Unconfigured Ad

Collapse

Lemon receiver med 3axis stabilitzer?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hoppfly
    • May 2013
    • 1248

Det hadde vært moro å teste de forskjellige opp mot hverandre. Er det noen som kan si hvordan en lager en bra "testbenk" for range testing. Mener jeg har et par Orange mottakere liggende.

Comment

• Guest

#32 Unapproved
      Dra til en Cafe nær modell fly klubben din Hoppefly så kan du se om det fungerer
      1 til 2 km unna
      hilsen
      pistepirkko
      Last edited by Guest; 29-10-14, 23:15.

Comment

• Hoppfly
        • May 2013
        • 1248

Da var 8ch PPM receiveren mottatt. Mye mindre og lettere enn jeg hadde trodd
        Click image for larger version

Name:	IMG_8543_edited-1.jpg
Views:	1
Size:	186.6 KB
ID:	609598

Comment

• havard.j
          • Jan 2007
          • 974

Originally posted by sveininge
          Er denne samme type så Orange serien fra Hobbyking?
          Jeg har prvød noen slike men det er ingen som funker når en begynner med 3D øvelser på fly.
          har kikket på Bavarian Demon cortex sin, men det er ikke noen i Norge som selger den enda men forstår at den stiller i en helt annen klasse.

Jeg har testet Bavarian Demon Cortex i en 60" EF Edge. Den er helt rå og kan ikke sammenlignes med billigere versoner. Jeg kan fly og lande i kraftig vind uten problemer, og middels vind føles helt vindstille.
          Den kan programmeres slik at den ikke prøver å overstyre tumble-øvelser med fulle utslag. Små og råe 3D-maskiner kan flys på skinner vha Cortex.
          EF 60" Edge. Torque.
          EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
          3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
          CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
          Multiplex FunCub XL on floats.
          Jeti DS-16

Comment

• sveininge
            • Dec 2007
            • 1205

Originally posted by havard.j
            Jeg har testet Bavarian Demon Cortex i en 60" EF Edge. Den er helt rå og kan ikke sammenlignes med billigere versoner. Jeg kan fly og lande i kraftig vind uten problemer, og middels vind føles helt vindstille.
            Den kan programmeres slik at den ikke prøver å overstyre tumble-øvelser med fulle utslag. Små og råe 3D-maskiner kan flys på skinner vha Cortex.
            Jeg har en ef mxs 64 " jeg har lyst og sette en bavarian demon i.
            Hvor kjøpte du din og hvor mye betalte du for den?
            Min Hjemmeside..

http://sveininge.iflogg.com

Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

Comment

• havard.j
              • Jan 2007
              • 974

EF 60" Edge. Torque.
              EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
              3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
              CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
              Multiplex FunCub XL on floats.
              Jeti DS-16

Comment

• Kyrre
                • Feb 2009
                • 2322

Tenkte jeg skulle nevne at Lemon nå har kommet med en telemtri enhet for Spektrum som gir mulighet for å overvåke kapasiteten på batteriet! I tillegg har enheten innebygd høydemåler og en del andre fordeler som mindre størrelse.

Name:	DSCN2618-500x500.jpg
Size:	96.7 KB
ID:	610718
                Last edited by Kyrre; 03-01-15, 21:41.

Comment

• Initium
                  • Oct 2014
                  • 113

Får dere på Rc-batteri inn igjen mottagerne med gyromodul ?

Comment

• AudunJ
                    • Jun 2011
                    • 543

Originally posted by Kyrre
                    Tenkte jeg skulle nevne at Lemon nå har kommet med en telemtri enhet for Spektrum som gir mulighet for å overvåke kapasiteten på batteriet! I tillegg har enheten innebygd høydemåler og en del andre fordeler som mindre størrelse.

[ATTACH=CONFIG]80514[/ATTACH]
                    Var inne på siden, men de skriver jo ikke noe om funksjoner osv.
                    Noen som vet om den kun måler spenningen, aktiv amper eller forbrukt ampertimer?
                    Audun Johnsrud
                    Nittedal - HMFK

* Flyr divserse planker og noen visper.
                    En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

Comment

• Kyrre
                      • Feb 2009
                      • 2322

Rett under bildet på siden listes specs/description, og under measurments skriver de
                      Rx V, Batt. V, current (60A max.), capacity consumed (mAh), altitude selectable absolute or sea level (Altimeter), internal or external temperature measurement selectable, brushless motor RPM (depends on burshless system), telemetry packet missed counter (0 to 100%) for reception estimation.
                      Den skal ifg dette vise både spenning, strømtrekk (opptil 60 A) og forbrukt/gjenværende mah.
                      Last edited by Kyrre; 04-01-15, 00:41.

Comment

• AudunJ
                        • Jun 2011
                        • 543

Originally posted by Kyrre
                        Rett under bildet på siden listes specs/description, og under measurments skriver de Den skal ifg dette vise både spenning, strømtrekk (opptil 60 A) og forbrukt/gjenværende mah.
                        Dette høres nesten for godt ut, men selv med halvparten av funksjoner synes jeg dette er lovene. Sjekka siden til mr fauske akkurat nå, og han hadde den ikke i vareutvalget, men sende han en e-mail hovedspørsmål om når han får den i salg..

Så trykker jeg kjøp.
                        Audun Johnsrud
                        Nittedal - HMFK

* Flyr divserse planker og noen visper.
                        En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

Comment

• rfauske
                          • Sep 2010
                          • 760

Originally posted by Initium
                          Får dere på Rc-batteri inn igjen mottagerne med gyromodul ?
                          Hei,

Tenkte å ta inn ett par sett av det, kan sende deg en mail når det kommer om du vil ?

--
                          RF
                          Rasmus Fauske
                          TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                          http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

Comment

• Initium
                            • Oct 2014
                            • 113

Mulig jeg er litt teit, eventuelt veldig grønn, men hvordan er det EGENTLIG meninga man skal feste mottagere som leveres " uten boks " ? Jeg har to sånne Lemun mottagere av denne typen,

Name:	dsmx_6c-500x500.jpg
Size:	47.1 KB
ID:	610744
                            men har ikke finni noen god måte montere de på.
                            Det blir jo gjerne litt strekk og bøy i kablene, og da får jeg dårlige assosiasjoner om jeg monterer med tosidig tape, det er liksom ingen " god " måte å fixere de på skikkelig. Er det mest vanlig å bruke en " kladdæis " med lim, og stappa mottageren ned i dette ? Eller er det andre gode løsninger ? Putte den i en fyrstikkeske som limes fast kunne jo funke, men ser kanskje ikke så elegant ut.....

Likte mye bedre de typene med stabilisator, de kom i det minste med en skikkelig " plastboks " man kan lime behørig fast...

Comment

• Kyrre
                              • Feb 2009
                              • 2322

Jeg bruker den medfølgende limputa, den fungerer helt greit. Borrelås fungerer også.

Comment

• Initium
                                • Oct 2014
                                • 113

Hmm, er det bare jeg som lander litt.... brått innimellom da ? Syns de limgreiene virker ynkelige.

Annen ting,hvor setter man " satelitten " ? Skal jeg tenke noe på akser og avstander osv, eller er det bare å montere den så langt unna mottageren som kabelen praktisk rekker ? En i bunn og en i topp av skroget kanskje ?

Comment

Working...