Announcement

Collapse
No announcement yet.

støy/karbon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Da var tre batteier tømt med formosaen. Ser ikke ut som esc var årsaken til problemene. motoren hakker og har ujevn motorgange ganske ofte, spesielt ved litt over halv throttle. får av og til merkelige utslag og mister kontakt med flyet ca 1-2 sekunder, som oftest i forbindelse med ulyder fra motoren. nå er denne esc ny så jeg utelukker at problemet ligger der. skjønt det kan nok være verdt å endre litt på programmeringen i esc for å teste det ut, men det andre flyet jeg har med samme oppsett funker helt 100 på samme timing, frekvens osv.

    Skal og teste ut om det rett og slett er motoren som er fucked up og dermed lager "bad feedback" som påvirker mottaker og servoer. har en annen identisk motor jeg vil teste ut vis det ikke hjelper å programmere om esc.

    synes alikevel at styrken på glitchene er redusert, flyet nøyer seg nå som oftest med å legge seg delvis på siden i stedet for rett på rygg så det er jo en liten forbedring

    Nå har jeg uansett blitt så vant med dette at jeg rett og slett har blitt ganske flink til å ta meg inn igjen og dermed blitt en bedre pilot fikk testet flyet ut en del i dag, men prøvde å holde ganske god høyde. det flyr bra og ser ut til å ha så rette vinkler o.l. som en kan forvente av et isoporfly. foretar rette vanlige looper, men inverted loop har litt kobling slik at jeg kommer ut fra en liten spiral. roller har litt kobling selv om de er kjappe slik at jeg mister noe høyde og retter nesa litt ned, men det kan jeg nok fikse med en liten miks. er litt lite effekt i sideroret med de lave anbefalte utslag slik at stall turn blir noe treig.

    alt i alt en fin og stille morgen på stripa. kjørte hjem godt fornøyd selv om jeg fortsatt sliter litt med "glitching" og ujevn motorgange

    vis dere lurer på hvordan jeg har tid til å fly på en onsdags morgen så er det altså slik at jeg har pappapermisjon nå og har fri til etter påske )))) herlig!
    Alf Surdal
    Hovsherad

    Comment


    • #47
      Eeeh, jeg trodde man skulle bruke tiden med knøttet ?

      Har en kompis som gjorde som du, dvs brukte tiden på annet, han tok et dykkekurs. I mange år hatet kona hans inderlig alle som luktet litt gummi og hjemme hos dem ville hun ikke høre et ord om gummimenn eller deres utstyr

      Comment


      • #48
        Originally posted by Tintin
        Eeeh, jeg trodde man skulle bruke tiden med knøttet ?

        Har en kompis som gjorde som du, dvs brukte tiden på annet, han tok et dykkekurs. I mange år hatet kona hans inderlig alle som luktet litt gummi og hjemme hos dem ville hun ikke høre et ord om gummimenn eller deres utstyr
        knøttet og mor hadde nettopp stått opp når jeg kom hjem igjen fra stripa. da hadde jeg også levert den eldste i barnehagen før jeg fløy ) tror ikke de merket at vi var borte en gang, hehe.
        Alf Surdal
        Hovsherad

        Comment

        Working...
        X