en 18 MZ
    Tror du kan bruke en slik en og "bygge" den ut med GPS sensor og en Jlog for og få det inn på minne kort ..men rett i senderen...nope
    vil vel tro og håpe det skal blie en mulighet etterhvert da det ryktes at Robbe skal ha dette i sine sendere snart.
    Rune Gjelsnes
    Vikersund
    92624841

    Comment


    • #3
      Takker, skal sjekke det. Manualen sier jo at man ikke bør se på displayet mens man flyr, naturlig nok Men når man lander er jo alt borte så da er ikke mye moro med telemetri radio.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Leif Mørk View Post
        Takker, skal sjekke det. Manualen sier jo at man ikke bør se på displayet mens man flyr, naturlig nok Men når man lander er jo alt borte så da er ikke mye moro med telemetri radio.
        Du kan få lyd på øret da

        Comment


        • #5
          Du skal kunne se max og min verdier inntil du skrur av senderen, da er det borte. Jeg bruker Futaba Vario og Unisense-E, og jeg sjekker normalt max og /eller min.verdier etter flyging.

          Hilsen Widar

          Comment


          • #6
            Testa i dag GPS sensoren ,alle telemetri dataen kom frem på displayet i henhold til manualen.
            Blir nok mange turer med GPS sensor modellen nå.
            Takker så mye for god hjelp på forum.

            Comment


            • #7
              Originally posted by wih View Post
              Du skal kunne se max og min verdier inntil du skrur av senderen, da er det borte. Jeg bruker Futaba Vario og Unisense-E, og jeg sjekker normalt max og /eller min.verdier etter flyging.

              Hilsen Widar
              Dette er riktig.

              Du kan også sette alarmer som går av ved egendefinerte verdier. Feks når du passerer 200 kmh eller 600 meter avstand ol.
              **********************
              Mvh
              Stig Olsen
              Lillehammer MFK


              Nan Xplorer FullCarbon X tail
              Pike Perfect X tail
              Pike Brio / Giant
              Alpina 4001
              DG 500/22 Elan under opppussing
              Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

              Futaba 12Fg Fasst

              Comment


              • #8
                Futaba har sluppet en "update" til 14SG i dag.
                Ripmax - Futaba Upgrade T14SG Transmitter
                Roger Strand

                Comment

                Working...
                X