Unconfigured Ad

Collapse

Smart-Fly PowerExpander Eq 10 hjelp!!!! :)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chris.B
    • Oct 2012
    • 62

Smart-Fly PowerExpander Eq 10 hjelp!!!! :)

Hei! Har liggende en nyinnkjøpt eq 10 som jeg har forsøkt å montere...
    Den fungerer helt fint som et rent powerbrett men da jeg skal justere endepunkter og matce servoer så skjer det ingen ting.....
    Noen som har brukt akuratt denne eq10 før? Om det kan være noe jeg gjør feil?
    Har brukt flere av Eqll og Eq3d å det har funka kjempebra!
    Vil høre litt her om det er noe spess som må kjøres for at den skal funke eller om den er defekt... sån før jeg sender den tilbake å klager
  • coolpex
    • Nov 2007
    • 344

Prøv å forklar litt hvordan du gjør det når du skal justere endepunkt å matche.
    Så kan jeg se (lese) om du gjør noe feil.
    Den er grei å sette opp når man bare gjør det rett, plagdes mye selv før jeg forsto hvordan den skulle brukes.
    ​​​Kim-Arne

Comment

• Chris.B
      • Oct 2012
      • 62

Feks. På sideror som da blir kanal4! Så setter jeg den til kanal 4 så setter jeg program over til 1 og skal justere så skjer det ikno på servo A !
      Vil tro den skal fungere likt som Eq ll og Eq 3D ?

Comment

• Tertitten
        • Dec 2007
        • 3014

Du må holde knappene nede en stund før den reagerer. Ellers hører det ut som du gjør det riktig.
        Terje Egeberg
        "Opp ska det og det får bare virke"

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
        3DHS slick 89" EME 60.
        3DHS Slick 71"

Comment

• Chris.B
          • Oct 2012
          • 62

Ja har prøvd det også... :/ men ikke antydning til å flytte på seg... virker som om knappene ikke fungerer... får heller ikke reversjert servoene.. eller ikke noen ting som innebærer at knappene skal brukes...
          Vribryterene fungere for det begynner å blinke på kanal4 da jeg justerer men sjer igjen ikno da jeg trykker på knappene..
          Må være noke gale

Comment

• coolpex
            • Nov 2007
            • 344

Hmm, det var rart. channel til den kanal du skal prog å funk 1,2,3 blir jo a,b,c. Det høres riktig ut det du gjør så det var merkelig.
            Men har du reset`et å kalibrert eq10 når du satt inn den mottaker du bruker?. Det gjøres i option menyen. Samt reversering av a,b el c gjøres og inne i option meny.
            ​​​Kim-Arne

Comment

• Chris.B
              • Oct 2012
              • 62

Pøvd på det.. men virker som at jeg ikke kommer inn...
              Hvis du har lyst og husker hvordan du har gjort det så er jeg veldig glad for en veiledning for kommer ikke akkurat godt frem i bruksanvisningen hvordan d gjøres! Bare hvor den skal stå for å komme til de forskjellige menyene men ikke hvordan man (klikker) for å utføre handlingen

Comment

• Chris.B
                • Oct 2012
                • 62

Sku hatt en SmartFly for Dummies.....

Comment

• coolpex
                  • Nov 2007
                  • 344

Option meny. Sett Funk på 9 og hold nede incr og decr mens du slår på strøm til eq10. (mulig du må ha channel mellom 2 og 7 samtidig,usikker på akk det)

Recet all : Deretter vri Func til 8 og hold nede incr og decr i ca 2-3 sek og da kommer det bekreftelse i lys. 1. bekreftelse lys blinker sakte og (Trykk begge en gang til) neste bekreftelse de blinker fortere og(Trykk begge enda en gang) recet bekreftelse blinker de veldig fort på alle canaler som er recetet.

calibrer all: Vri func til 7 (nå må senderen være på) hold incr og decr nede i 2-3 sek og da starter lys å blinke sakte, trykk incr og decr en gang til og da blinker lysa fortere og etter incr og decr enda en gang da slukker de og da ser du den starter å calibrere en og en kanal (det lyser på hver enkel kanal) hvis calibrering blir riktig så blinker alle sakte til slutt.

Du må garantert prøve flere gang for å skjønne dens virkemåte. men er bare forske å det er nok lurt å ha manual å støtte seg til.

Reversere a,b eller c. Skru channel på den kanal du skal ha og function på 5 og slå på eq10. hold så på ince eller decr og da reverseres A. Function på 6 reverseres B og function på 7 reverseres c.

Vanskelig å forklare med å skrive men med dette og manual skal det gå greit tror jeg. Lykke til
                  ​​​Kim-Arne

Comment

• Chris.B
                    • Oct 2012
                    • 62

Hehe mye her som ikke kommer frem i manualen jeg har takker så mye!
                    Men har nå prøvd dette også! ( flere ganger) men virker som at incr og decr ikke fungerer....
                    Blir vel til å hive iveien en mail til der jeg handla !

Comment

• Sniper
                      • Nov 2005
                      • 1386

OT, men, jeg har brukt disse noen år nå. Har egentlig aldri recetet (kult nytt norsk ord) før jeg tar den i bruk. Ved finlesning av manualen ser jeg jo at dette burde vært gjort. Men det har jo funka. På den annen side burde vært gjort...... hmm.
                      Geir

3D plane - 1D brain

Comment

• coolpex
                        • Nov 2007
                        • 344

Hehe var det nytt, kanskje det men ikke nøye så lenge folk forstår hva som menes
                        Vet ikke om det er viktig å kalibrere men hvis man flytter den fra fly til fly så vil den vel kanskje bli programert masse utav kurs innen senter, men mulig det bare er jeg som har litt vrien tankegang.
                        Ellers så vet jeg ikke om der er noen spes måte å finne ut om incr og decr knapper virker men var no rart hvis begge er død.
                        Å sånn ellers så lurer jeg på om de der eq platene er å stole på, har lest litt ymse om at de har bare plutselig sviktet. Å jeg hadde en eq6 selv som plutselig var død når jeg skulle ut å fly (intet signal til mottaker), så heldigvis skjedde det ikke i luften. Så jeg er enda litt skeptisk. Har en eq10 nå men den fulgte med i et fly jeg kjøpte så den får en sjanse.
                        ​​​Kim-Arne

Comment

• Chris.B
                          • Oct 2012
                          • 62

Jeeeeyy!!! fikk ny boks fra elefun i dag å nuh funker det som bare det

Comment

• coolpex
                            • Nov 2007
                            • 344

Det høres bra ut.
                            ​​​Kim-Arne

Comment

Working...