Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spektrum DX8 svikter. Ny antenne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spektrum DX8 svikter. Ny antenne

    Jeg har hatt noen uforklarlige krasj i det siste. Lett å avskrive som pilotfeil. Men så skulle en meget erfaren flyger fly inn et nytt fly for meg. Og plutselig roper han: Har ikke kontroll, og flyet dundrer inn i en låvevegg.
    Oppdaget at det var nesten brudd på antennen. Og fikk heldigvis tak i en på bakrommet hos Smallsize.
    Har skiftet antennen, og det virker som det fungerer. Har fløyet seilfly, så høyt jeg kan se, og har kontroll.
    Men når vi tar range test, er den litt kort 30 meter skal det være, men slutter å virke etter etter en 20-25m med testknappen inne.
    Kan radioen sende litt svakt? Selv om den virker som den skal, stoler jeg ikke helt på den. Har prøvd forskjellige mottagere.
    Er dt fryktelig galt med litt kort range test, selv om rekkevidden virker bra på full styrke? Noen som har peiling?
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

  • #2
    Har du flyet liggende på bakken når du utfører testen? I så fall vil du få kortere rekkevidde, snakker av erfaring her.

    Comment


    • #3
      Nei. Det var en som bar det. Ikke noe trøbbel da vi fløy i dag, så det er vel jeg som har fått litt noia.
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

      Comment

      Working...
      X