Announcement

Collapse
No announcement yet.

JR 11X

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by andersand View Post
    vbar er veldig picky på dsm2/dsmx og sats arne, de har faktisk sånn stort skjema på websiden med modulering og sats og sendere for å få det riktig. på Brain/ikon virker det mer uansett, men for å få aux2/3? må man ha dsmx ikke dsm2 (f.eks onboard glow)
    De har en liste ja? Var jeg ikke klar over. Det ble prøve og feile metoden for min del, men det tok bare noen få minutter før svaret gav seg selv i dette tilfellet.

    Men hva mente du med dsmx og aux2/3?
    Med aux2 og 3 mener du sikkert hhv kanal 7 og 8? Min radio er en DSX 9 og har 9 kanaler. Dvs den har og en aux4.
    Men jeg har aldri forsøkt å nyttiggjøre aux 3 eller 4 i Vbar. Kun på 9-kanals DSM2 JR og Orange mottakere.
    Men jeg mener jeg har brukt aux2 ifm bank switching. Det er vel gyro gain kanalen i radioen om jeg husker rett. Nå bruker jeg ikke bank switching lengre. Og det er vel muligens gir kanalen jeg bruker ifm Vbar gov. Tror det er der gov kanalen havner i radioen.


    desverre har jo ikke nye 11x zero dsmx, bare dsm2, og ikke telemetristøtte og begynner bli gammelt design, litt kipt at jr/horizon/europa og whatnot tydeligvis ikke er venner og slipper ikke noe nytt på dsmx.

    er kun den gamle 11x'en som kan oppgraderes til dsmx og evnt dsx11 (euro)
    Ja, det er vel det jeg har fått intrykk av også, at det begrenser seg til gammel DSM2, og at det blir tull å kjøpe ny radio basert på gammel, og egentlig utgått, teknologi. Så derfor vurdere jeg DX18, men valget faller som regel hele tiden tilbake på heller å fortsette med gamle JR'en min. Alternativet er å bytte helt plattform, men det blir så meningsløst dyrt for jeg har mange farkoster.
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • #17
      Originally posted by Lars Odland View Post
      11X kom i to utgaver, gjor den ikke?

      En som i utg. pnkt. var med dsm2 med mulighet for oppgradering (dsm2 label oppe i høyre hjørne av display) :
      [ATTACH=CONFIG]69714[/ATTACH]

      ...og en som allerede var 100% kompitabel med dsmx (dsmx label oppe i høyre hjørne av display) :
      [ATTACH=CONFIG]69715[/ATTACH]

      Eller er jeg helt på tur nå?
      Ja, det er slik jeg også har oppfattet det

      Comment


      • #18
        Originally posted by bardp View Post
        Har da full telemetri på min 11x zero med både høydemåler, motortemp, motorturtall og batterispenning.
        For min del hadde jeg ikke hatt noe problem med å kjøre DMSS hadde jeg flydd planke eller FB heli. Men så lenge jeg flyr FBL heli blir DMSS helt uaktuelt. Så når jeg sier over at det blir å kjøpe gammel teknologi så mener jeg dersom jeg blir låst til gamle DSM2 i stedet for DSMX og etter hvert nyere versjoner av den.
        arhennie

        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

        Comment


        • #19
          med dsm2..? eller dmss
          Det er med DMSS.

          Comment


          • #20
            Originally posted by arhennie View Post
            Vet ikke om det er til hjelp, men jeg koblet opp en Vbar med DSMX satellitt nylig. Radioen er en eldre JR med kun DSM2. Jeg var litt usikker på hva jeg skulle velge i Vbar menyen, DSMX 11ms eller 22ms. Men det viste seg straks at begge var feil. Det var DSM2 jeg måtte velge. Altså mottaker leste det radio sendte.

            Jeg kunne kjøpt en ny Spektrum, men jeg føler liksom at JR er i en helt annen kvalitetsklasse enn Spektrum som forekommer meg som litt mer "jalla". Mulig DX18 føles bedre i så måte. Hva synes du Andersand, som har hatt begge?

            Men fint om du oppdaterer tråden etter hvert som valg og erfaringer kommer
            Samme "problemet" med oppsett av Vortexene med min gamle JR dsm2. Er også JR tilhenger og føler som du sier at JR er en annen klasse, men det er smak og behag.
            Synd JR og Spektrum skilte lag, så det blir vel som å utsette det uunngåelige å en dag velge Spektrum med dsm eller JR med dmss.
            Har i dag ikke økonomi til å skifte ut radio og 10 dsm2 rx m/15sat til dmss, så da syns jeg 11X`en er en god ting så lenge jeg kan utsette å skifte alt.

            Det er ikke spikret at jeg skifter radio, men mye tyder på det.
            Skal sef. gi deg min personlige mening om 11X kommer i hus.

            Comment


            • #21
              DMSS og vbar gov og lignende er desverre ikke helt venner, men ting går vel fremover der også, må låse gov til banks, som jo er greit nok det

              Brain slapp nylig ppm støtte for en haug ting, blandt annet dmss om jeg husker rett, og jeti

              jeg ønsker å slippe å ha fler sendere og moduler og ting, så er "stuck" med dsm2/dsmx en stund til iaf, med rctronix sin modul, ble også spektrum telemtrien faktisk helt ok brukbar (bruker kun på fly hittil fordi de ikke autoroterer så bra)

              ref dsm2/dsmx, dsm2 sats er bare 7 kanaler, så du får bankswitch osv, men f.eks. onboard glow, forsvinner muligen for da, så for å få flydd nitroen min med glow, måtte jeg nappe noen dsmx sats fra 7hv og dytte på 700n,

              Comment


              • #22
                Originally posted by andersand View Post
                Ja, det er slik jeg også har oppfattet det
                Det er 11X`en med DSMX (JRP1100X) jeg tenker å skifte til.

                Den `gamle` heter vel JRP1100.
                Last edited by LarsO; 08-07-13, 12:11.

                Comment


                • #23
                  DMSS og Vbar betinger jo separat mottaker. Og ang DMSS satelitter mot Vbar så har vel ikke status endret seg siste året etter hva jeg har sett på Vstabi forumet. De har vel fortsatt ikke definert helt om DMSS satelittene er fullverdige mottakere etter hva jeg skjønner.

                  Når det gjelder DSM2 satelittene så er de i allefall 9 kanaler, men mulig Vbar ikke har mappet de to siste kanalene. Men det er jo lett å sjekke ved anledning. Men behovet er ikke der for min del. Jeg foretrekker push-glo på mine nitromaskiner. Det enkle er ofte det beste
                  arhennie

                  MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Lars Odland View Post
                    Det er 11X`en med DSMX (JRP1100X) jeg tenker å skifte til.
                    Jeg visste ikke at denne fantes, så da har jeg lært noe nyttig i dag og
                    Vet du et sted de fører denne? Eller får du kjøpt den direkte på siden du linket til?
                    arhennie

                    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                    http://hadelandmfk.no/
                    www.henniehobby.no/arne

                    Comment


                    • #25
                      Etter min erfaring er RC Japan billigste stedet og kjøpe JR. De setter verdien slik at en slipper moms om en ber om det.
                      RC Japan | Radio Control Aircraft | Car

                      Og er det noe en ikke finner på siden deres er det bare og sende en meil så skaffer de det.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by arhennie View Post
                        Jeg visste ikke at denne fantes, så da har jeg lært noe nyttig i dag og
                        Vet du et sted de fører denne? Eller får du kjøpt den direkte på siden du linket til?
                        Esprit Model har noen igjen og det er en del av dem på eBay
                        Last edited by LarsO; 08-07-13, 13:01. Reason: Feil i link

                        Comment


                        • #27
                          Se der ja. Var jo en hel del å velge i
                          arhennie

                          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                          http://hadelandmfk.no/
                          www.henniehobby.no/arne

                          Comment


                          • #28
                            Snublet over noe på FB nå. Nye JR XG14 med Xbus.
                            Japan Remote Control CO.,Ltd

                            Har ikke lest noe om den, men det er vel samme prinsipp som Futaba sitt, og dermed er nok DMSS satelitter mot FBL ikke lenger noe tema...

                            Next generation of DMSS dedicated Serial Communication System XBus is able to assign the channels to XBus servos and change their characteristics individually.
                            Also, the current PWM servos are usable through a dedicated converter. The operation system is selectable from the 2 modes, Mode-A for original JR communication protocol for the gyros and servos, Mode-B for universal compatibility with third party hardware like V-Bar and Beast X gyros. Easy and precise operation by the modellers.


                            Tror neppe jeg kjøper noe XG11 før jeg har sett nærmere på hva dette blir for noe. Ser spennende ut

                            Click image for larger version

Name:	JR XG14.jpg
Views:	1
Size:	55.2 KB
ID:	601732
                            Last edited by arhennie; 09-07-13, 10:46.
                            arhennie

                            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                            http://hadelandmfk.no/
                            www.henniehobby.no/arne

                            Comment


                            • #29
                              Spartan mører på med det samme om dagen. Jeg klarer å holde meg unna foreløbig, satset fortsatt på 11X...

                              Comment


                              • #30
                                Da er ny radio i hus, programert og flydd med i dag.
                                Tilnermet samme basic meny som min forrgie x9303, men med ettpar ekstra features. Radioen har også systemmeny slik at jeg slipper å slå av å på for å komme meg inn i modelvalg, application, settings og slike innstillinger/valg.
                                Den føles litt lettere enn den gamle radioen min og en liten smule mere "plastikk-aktig". Den er likevel svært god å holde i selv om den er litt større, samt veldig gode stikker, de føles svært presise i bevegelsen.

                                Click image for larger version

Name:	WP_20130803_008.jpg
Views:	1
Size:	58.1 KB
ID:	602559
                                Last edited by LarsO; 03-08-13, 20:09.

                                Comment

                                Working...
                                X