Unconfigured Ad

Collapse

OrangeRX RX3S 3-Axis Flight Stabilizer w/DSM2 Compatible 6CH 2.4Ghz Receiver

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bardp
    • Nov 2010
    • 2473

OrangeRX RX3S 3-Axis Flight Stabilizer w/DSM2 Compatible 6CH 2.4Ghz Receiver

Noen som har brukt denne?
    http://hobbyking.com/hobbyking/store..._Receiver.html
  • Kyrre
    • Feb 2009
    • 2322

Morsomt at du skulle spørre, jeg mistet et fly for noen timer siden med en slik mottaker i. Stabiliseringsfunkjsonen fungerte faktisk meget bra, det blåste godt så den fikk kjørt seg. Men da jeg skulle ta en stall turn, stoppet alt opp og flyet gikk med høy fart rett i bakken. Grunnen finner jeg nok aldri ut, det kan selvfølgelig ha vært noe annet som føkket opp.

Comment

• bardp
      • Nov 2010
      • 2473

Det hørtes jo ikke bra ut. Har to slike liggende men har ikke prøvd dem ennå. Vurderer å sette inn en slik i en Phonix Extra 300 30cc maskin. Men nå ble jeg i tvil.
      Har jo ellers meget god erfaring med 7 og 9 kanalsmottakerne til Orange de har jeg brukt med satelit mange av i flere år uten en eneste feil.

Comment

• Kyrre
        • Feb 2009
        • 2322

Har selv meget god erfaring med vanlige Orange rx'er, særlig seks kanals versjonen som jeg har mange av. Som sagt så kan det ha vært andre ting som forårsaket det hele, jeg brukte feks en såkalt opto esc med en UBEC loddet til kontakten. Kan jo være at noe gikk galt med den. Jeg har også brukt mottakeren i et annet fly uten problem, men da fløy jeg alltid med stabiliseringen av. Jeg prøver strengt tatt ikke å si at man bør styre unna, men følte det var verdt å nevne allikevel. Som sagt så fungerte stabiliseringen som den skulle, en av de andre på stripa kommenterte at han ikke skjønte hvordan fløyet oppførte seg så rolig med tanke på den heftige sidevinden vi hadde.

Comment

• bardp
          • Nov 2010
          • 2473

Har du utført noen rekkeviddetest på denne mottakeren? Vet de gamle 6 kanalsmottakerne til Orange hadde mye dårligere rekkevidde en 7 og 9 kanalsmottakerne. Men ser at denne har to antenner så den er muligens bedre.

Comment

• Kyrre
            • Feb 2009
            • 2322

Jeg har nok slurvet der må jeg innrømme.

Comment

• sveininge
              • Dec 2007
              • 1205

Jeg var ute for en orange motaker som sluttet og fungere i lufta, den stod i en ef extra 48"
              Flyet lå i en knife edgde spin når den valgte og sluttet og fungere. Mirakeløst så overlevde flyet
              Men jeg tror de orange 6 kanals ikke takler stort strømtrekk til servoer ober lang tid.
              Min Hjemmeside..

http://sveininge.iflogg.com

Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

Comment

• Kyrre
                • Feb 2009
                • 2322

Det kan stemme. Jeg har forøvrig tenkt mye på hva som kan ha skjedd i mitt tilfelle, og har innsett at jeg kan ikke utelukke at jeg rett og slett klarte å fremprovosere en tip stall.

Comment

Working...