Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bytte modul og mottakere eller hele radioen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bytte modul og mottakere eller hele radioen?

    Flyr pr i dag med en Futaba 9C Super med Spektrum DSM-2 modul som jeg er veldig glad i, men har i det siste opplevd litt kjipe signalproblemer. Ett fly har gått ned med fullstendig lockout (rød blinkende lampe), ett fly gikk berserk på stripa i går men fikk heldigvis plugga ut batteri fort nok før det gikk galt. Her lyste også den røde lampa for radio loss. På bensinmodell har jeg (bank i bordet) ikke opplevd noe problemer og har kjempegod range ved sjekk.

    Jeg har imidlertid blitt skeptisk til DSM-2 (det er jo et aldrende system), særlig til å fly store fly med det, og tenker derfor å bytte ut iallefall modul. De aktuelle kandidatene er Futaba-modul, Jeti-modul eller FrSky modul. Er det noen som har erfaring med noen av disse, evt i kombinasjon med 9C sender? Det kan også være aktuellt å bytte ut hele radioen med Spektrum DX9 evt. en annen Futaba radio - krever dog at jeg må vente til neste lønning igjen for å få gjort dette.

    Er det noen som har noen inspill, har mest lyst til å sette modellene mine på bakken frem til jeg får bytta radio eller modul... Har jeg noe mer igjen å gå for en nyere radio når den jeg har egentlig dekker mitt behov?
    Propellen skal være på toppen!
    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

  • #2
    Har ikke noe annet innspill enn at jeg liker 9C Super! Jeg bruker MX 20 Hott til multikopter og konkurranseakrobatikk, DX7 til BNF-morro og 9C til FPV/UAV-fly med ulike moduler ettersom hva som passer. Syns sistnevnte er den beste av disse radioene allround, det eneste jeg har opplevd var at kontakter inni løsna, noe som ble fikset med negllakk.
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #3
      Jeg har fløyet i mange år med Assan modul i en Multiplex 3030 uten problemer. Mange er skeptiske fordi det er billig og selges av Hobbyking men jeg har vært storfornøyd. Har brukt det på alt fra helikopter til 50CC bensinmodeller. Har nå byttet til Jeti radio men det var fordi Assan bare har 8 kanaler.
      Mvh
      Lars Erik Arntsen

      Comment

      Working...
      X