Unconfigured Ad

Collapse

JST-SH (Micro JST) - hvem selger disse?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjaa
    • Feb 2006
    • 601

JST-SH (Micro JST) - hvem selger disse?

Hei,

Etter innkjøp av DLG og dittor bruksområde for en tidligere feilinnkjøpt Graupner HOTT gr12s mottaker har jeg blitt stoppetav at jeg ikke finner noen norske sjapper som selger disse JST-SH (Micro JST) servokontaktene.. Noen som kan hjelpe?

Nærmeste jeg har kommet er Smallsize som selger overgang fra standardplugg til JST, men så tar de 49 kroner pr stk OG de øker vekten unødig..

Har sjekket med Elefun og Øgrey, samt mailet rc-seilfly og sjekket webben til modellers og RC-pro.. Overraskende komplisert

Skulle du ha noen liggende er jeg åpen for privathandel....

Mvh
    Jo
    Mvh
    JoE
    Agder Modellflyklubb
  • Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

Originally posted by sjaa
    .....Nærmeste jeg har kommet er Smallsize som selger overgang fra standardplugg til JST, men så tar de 49 kroner pr stk OG de øker vekten unødig..
    Bruk de du får på Smallsize, klipp av den vanlige pluggen på overgangskabelen og på servokabelen. Lodd så ledningene fra Micro JSTen sammen med ledning fra servoen.

Selv om du får tak i JST-SH pluggene i løsvekt kommer du til å slite deg ihjel med å kripe kabelskoen på kabelen (du trenger en spesial tang til et par lapper ++, vanlig servo plugg krimpetang kan ikke brukes...)

Det aller billigste er å kjøpe noen ultrabillige søppel servoer fra Hobbyking som har JST-SH plugg, så klipper du av servoen og sitter igjen med en kabel og JST-SH plugg - ulempen med HK er at du ikke får tingene i postkassa før snøen kommer.
    Last edited by Quadrocopter; 18-07-14, 22:33.

Comment

• Quadrocopter
      Moderator
      • Aug 2007
      • 6357

Korrigering - enda billigere ....
      HK har også 5pack med Micro JST plugg/kabel: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...5pcs_bag_.html
      Last edited by Quadrocopter; 18-07-14, 22:43.

Comment

• sjaa
        • Feb 2006
        • 601

Even better

ca 9 kroner for 5 stk plussfrakt.. Underbygger også at ca 50 spenn stk i Norge er i overkant...
        Ser ut som det blir en lageroppdatering på diverse smådeler nå....
        Mvh
        JoE
        Agder Modellflyklubb

Comment

• sveininge
          • Dec 2007
          • 1205

Rcelektro .no har kanskje?
          Min Hjemmeside..

http://sveininge.iflogg.com

Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

Comment

• sjaa
            • Feb 2006
            • 601

Takk for tips.
            Ser ikke ut til at de har dette desverre..
            Mvh
            JoE
            Agder Modellflyklubb

Comment

• Ofly61
              • Apr 2008
              • 785

Prøv å kjøpe direkte

Du må kanskje kjøpe +100 stk men til en brøkdel av prisen hos
              en hobby butikk.

Comment

• sjaa
                • Feb 2006
                • 601

Sikkert en god plan, takk..
                Er på vei fra HongKong nå, så prosjektet er avsluttet..
                Mvh
                JoE
                Agder Modellflyklubb

Comment

• Kyrre
                  • Feb 2009
                  • 2322

Husk at det er to typer av disse som er nærmest identiske med EN stor forskjell, polariteten er byttet om. De som Spektrum bruker har nemlig byttet om + og - i forhold til det som er vanlig. Det fant jeg ut på den harde måten da jeg skulle bruke Spektrum AR6300 mottaker med disse billige HK servoene og alle gikk til helvete. For pluggene passet nemlig uten problem, selvom de er hakket mindre.

Comment

• sjaa
                    • Feb 2006
                    • 601

Takk for heads up
                    Mvh
                    JoE
                    Agder Modellflyklubb

Comment

• Quadrocopter
                      Moderator
                      • Aug 2007
                      • 6357

Her ser du hva du skal jobbe med og krimpe hvis du skulle finne på å kjøpe micro JST i løsvekt...

Click image for larger version

Name:	1-DSC_0001-002.jpg
Views:	1
Size:	160.2 KB
ID:	608487

Skal det bli bra så krever det tang og for prisen av en tang kan du kjøpe bøtter og spann med overganger (selv på Smallsize )

Comment

• sjaa
                        • Feb 2006
                        • 601

Kjøpte begge versjoner (1 og1,25 mm pitch) jeg kunne finn på HC (gikk jo ganske kjapt..) men ingen av dem passer i mottakeren.
                        Kjekt å vite for de som evt. skulle snuble over denne tråden i sin søken etter tilsvarende kontakter..

Poster når jeg finner noe som funker...
                        Mvh
                        JoE
                        Agder Modellflyklubb

Comment

• Quadrocopter
                          Moderator
                          • Aug 2007
                          • 6357

Det var da noe crap.
                          Problemet er at Mini/Micro JST er blitt ett samlebegrep på små pluggene, men ser man på spesifikasjonene fra JST så bruker RC produsentene mist 3 versjoner av pluggen som folk kaller det samme...

Graupner bruker JST-SC/ZH plugger som har en pinneavstand på 1.5 mm

Spektrum bruker i sin AR6400 JST-SH som har en pinneavstand på 1.0mm
                          Men på de "gamle" AR6300 brukte de JST-SC men 1.5mm avstand. Ut i fra denne informasjonen så vil høyest sannsynlig overgangen til Spektrum passe i en Graupner.

For å gjøre forvirringen enda større bruker Futaba, Hobbyking med flere kontakter fra produsenten Molex - denne har en pinneavstand på 1.25mm

Forskjellen på den fysiske utformingen på pluggen er ikke så stor (hvis vi ser bort fra pinneavstand) og de ville nok ha passet om hverandre, men siden pinneavstanden er forskjellig så går det ikke å plassere en ZH i en SH sokkel osv.

Sorry at jeg ikke sjekket dette før jeg anbefalte HK
                          Last edited by Quadrocopter; 01-08-14, 00:01.

Comment

Working...