Jeg har forlenget stikkene på min JR radio en del og liker det. Nå finns det enda lengre stikker i handelen og jeg lurer på om noen med erfaring har synspunkter på om det har nor for seg å svi et par hundrelapper på lange stikker...
Unconfigured Ad
Collapse
Er lange stikker verdt pengene?
Collapse
X
-
Hvis du bruker pult legger du håndflaten så den står vertikalt.
Putt tommel og pekefinger sammen så de ligger horisontalt.
Da får du en indikasjon på hvor lange stikkene burde være.
Mine er 42mm lange, avstanden fra pulten til toppen av stikka er 62mm.
Bedre med for lange stikker, men smaken er som bakenLast edited by Acro; 31-03-06, 14:23.Acro
Rolls-Royce Merlin - Pure AirGasm -
Jeg skulle gjerne hatt lengre stikker. på alle radioene mine har jeg hatt stikkene så lange som det har vært mulig. blir jo ikke så følsomt damen vet andre som har de helt nedskrudd
Comment
-
Personlig synes jeg lange stikker er helt knall, men jeg er litt gnien av meg, så jeg gidder aldri å kjøpe sånne til 2-300 kr
Hvis du kjenner noen som har tilgang på dreiebenk, så spør du forsiktig om ikke han kan dreie et par til deg, evt. et mellomstykke til de stikkene du har (hvis de er delt).
Jeg gjorde dette på min gamle radio (Futaba FF6), og det fungerte smertefritt.Comment
-
Er vel som nevnt tidligere her at det blir et spm om man har pult eller ikke.
Blir de for lange når radioen henger i stroppen så tror jeg ikke det er noe godt å fly med.
Jeg trives godt med et parr fingre under radioen for stabilitet også når det er stroppeflygning)Ønsker dere en god dag på feltet !
Birger Mork
Mine besittelser :
Flygreier (Massevis)
Heligreier (En Mini Titan)
Bilgreier (Et par stk.)Comment
-
Lange stikker
Personlig synes jeg lange stikker blir bare røre. Fryktelig upresist, og voldsom lang vei fra det ene ytterpunktet til det andre. Selv har jeg fått dreid kortere og tykkere stikker til begge mine radioer (FC28 og 9C). Flyr med pekefinger forran - tommel bak/oppå stikkene.
Uansett vil stikkelengde bli en personlig sak, det viktige er at stikkene føles stødig i hånden og at man får den responsen (evt mangel på respons) man ønsker.Comment
-
The longer the stick the less the effect of p.i.o. (pilot induced oscillations) - particularly with sailplanes on tow or thermalling.Ken Bates
Never Mind the LabelComment
-
Mange meninger, som spriker, så det der ble jeg vel ikke så mye klokere av
Bruker "pult" dvs jeg bruker et Petal plexiglass brett med håndleddstøtter.
Stort sett heli det går på og jeg flyr med "knip"
Får skru de jeg har så langt ut det går i første omgang, tror jeg har noen millimeter å gå på.
Som Ken nevner hadde jeg en tro på at det minsker pilot"feilene" da det kreves større bevegelse.Comment
-
Dette er kanskje litt off topic, men det er et god eksempel på en god konklusjon.
For noen år siden fulgte jeg en underholdende diskusjon på RC Universe. Den var om man burde fly med tommel eller to finger grepet.
Diskusjonen ble noe man kan kalle meget het, og det var hovedsakelig 4-5 personer som diskuterte. Det ble så hett at moderatoren måtte sensurere noen innlegg og hold på å stenge diskusjonen.
De som fløy med tommelene mente at å fly med to fingere på stikka gjorde at du ikke fikk ordentlig vandring og ble hindret ved plutselige korigeringer.
De som fløy med to fingre mente at det rett og slett var uforsvarlig å fly med bare tommelene.
Det var virkelig skitkasting.
Plutselig var det en som ikke var med på diskusjonen som la ut et bilde. Det var ingen komentarer til bildet.
Bilde viste to av de store gutta fra et TOC mesterskap (Turnament Of Champions) der han ene fløy med to fingre og han andre med tomlene.
Etter det var det ingen av de som kranglet som la inn flere innlegg på den tråden.
Jeg syntes det var litt morsomt, så jeg ville bare nevne det før vi begynner å krangle om det her på MFN (eller kanskje jeg har gått glipp av den tråden)
Det er fint du likte de nye stikkene. Hvem fingre jeg flyr med eller hvor lange stikkene mine er får ingen vite herTry to keep the number of your landings equal to the number of your takeoffs.
http://www.hadelandmodellflyklubb.net/Comment
-
stikker
Heisann!
Litt snedig dette med lange kontra korte stikker!
Personlig var jeg lenge langstikke sjåfør, men etterhvert har jeg blitt mer og mer tilhenger av de korte så ikke vet jeg!
Når jeg fløy nordic var det jo uhørt med korte stikker og med heli er jo lange stikker bare for de puslete hehe! men men!
Se på Chip Hyde!! Futaban nedpå låra og to tommeltotter tredd ned i stikkehullene!!!
Er vel mer en smaks sak enn noe annet som du sier selv! Legg heller inn mer exponensial dersom du synes det er litt skvettent rundt midten.
Jeg sliter enda med disse dumme fingrene som tror de vet bedre enn flyet!!!
Håper det går fint på Farmen din!!!
Hils Kånå!!
MilliPer Morten "Milliamp" Strømmen
\"Gravity Sucks\"Comment
-
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment