Unconfigured Ad

Collapse

Børsteløst oppsett lager forstyrrelser på 35Mhz????

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RuneB
    • Nov 2005
    • 78

Børsteløst oppsett lager forstyrrelser på 35Mhz????

Er litt fra og til i fly hobbyen, så har vært på nybegynner stadiet i snart 20 år......men nå lurer jeg på noe ang børsteløst oppsett og bruk av 35 mhz radio. Er blitt fortalt at dette kan forårake forstyrrelser på en 35mhz radio. Noen som kan bekrefte dette?
    Har en Hitec Eclipse 7 jeg har hatt en god stund og er veldig fornøyd med den, så har ikke noe stort ønske om å bytte den ut(i værste fall hive inn en 2,4 modul).
    Har kjørt børsteløst en stund uten problemer med radioforstyrrelser, men når jeg hørte dette ble jeg skeptisk. Et modellfly på avveie kan i værste fall forårsake stor skade, noe jeg ikke ønsker.
    Alle maser om at jeg skal gå over på 2,4 men ser ingen grunn til det når jeg praktisk talt er alene på 35mhz
  • sveininge
    • Dec 2007
    • 1205

Jeg har aldri opplevd problemer på 35mhz og børsteløst . Men flyr 2.4nå
    Min Hjemmeside..

http://sveininge.iflogg.com

Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

Comment

• Hanzo
      • Nov 2005
      • 845

Vær ganske vanlig å flytte regulator og motor vekk fra mottager for å unngå støy som slo ut radioen før jeg gikk over på 2,4ghz. Så ja, dette er nok sannsynlig

Comment

• kjetilmh
        • Jun 2006
        • 990

Jeg hadde problemer med hitec optic 6 og 1000w børsteløst oppsett. Små effekter gikk bra.
        Kjetil
        oops: . . ! . .

http://www.vingmfk.com

Comment

• Trondhjem
          • Dec 2004
          • 639

Ferret ring på servoledningen mellom ESC og mottaker hjelper også.
          Har erfaring på 450 heli og 35, og det uten noe krøll.
          Der er det ikke så lett og få stor avstand mellom mottaker og ESC
          Alle mine oppsett fra den tiden var jo ikke så mye mere 500 watt da
          Ønsker deg lykke til med din flyging
          OAF
          Caliber 30FT MiniTitan
          Div Fly
          Radio Hitec Aurora 9
          www.ringerikemfk.com
          http://modelsport.no/

Comment

• Lars N
            Moderator
            • Apr 2002
            • 2891

Har hatt en del utfordinger med dette ved såkalt Kina utstyr, fungerer fint på 2,4ghz, men på 35mhz har jeg fått til tider en del forstyrrelser. Etter min mening er disse billig regulatorene osv dårligere laget når det kommer til eketronisk støy.
            Lars Norberg

Comment

• Hugo Strux
              • Aug 2013
              • 77

Har samme radio som trådstarter og opplever ikke forstyrrelser på 450 trex og elektrofly. Mottaker og motor/esc er skjermet med carbonramme på trexen og avstanden er ca 10 cm i flykroppen. Flyr med Corona synthesized mottagere fra Hobbyking og merker ingen problemer.

Comment

• thor_no
                • Feb 2009
                • 296

Har hatt glitch flere ganger på trex450 med 35 mhz. Reima til halerotor bygger vistnok opp statisk elektrisitet og når den lades ut forstyrrer den 35 mhz. Har også en extra 260 med elektro opsett på 35 mhz som jeg aldri har hatt noe problem med.

Comment

Working...