Unconfigured Ad

Collapse

Weatronic Bat-60

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jotto
    • Jul 2007
    • 3060

Weatronic Bat-60

Er det noen som har bestilt denne radioen?

http://www.weatronic.com/en/index.php?pg=sender.php

Spesifikasjonene ser jo rimelig rå ut. I likhet med Jeti, har de lang erfaring med 2.4 GHz sendermoduler, og kommer nå med sin egen radio.

Det begynner å komme en del nye radioprodusenter som banker de etablerte i støvlene på funksjonalitet: Jeti, Weatronics og ikke minst den billige FrSky Taranis (selv om den stiller i en helt annen klasse). Futaba burde skjelve i buksene nå..
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!
  • Te-raptor
    • Jul 2004
    • 693

Er nok ikke noen fare for at dette blir noen billig radio vil jeg tro
    Terje

Comment

• jotto
      • Jul 2007
      • 3060

14000 kr, sier websiden. Med mva blir det kjapt 17500.

De som vil ha den, trenger jo bare å overbevise kona om at man ikke behøver å dra på ferie HVERT år..
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• OlaGB
        • Aug 2007
        • 580

+ en "mux box" om en vil koble til sensorer for telemetri, for 148 euro?
        Slik jeg har forstått det, så må en ha en slik i tilegg til reciever om en vil ha sensorer i flyet.
        Om ikke annet så er strøm/spenning sensorene deres rimelige..
        Ola G Bråten -77
        Sunndal flyklubb avd. Modellfly
        Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
        3DHS Slick 89" Q80-8m
        Jeti DS-16

Comment

• SmurfAir
          • May 2013
          • 1629

Så ut som om de har lagt ned en del arbeid i denne ja, så solid ut det stikkedesignet (det inni kassa).
          Web Interface og greier

Syns det eksteriør-designet var litt originalt, ikke pent etter min smak.
          Stikkene så veldig korte ut, regner med at de kan byttes eller forlenges kraftig.
          Folk med fingre som er tykke som røkte kjøttpølser, vil slite med kontrollen på de stikkene
          Edit: Så fremt man ikke flyr kun med tommel da...

Men man flyr vel heller ikke noe bedre om man har en så dyr radio... legger heller de pengene i fly og motor jeg for min del.
          Last edited by SmurfAir; 17-11-13, 01:44.

Comment

• oistein
            Moderator
            • Apr 2006
            • 681

Originally posted by jotto
            14000 kr, sier websiden. Med mva blir det kjapt 17500.

De som vil ha den, trenger jo bare å overbevise kona om at man ikke behøver å dra på ferie HVERT år..
            Den blir nok langt billigere enn det. Tysk pris er 1699 EUR ink mva. Det blir da 1376 EUR + 25% MVA = 1720 EUR * 8NOK = ca 13800,- Så vi kan jo håpe på 13 til 14knok her.

Comment

• oistein
              Moderator
              • Apr 2006
              • 681

Originally posted by OlaGB
              + en "mux box" om en vil koble til sensorer for telemetri, for 148 euro?
              Slik jeg har forstått det, så må en ha en slik i tilegg til reciever om en vil ha sensorer i flyet.
              Om ikke annet så er strøm/spenning sensorene deres rimelige..
              En må ha MUX box for en del sensorer, det er riktig. GPS kan kobles rett i mottaker. Det positive med mux box'en er at man har kun denne enheten til digitalisering slik at man slipper det i hver eneste sensor evt i motaker. Da blir sensorene billigere. En løsning for å gjøre dette litt billigere er å ha en mux box til flere fly. Denne kan settes i en kasse og festes med borrelås, to skruer etc. Man lager seg da en DSUB 15 eller 24 slik at man bare har en konnektor for alle sensorer.

Comment

• oistein
                Moderator
                • Apr 2006
                • 681

Originally posted by SmurfAir
                Så ut som om de har lagt ned en del arbeid i denne ja, så solid ut det stikkedesignet (det inni kassa).
                Web Interface og greier

Syns det eksteriør-designet var litt originalt, ikke pent etter min smak.
                Stikkene så veldig korte ut, regner med at de kan byttes eller forlenges kraftig.
                Folk med fingre som er tykke som røkte kjøttpølser, vil slite med kontrollen på de stikkene
                Edit: Så fremt man ikke flyr kun med tommel da...

Men man flyr vel heller ikke noe bedre om man har en så dyr radio... legger heller de pengene i fly og motor jeg for min del.
                Den ser kanskje litt rar fordi den er forskjellig fra mye annet. Dog er det meget god ergonomisk utforming. De har heldigvis valgt trim hjul. I tilegg har man et 45 graders trim hjul. Det er meget behagelig å kryss trimme høyderor til venstre 45 graders hjul for å bruke throttle tommelen som høyderors trimmer. Stikkene finnes selvsagt i alle slags utforminger. Med brytere, trimme hjul, knapper eller hva man måtte ønske. Jeg tipper man til og med kan få spesial tilpassede stikker. Med 9 kulelager, helt uten plastikk i bevegelige deler og 8 utskiftbare backpressure innsatser er stikkene uten tvil noe helt nytt og veldig spennende.

Programerbare motakere har de hatt i mange år. Disse har mange muligheter og med gigacontrol software har de fleste funnet det meget enkelt å progremmere de. Blir spennende å se hvordan softwaren i senderen er.

Comment

• oistein
                  Moderator
                  • Apr 2006
                  • 681

For folk som flyr med pult radio er jo BAT64 et alternativ. Den er kanskje estetisk en del penere enn BAT60 Selv om 60'en satt utrolig godt i hånda da vi fikk holde i den under jetpower i år.

Weatronic kommer nok aldri til å satse på økonomi utstyr.

Comment

• bjeff
                    • Jul 2007
                    • 2010

Øystein; vet du om de kommer til å ha integrert software med Mikrokopter slik som Graupner og Jeti? Det ville gjort Bat-60 uimotståelig for min del.
                    Anders Eiebakke
                    90078513

Comment

• oistein
                      Moderator
                      • Apr 2006
                      • 681

Bjeff, dette er ting som jeg er sikker på kommer. Det er en del interface som kommer så snart senderne er ferdig. Når aner jeg ikke. For øyeblikket er jobber alle på spreng for å få klar bat60 og bat64. Blir spennende å følge med. Jeg regner dog ikke med at slike ting kommer før høsten 2014.

Comment

• oistein
                        Moderator
                        • Apr 2006
                        • 681

Ser ut til at prisen i norge blir 14750,-

Comment

• Eureka
                          Forhandler
                          • Aug 2002
                          • 764

Det jobbes med å arrangere en "hentetur" til Berlin.

For tidlige kjøpere kommer prisen til å inkludere dagstur til Berlin, med besøk hos Weatronic hvor senderen overleveres.
                          I tillegg litt omvisning og litt orientering fra utviklingssjefen der nede.

Det vil også bli muligheter og tid til hobbyshopping og mere tradisjonell shopping før retur til Oslo.

Interesserte bes ta kontakt via fly@eureka-rc.no for nærmere opplysninger og betingelser.

Kjell

Comment

• OleR
                            • Mar 2012
                            • 148

Jeg venter til BAT64 senderen kommer

Comment

Working...