Unconfigured Ad

Collapse

Sanwa (Airtronics?) RD8000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sskogen
    • Feb 2005
    • 403

Sanwa (Airtronics?) RD8000

Ok. Det jeg vil ha her, er alle argumenter IMOT denne radioen. Til heli-bruk. I noen måneder.

Hvorfor?

Fordi Hitec Eclipsen min har begynt å oppføre seg .... rart (se her for mer info) og jeg tror verden har det bedre hvis jeg IKKE flyr en rappy50 med en upålitelig radio.

Har ikke råd til "skikkelig" radio før i januar/februar (og da blir det enten 9cSuper eller 9xII), og har lite lyst til å være grounded frem til da.

Vet at jeg ikke gidder å waste penger på en Sanwa PCM-mottager, så jeg får greie meg med PPM.

Igjen: Jeg vil vite alle dårlige erfaringer med Sanwa, spesiellt fra de som har en Eclipse å sammenligne med.

//Svein
    Med forbehold om dårlige dager:

Svein Skogen
  • sskogen
    • Feb 2005
    • 403

Er det virkelig ingen som har noe å si på denne?

//Svein
    Med forbehold om dårlige dager:

Svein Skogen

Comment

• tyor
      • Mar 2005
      • 9757

har ikke prøvd denne men har selv den vg6000 som er til fly. eg er kjempefornøyd med den.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

Comment

• Cessnaknuseren
        • Mar 2005
        • 561

Originally posted by tyor
        har ikke prøvd denne men har selv den vg6000 som er til fly. eg er kjempefornøyd med den.
        Jeg også.

Cessnaknuseren
        Bjørn Sandbæk
        Cessnaknuseren
        Bjørn Sandbæk

Dæ går litt mindre lim nå.

Comment

• Isak
          • Apr 2004
          • 680

Henger meg på bølgen over fornøyde sanwa brukere. Har brukt en Sanwa Rd 6000 til både fly og heli, fungerer upåklagelig!
          Runar Isaksen
          risaksen@bluezone.no

Comment

• Stall
            • Apr 2004
            • 276

Flyr ikke heli men har RD 8000, det eneste jeg ikke har vært helt fornøyd mer er kapasiteten på medfølgende batteripakken (600ma).
            'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

Ørjan Rapp

Comment

• Cessnaknuseren
              • Mar 2005
              • 561

Originally posted by Stall
              Flyr ikke heli men har RD 8000, det eneste jeg ikke har vært helt fornøyd mer er kapasiteten på medfølgende batteripakken (600ma).
              Akkurat samme erfaring som jeg har med min VG6000.
              Har satt inn en 1600ma pakke, og blir bare mer og mer fornøyd med min radio.

Cessnaknuseren
              Bjørn Sandbæk
              Cessnaknuseren
              Bjørn Sandbæk

Dæ går litt mindre lim nå.

Comment

• Superstar40
                • Dec 2002
                • 1667

Jeg har hatt RD 8000 snart et år nå og er kjempefornøyd. Utrolig enkel å programmere. Det som er minus er at du kan bare legge inn 3 tegn for modellbetegnelse, og at man ikke har eksponential på siderorer samt at som andre har nevnt - senderbatteri burde ha større kapasitet.

Leste en del tester før jeg kjøpte radioen og da var de testene jeg leste bare positive men stort sett utført på helikopter.

Har også inne imellom vært usikker på at det digitale voltmeteret er korrekt fordi det synker fort fra 11,1V til 10,2 og så går det veldig lang tid før det er nede på kritisk nivå. Det gjelder både det originale batteriet og NiMh batteriene på 1750mAh som SmallSize snekret for meg.
                Espen Kvien
                Gruppeleder F3A
                Vingtor RC Club
                f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• Onkel Modellfly
                  • Feb 2005
                  • 146

har i grunn vært nære på å kjøper rd8000 selv, men lurer på en ting bare...takler denne radioen den evige problematikken å mixe sammen to høgderorservoer, og at det fungerer som det skal med trimming osv.?
                  Hans P Førde

Comment

• Superstar40
                    • Dec 2002
                    • 1667

Trimmingen er digital og kan stilles inn fra 1-10, det betyr at 1 er grovjustering på trim mens 10 er finjustering. Anbefalt ved oppsett av modell er 7.

Man kan mikse høyderorsservoer - ved å bruke kanal 7 (8?)som slave.

Hvis du går inn på Airtronics hjemmeside - kan du laste ned instruksjonsheftet i PDF format og bla deg igjennom alle fasilitetene.

Du kan også legge inn forskjellig eksponential på Dual rate - små utslag lite eller ingen ekspo og store utslag med ekspo.

Jeg brukte under 1/2 time på å sette opp min første modell uten å ha brukt computerradio før.
                    Espen Kvien
                    Gruppeleder F3A
                    Vingtor RC Club
                    f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

Working...