Unconfigured Ad

Collapse

Jeti DS/DC-16 oppsett

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaklei
    • Sep 2005
    • 458

Jeti DS/DC-16 oppsett

Sliter litt med programmering av DS-16 mot ene dlg´en min.
    Er ganske sikker på at det er brukeren og ikke utstyret som er begrensingen
    Kort fortalt: flyet har en servo i hver vinge, lagt inn grunninnstillingene deretter. Bruker treveis bryter til Speed, normal, thermal, og en toveisbryter til launch. Bruker throttle stikken til butterfly/ brems.
    Men jeg ønsker i tillegg å bruke en glidebryter (nummer 6) til å legge på mere eller mindre flaps i feks. thermal mode, men dette sliter jeg med å få til.
    Har prøvd tuning funksjonen i butterfly, men den får jeg til å kun påvirke rorene i "nedre" stilling, fungerer ikke når butterfly står i 0.
    Her også prøvd å lage en frimikser mellom bryteren og throttle stikken, men throttle stikken vil ikke la seg påvirke..
    Om noen skjønt hva jeg mener er jeg veldig glad for forslag!!!
    Regner med at jeg har gått meg fast i et spor, og ikke ser løsningen!
    Det går jo an og utveksle filene med programmet på også, for å se hvordan andre løser ting og tang!

Kjell Arne
    Last edited by kaklei; 12-06-13, 21:36.
  • jotto
    • Jul 2007
    • 3060

Jeg kan lite eller ingenting om fly, men er det sånn at du vil bruke glidebryteren til å justere flaps kun i "thermal mode"?

Du kan definere flight modes, og så kan du velge om en gitt trim skal være global eller kun gjelde én flight mode.
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• sub_sonic
      Moderator
      • Mar 2005
      • 409

Om jeg har forstått deg rett, kan du:

1. Lage en logic switch. som du velger control 1 (thermal bryter) AND control 2 (P6), P6 setter du som Lin
      2. Lager du en free mix. Flap to Flap. Da setter du master value (hvor mye P6 skal innvirke), så setter du den logic sw du lagde til switch. Den må du sette i prop.

inne i free mixen som du har lagd, kan du også justere kurve over hvordan P6 skal innvirke.

Da kan du finjustere flaps på glidebryter(da thermal er aktiv), samt at du har flaps/butterfly på throttle stikka

Jeg lagde et program på denne. Som jeg kan sende til deg om du vil.
      Last edited by sub_sonic; 13-06-13, 09:18.
      GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
      sigpic

Comment

• kaklei
        • Sep 2005
        • 458

Har ikke fått kikket på siste filen jeg fikk av deg, Geir Olav, med forslag på mitt ønske om oppsett enda, kommer med tilbakemelding så snart jeg har fått testet!
        Har brukt min ledige tid til å programmere quad´en min. Må få den i lufta, så jeg får tatt bilder og videoer
        Fikk ikke kontakt med en ny R14 ex mottaker gjennom device exlporer, ser at den har firmware 3.04, på en R9 mottaker jeg har er det fw 3.10 der fungerer det.
        Eneste måten å oppgradere fw er vel gjennom jeti usb adapter? elefun er utsolgt.. Finnes det noen annen måte å oppgradere fw på? eller går det an å smi sammen en usb sak selv?

Click image for larger version

Name:	Skjermbilde 2013-06-25 kl. 22.14.15.png
Views:	1
Size:	27.0 KB
ID:	601423

Name:	Skjermbilde 2013-06-25 kl. 22.21.05.png
Size:	22.6 KB
ID:	601424

Kjell Arne

Comment

• Te-raptor
          • Jul 2004
          • 693

Tror ikke du trenger noe adapter kaklei. Bare vanlig kabel...
          Terje

Comment

• kaklei
            • Sep 2005
            • 458

Originally posted by Te-raptor
            Tror ikke du trenger noe adapter kaklei. Bare vanlig kabel...
            Kan nok ikke bruke en helt vanlig kabel, den skal kobles inn på EXT inngangen på mottakeren, altså en vanlig servo kontakt, mulig det bare er å herpe en usb kabel, finne +, - og data for så å koble dette på en servoplugg, men er veldig usikker på om det vil fungere.. Redd for at det er litt elektronikk i den pluggen også, syns jeg skimter en IC som sitter på det lille kretskortet under beskyttelsen.

Den koster også bare rundt 100 lappen også, men det hjelper så lite når den ikke er på lager..

Name:	duplex-usba-usb-adapte.jpg
Size:	24.8 KB
ID:	601426

Kjell Arne

Comment

• jotto
              • Jul 2007
              • 3060

Du må oppgradere til 3.11 for å bruke device explorer på den ja. Sjekk om headrc.dk har den
              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• Te-raptor
                • Jul 2004
                • 693

Originally posted by kaklei
                Kan nok ikke bruke en helt vanlig kabel, den skal kobles inn på EXT inngangen på mottakeren, ..........................

[ATTACH=CONFIG]69287[/ATTACH]

Kjell Arne
                Aha, jeg var nok litt kjapp ja. Oppfattet at det var senderen det var snakk om....
                Terje

Comment

• sub_sonic
                  Moderator
                  • Mar 2005
                  • 409

Originally posted by kaklei
                  Kan nok ikke bruke en helt vanlig kabel, den skal kobles inn på EXT inngangen på mottakeren, altså en vanlig servo kontakt, mulig det bare er å herpe en usb kabel, finne +, - og data for så å koble dette på en servoplugg, men er veldig usikker på om det vil fungere.. Redd for at det er litt elektronikk i den pluggen også, syns jeg skimter en IC som sitter på det lille kretskortet under beskyttelsen.

Den koster også bare rundt 100 lappen også, men det hjelper så lite når den ikke er på lager..

[ATTACH=CONFIG]69287[/ATTACH]

Kjell Arne
                  Kan få låne min. Om du skal nedover! Skal på ferie, så har lite brukt for den!
                  Last edited by sub_sonic; 26-06-13, 12:49.
                  GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
                  sigpic

Comment

• kaklei
                    • Sep 2005
                    • 458

Originally posted by sub_sonic
                    Kan få låne min. Om du skal nedover! Skal på ferie, så har lite brukt for den!
                    Knall!
                    Starter på ferie til helgen, skal til Gjøvik antakeligvis mandag. Kan jo ta med laptop´en og programere de to mottakerne som har for gammel fw der og da. Sender deg et pip når jeg vet sikkert tidspunktet vi skal dit!

Headrc.dk er tomme.. har satt meg på mail liste hos elefun.

Kjell Arne
                    Last edited by kaklei; 26-06-13, 15:06.

Comment

• spacewalker
                      • Dec 2006
                      • 144

Hei. Jeg tror det ikke er begrensninger i radioen din. Send Wizard en PM, og du får løsning kjapt om han har tid.
                      Fly well-make my day!

Comment

Working...