Jeg lurte på om det er mulig å konvertere en 72mHz radio til 35mHz? Mulig er det sikkert, men er det mye som må endres, og er det noen som har peilig på hva man må gjøre i så fall? Radioen kjøpte jeg egentlig bare for å bruke på simulatoren, men tenkte at hvis det var mulig å gjøre endringer, så kunne den også kanskje brukes til ordinær flyging.
Unconfigured Ad
Collapse
Er det mulig?
Collapse
X
-
Originally posted by offpistDet spørs hvilken radio du har.
Hvis den har løs sender-modul så kan den byttes, men det koster.
Du må antagelig bytte antenne også.
Det er en Futaba Skysport 4, så det er ikke vits å legge for mye i det, men antenne koster vell ikke allverden, men sender-modul høres ikke billig ut?- Frank A -Comment
-
Sendermodulene pleier vel og være kalibrert for ett visst område, vet ikke om du kan endre dette selv. Du kjøper de for f.eks 35mhz hvis du trenger det.Morten SmøraasComment
-
Finnes det et snev av usikkehet om det lar seg gjøre så ligg unna tror ikke det finnes noe verre "surere" enn å skyte ned kompisen din pga av at du ikke har kontroll på frekvenser. dyrt kan det også bli. Husk att en god radio er det beste kjøpet du kan gjøre. Den går ikke ned langt inne i skogen hvis ikke du er utstyrt med ett kjempe temreament
RuneComment
-
Originally posted by RuneFinnes det et snev av usikkehet om det lar seg gjøre så ligg unna tror ikke det finnes noe verre "surere" enn å skyte ned kompisen din pga av at du ikke har kontroll på frekvenser. dyrt kan det også bli. Husk att en god radio er det beste kjøpet du kan gjøre. Den går ikke ned langt inne i skogen hvis ikke du er utstyrt med ett kjempe temreament
Rune- Frank A -Comment
-
har selv en maken radio som jeg bruker til sim. og den er ikke vært å kjøre det med enkelt å greit. du får jo en maken på 35mhz på qxl til 300-400krComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment